• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (A-Ö) skrev 2025-06-08 20:37:38 följande:

Har Äl + 10 på tisdag (tror jag), men man pendlar mellan hopp och hopplöshet.  Så testade jag idag och tyckte mig se ett super mega svagt streck. Frågade min man om han såg det. Han såg inte det jag såg🥴, så jag började leka med ljusstyrkan på bilden för att han skulle kunna se det jag tyckte mig se. Man vill det här så gärna att man nästan ser streck som inte existerar.  Men med denna bild tyckte även han att han kunde se ett mega svagt streck. Sen måste det absolut inte betyda något. Men när man pendlar mot hopplöshet, får man tillbaka ett uns hopp när man tycker Sig se ett super svagt streck. Någon som känner igen sig?😅

Vi vill så gärna få vår 🌈 bebis,  efter två sena mf i v 20. 

Håller tummarna 🤞🙏➕🌈
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-08 20:39:59 följande:

Å tack för alla grattis och pepp. Har inte riktigt fattat att det är sant 😅 är så chockad. Ja från och med nu ska jag ta hand om mig bättre och minska på kaffet. Ska verkligen försöka njuta och vara glad. Jag vill ju vänta bebis och inte missfall. Men som många av er andra med en bakgrund med många missfall vet att detta är lättare sagt än gjort 😅❤️❤️

Håller tummarna att det är sticky beans 🙏
    Det är det värsta med att få reda på det tidigt, det är så himla långt till andra trimesten. Vi hade bara ett ma innan vårt första barn och det tog tillräckligt hårt, så kan inte ens föreställa mig att gå igenom det flera gånger 💔
    Men som du säger, det är större procent som blir bebis än missfall 🙏❤️
  • Anonym (A-Ö)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-08 20:51:23 följande:
    Håller tummarna 🤞🙏➕🌈

Tack snälla! 🙏🏽🤞🏼➕????🏽

Har ni startat en tråd för alla som har bf februari 2026? Så kan alla som får plus följas åt där☺️ 

• Anonym (A-Ö)

Det var ett tecken som bara blev frågetecken😅

• Anonym (Ardna)
    Anonym (A-Ö) skrev 2025-06-08 20:54:56 följande:

Tack snälla! 🙏🏽🤞🏼➕????🏽

Har ni startat en tråd för alla som har bf februari 2026? Så kan alla som får plus följas åt där☺️ 

Har sett att det finns en 🤗 Kommer följa den men också titta in här och se om det kommer mer plus ➕☔️🙏
  • Nanathalie

Hej alla! 
    Grattis till er som plussat, helt fantastiskt!!❤️

Själv är jag fundersam med vad som händer i min kropp. Enligt min nc är jag på äl+7 eller äl+11 (dubbel tempökning med några dagar emellan. Fått flera svaga premom - tester idag (troligtvis negativa och bara skuggor men det är 2 streck iaf)

Har dessutom haft bruna spottings sedan i måndags och idag kommer också liiite blod. Vet inte vad som händer med kroppen. Bifogar bild på några av testen..

Ser ni vad jag ser?
    Vad tror ni?

• Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-08 19:12:47 följande:
    Lyckan när man hittar nåt som funkar 🙏🏻😄 Låter lovande att ÄL-flytningarna kommit. Segt med långa cykler, all väntan. Håller tummarna att dunderägget släpper snart 🙏🏻
    Tack!😊 Det är helt sjukt vad kosttillskott kan göra! Hade verkligen varit skönt om det tog sig den här gången. Förra gången jag var gravid räknade dom att jag var i fel vecka eftersom dom går efter mensens sista dag, trots att jag sa att jag har ägglossning mycket senare än många andra. Blev nästan 2 veckor fel
  • mothertotwo
    Nanathalie skrev 2025-06-08 22:27:05 följande:

Hej alla! 

Själv är jag fundersam med vad som händer i min kropp. Enligt min nc är jag på äl+7 eller äl+11 (dubbel tempökning med några dagar emellan. Fått flera svaga premom - tester idag (troligtvis negativa och bara skuggor men det är 2 streck iaf)

Har dessutom haft bruna spottings sedan i måndags och idag kommer också liiite blod. Vet inte vad som händer med kroppen. Bifogar bild på några av testen..

Ser ni vad jag ser?
    Vad tror ni?

Jag ser inget på dessa test, men kanske ska vänta någon dag till med att testa? :)
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-06-09 00:02:08 följande:
    Tack!😊 Det är helt sjukt vad kosttillskott kan göra! Hade verkligen varit skönt om det tog sig den här gången. Förra gången jag var gravid räknade dom att jag var i fel vecka eftersom dom går efter mensens sista dag, trots att jag sa att jag har ägglossning mycket senare än många andra. Blev nästan 2 veckor fel
    Fattar inte hur vården fortfarande räknar så fel 😆 Hur dom inte kan veta att alla inte har en 28 dagars cykel. Nu när jag sist var gravid frågade hon faktiskt hur långa cykler jag brukar ha, när jag plussade, så lite mer rätt blev det men min egen uträkning var ju mkt mer exakt än deras ändå 😄

Håller tummarna 🙏🏻
  • Anonym (Saltakatten)
    Nanathalie skrev 2025-06-08 22:27:05 följande:

Hej alla! 

Ser ni vad jag ser?
    Vad tror ni?

Kanske att jag kan se en skymt av en skugga. Skulle inte våga lite på det dock 🙈 Kanske något som håller på att boa in sig så därför är det så svagt och småblöder. Jag har varit med om båda utgångar, att det blött lite sådär tidigt, genombrottsblödningar och varit gravid men också att blödningen ökar och så har mensen kommit tidigt. Klen ÄL och dåligt progesteron kan göra att det blir så har jag förstått det som. Jag är äldre så inte så konstigt att inte alla mina ÄL är suveräna längre 🙈

Håller tummarna 🙏🏻😄

Svar på tråden BIM juni 2025