Elisand skrev 2025-06-09 22:58:19 följande:
Jag har fått exakt samma som innan mens men det visade sig att jag var gravid! Det var en oplanerad graviditet dock så kände inte efter något annat innan men när mensen aldrig kom fast jag fick mina vanliga symtom tog jag test som visade gravid. Så absolut!! Ofta så går ju mens-symtom och gravid-symtom att förväxla! Hoppas mensen håller sig borta och att det är en liten som börjat växa därinne❤️
Hoppas verkligen att det är så, så irriterande också att mens symtom och gravid symtom är så lika. Kunde dom inte skiljts sig åt liiiiite i alla fall? 😅
Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-09 22:58:27 följande:
Har för mig om jag minns rätt att man kan räkna med att ÄL skett om man har kring 20 i progesteron cirka en vecka efter ÄL. Vet att jag hade drygt 30 när jag kollade i höstas och då sa läkaren att jag hade en väl fungerande ÄL. Men jag vet inte, bara vad som sas till mig då 😅
Åh tack!!! Var inne och läste precis och dag 8 efter ägglossning hade jag 20 precis så det stämmer kanske det du säger. ☺️
Sarasi skrev 2025-06-10 05:43:16 följande:
Visst hade det varit skönt ifall symtomen skilde sig markant åt, så man inte behövde fundera och analysera sina symtom varje månad och kunde veta utan test att man var gravid.
Jag tycker känslan i brösten varit annorlunda denna månad, inte extremt ömma som dina, men bröstvårtorna gör ont och haft en känsla jag inte kan beskriva. Men det kan ju också bara vara överanslyserande från min sida för att jag hoppas. Kanske testar imorgon eller så fortsätter jag vänta och ser om mensen kommer om några dagar.
Men ja, hade ju underlättat så mycket om det varit lite enklare! Hoppas att dina symtom är gravid symtom! Vilken dag dpo är du på nu och hur länge har ni försökt? ❤️