• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3)

Tack! Ja denna molande värk och humör som går som en jojo. Tog ett LH test nu som enligt mig är positiv? ? igen får hålla tummarna att denna gång är min första ägglossning. vi kommer börja försöka först efter jag fått bekräftat att min kropp är i fas. naiv som jag jag trodde jag ju bara några dagar efter avslutande preventivmedel när jag fick positivt test och CB fast gubbe att det bara var och tuta och köra. Så fel jag hade 

Anonym (Lily96) skrev 2025-06-08 12:04:18 följande:

Det är helt okej att klaga ❤️ Vi alla går igenom olika faser i TTC, ibland är det deppigt, ibland lite lättare och ibland hoppfullt. Jag hoppas du får en riktig pik likt mont Everest🏔️

ser inte detta  positivt ut?

• Sarasi
    Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3) skrev 2025-06-08 14:02:42 följande:

Tack! Ja denna molande värk och humör som går som en jojo. Tog ett LH test nu som enligt mig är positiv? ? igen får hålla tummarna att denna gång är min första ägglossning. vi kommer börja försöka först efter jag fått bekräftat att min kropp är i fas. naiv som jag jag trodde jag ju bara några dagar efter avslutande preventivmedel när jag fick positivt test och CB fast gubbe att det bara var och tuta och köra. Så fel jag hade 

ser inte detta  positivt ut?

Jag hade tolkat det som positivt. 
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-07 16:37:53 följande:
    Babyplan är 10, på premom och pregmate som mäter 25 har de torkat med något vvvvvfl.
    Får jag fortfarande linjer i morgon bitti har jag first response som mäter från 6.3 så hoppas de ska bekräfta isåfall 🙏
    Vart har du köpt testen från first response? 
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Amanda) skrev 2025-06-08 15:50:54 följande:
    Vart har du köpt testen från first response? 
    På amazon. Men skrev faktiskt ett mail till Meds apotek i förra veckan och bad dem överväga att ta in dem eller åtminstone cb tidiga med röd linje istället för blå. Från Amazon tar det lång tid att få hem det, hade vart så nice om man kunde få hem det snabbare 🤗
  • Anonym (Enlitentill)

Nu är jag riktigt förvånad men jag plussade idag 😱😄
    Vi hade ju sex typ 6 dagar innan ägglossningen. Jag har druckit alldeles för mycket koffein, löptränat mycket och vi drack alkohol igår för trodde inte alls att det fanns någon chans att jag var gravid.
    Men ville ändå testa idag för har haft väldigt ont i brösten i tre dagar, men trodde ju det berodde på mensen.
    Hoppas jag inte får missfall nu när jag skött mig så dåligt denna månad.

• Anonym (Hoppaspånr1)

Den här månaden har jag testat munkpeppar och jag verkar få ägglossning tidigare än vanligt🥳 Har en oregelbunden cykel och får ägglossning mellan dag 22-34, men den här månaden har jag fått ägglossningsflytningar redan dag 10. Så jag hoppas att den kommer om några dagar🤞🏻

• Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-08 17:19:21 följande:

Vi hade ju sex typ 6 dagar innan ägglossningen. Jag har druckit alldeles för mycket koffein, löptränat mycket och vi drack alkohol igår för trodde inte alls att det fanns någon chans att jag var gravid.
    Men ville ändå testa idag för har haft väldigt ont i brösten i tre dagar, men trodde ju det berodde på mensen.

Stort grattis!!❤️ Vissa går ju hela graviditeter utan att veta om det och lever på som vanligt så det ska nog inte vara någon fara för dig❤️
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-08 16:53:59 följande:
    På amazon. Men skrev faktiskt ett mail till Meds apotek i förra veckan och bad dem överväga att ta in dem eller åtminstone cb tidiga med röd linje istället för blå. Från Amazon tar det lång tid att få hem det, hade vart så nice om man kunde få hem det snabbare 🤗
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-08 16:53:59 följande:

Så då hinner jag inte få dom under denna vecka då? Om jag beställer idag. är på ÄL+6 idag och BIM på lördag 14/6, kanske till och med söndag 15/6. så skulle vilja ta ett test i mitten/slutet på veckan. 
  • Anonym (Lillrömpa)

Min ägglossning lyser med sin frånvaro, så jobbigt, är på dag 23 i cykeln.. så hoppas verkligen äl testet ger utslag snart, förra månad gav de utslag på 22, så den är förmodligen lite sen, hade bara hoppats denna cykel skulle varit lite kortare 😒

• Siripiri
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-08 17:19:21 följande:

Men grattis 😍 håller en tumme att det håller sig kvar ♥️
Svar på tråden BIM juni 2025