• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (Ardna)
    mothertotwo skrev 2025-06-07 14:13:29 följande:
    Tycker mig se en liten skymt där med 🙏🏻 Så spännande för dig. Hoppas det nu håller i sig och blir tydligare.🤞💜
    Tack, vet inte hur har ska kunna sova i natt 😅
    Sarasi skrev 2025-06-07 14:03:52 följande:
    Pausa lite nu och ta igen om ett par dagar. Du kan ju inte påverka något mer nu ändå ❤️
    Jag måste nog testa snart igen, kanske är det bara skuggor och väntar jag några dagar kommer jag bli så besviken för att jag gått och dagdrömt. ❤️
    Bellis9207 skrev 2025-06-07 14:08:53 följande:
    Jasså? Oj hoppas!! håller även tummarna för ett tydligare sträck för dig, såg bilden precis o tycker mig se något ❤️
    Siripiri skrev 2025-06-07 13:44:45 följande:
    Det var någon i en av BIM trådarna i höstas som blev sjuk under lutealfasen och det var då hon plussade 😃 typ att kroppen fokuserar på sjukdomen istället för att eventuellt stöta bort ägget. Men vad vet jag 🤷🏽?♀️ Så var inte orolig! ♥️ 

Jasså var det? 😀 hoppas att det skulle kunna vara så även nu då, tack snälla ❤️
    Tack 🙏 jag hoppas jag snart ska få veta om jag ska fortsätta hoppas eller avfärda dem 🙈 
    Massa babydust!
  • Sarasi
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-07 14:44:15 följande:
    Jag måste nog testa snart igen, kanske är det bara skuggor och väntar jag några dagar kommer jag bli så besviken för att jag gått och dagdrömt. ❤️

Tack, vet inte hur har ska kunna sova i natt 😅
    Bellis9207 skrev 2025-06-07 14:08:53 följande:
    Jasså? Oj hoppas!! håller även tummarna för ett tydligare sträck för dig, såg bilden precis o tycker mig se något ❤️
    Jasså var det? 😀 hoppas att det skulle kunna vara så även nu då, tack snälla ❤️
    Tack 🙏 jag hoppas jag snart ska få veta om jag ska fortsätta hoppas eller avfärda dem 🙈 
    Massa babydust!
    Gör vad du mår bäst av 😊 själv dagdrömmer jag oavsett och blir bara mer ledsen om jag inte ser något tydligt. 
  • Elisand
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-07 13:42:25 följande:

Det är minst sagt spännande här idag! Jag får skuggor på babyplan hela tiden 🙈 men ändå inte så att jag kan säga att det är ➕ ett abblo från i morse har också torkat med en linje. 

Är inte säkert att det syns med fl bildkvalitet men testar. Kanske någon som vill se 👀

Wow, jag ser! Vad spännande!! Är det med känslighet 10 miu/ml? 
  • Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-06-07 15:36:00 följande:
    Wow, jag ser! Vad spännande!! Är det med känslighet 10 miu/ml? 
    Babyplan är 10, på premom och pregmate som mäter 25 har de torkat med något vvvvvfl.
    Får jag fortfarande linjer i morgon bitti har jag first response som mäter från 6.3 så hoppas de ska bekräfta isåfall 🙏
  • Anonym (Saltakatten)
    Bellis9207 skrev 2025-06-07 11:01:58 följande:

Är nästan helt säker på att jag hade ÄL runt tis/onsdag, och igår vaknade jag upp jätte sjuk 🤧 känns som hela kroppen lagt av nu med denna cykel för det, tror ni det påverkas? eller är det jag som är helt hysterisk i vanlig ordning 😅 

Jag plusssde två gånger i höstas, fick ett supertidigt missfall och plussade sen direkt igen som då tyvärr slutade med ett avbrytande i v 17 pga sjuk bebis. Men båda gångerna jag plussade var jag sjuk/dyngförkyld under lutealfasen 😆 Så jag tror inte det är någon fara för dig 😊
  • Vallmo93

Det är minst sagt spännande här idag! Jag får skuggor på babyplan hela tiden 🙈 men ändå inte så att jag kan säga att det är ➕ ett abblo från i morse har också torkat med en linje. 

Är inte säkert att det syns med fl bildkvalitet men testar. Kanske någon som vill se 👀

Åh spännande! FL kvaliten är ju sämst men jag ser absolut en svag linje på dina 10 dpo EM tester iaf! 😍 Hoppas det blir starkare för dig! Vilket test började du ana ett streck? Var det på första/9dpo?

haha jag skrev ju igår att jag skulle vänta längre denna månaden och testa på måndag först - men vem är jag att lura. Kunde inte hålla mig och har tagit två tester nu idag på 8dpo (utan någon tillstymmelse till streck)😂. Inte lika nedslagen som förra månaden dock, har fortfarande hoppet uppe lite att det är skillnad den här månaden.
  • Anonym (Saltakatten)

På ÄL+10 med svaga streck har jag fått gravid på digitalt samma dag under kvällen 😏 Fingers crossed 🤞🏻
  • Anonym (Lily96)

Åhh så spännande Ardna! 🤩 Jag ser något på de tre nedersta - hoppas, hoppas, hoppas att det är ett litet frö som gror! 🍀
  • lamaja

Spännande 😊 tycker skuggan(?) Blir starkare för varje test 😍
  • Anonym (Ardna)
    lamaja skrev 2025-06-07 18:53:59 följande:
    Spännande 😊 tycker skuggan(?) Blir starkare för varje test 😍
    Minst sagt spännande, vet inte vad jag ska tro än 😅🥰
    Anonym (Lily96) skrev 2025-06-07 18:40:35 följande:
    Åhh så spännande Ardna! 🤩 Jag ser något på de tre nedersta - hoppas, hoppas, hoppas att det är ett litet frö som gror! 🍀
    Tack så mycket 🥹
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-07 16:48:43 följande:
    På ÄL+10 med svaga streck har jag fått gravid på digitalt samma dag under kvällen 😏 Fingers crossed 🤞🏻
    Jag hade supertydligt plus med sonen på 10 dpo, men dessa blir jag bara inte klok på. Dock doppade jag ett i vatten som blev blankt 🤗 Tack 🥰
    Vallmo93 skrev 2025-06-07 16:48:27 följande:
    Åh spännande! FL kvaliten är ju sämst men jag ser absolut en svag linje på dina 10 dpo EM tester iaf! 😍 Hoppas det blir starkare för dig! Vilket test började du ana ett streck? Var det på första/9dpo?

haha jag skrev ju igår att jag skulle vänta längre denna månaden och testa på måndag först - men vem är jag att lura. Kunde inte hålla mig och har tagit två tester nu idag på 8dpo (utan någon tillstymmelse till streck)😂. Inte lika nedslagen som förra månaden dock, har fortfarande hoppet uppe lite att det är skillnad den här månaden.

Tack ❤️ igår såg jag inget, annars hade det varit lika många tester från igår 😅 Tyckte mig se något i morse men är helt ärlig inte klok på det. Tycker de bleknar efter ett tag medan pregmate är blanka inom tiden och sen får ett streck. 

Helt omöjligt att vänta med att testa ju 😅 Håller tummarna att ditt plus är tydligt när det kommer 🤞🙏😍

Svar på tråden BIM juni 2025