• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Elisand

Tog ett test i morse som var negativt på äl+12.. Men min temp har fortfarande inte sjunkit (bara lite men sen stannade det upp och är fortfarande hög) som den brukar innan mens och får alltid mens äl+11-12 så något känns lurt och jag hoppas att jag ändå är gravid.. Statistik säger att det är 25-30% gravida som ändå får negativt på äl+12 så jag hoppas jag är en av dom haha. 

• Anonym (Hoppaspåtur)
    Elisand skrev 2025-06-18 07:20:16 följande:

Tog ett test i morse som var negativt på äl+12.. Men min temp har fortfarande inte sjunkit (bara lite men sen stannade det upp och är fortfarande hög) som den brukar innan mens och får alltid mens äl+11-12 så något känns lurt och jag hoppas att jag ändå är gravid.. Statistik säger att det är 25-30% gravida som ändå får negativt på äl+12 så jag hoppas jag är en av dom haha. 

Ååå vad spännande,  håller tummarna 💕
  • Syren93
    Anonym (Fröken grön) skrev 2025-06-18 05:19:17 följande:
    Hej tjejer, hållit mig borta från dessa trådar denna månaden för att minska på stressen men är nu på ÄL+13 och ser en väldigt svag linje på gravtest både igår och idag. Båda tagna på morgonen, dock endast bild på dagens då jag inte vågade hoppas igår? vaknat flera gånger under natten för att jag bara velat testa och få svar, så när klockan nu var 5 kunde jag inte hålla mig längre haha🥺
    Men vad tror ni, ser ni också en svag linje?💕
    Men wow! Kanske därför inga spottings denna månaden! 😁
    Jag har också läst på om det här med progesteron, och försöker få tag på gynekolog som kan hjälpa mig, men verkar inte lätt där jag bor! Bara privata som inte tar nya patienter... 

Jag har b vitamin, q10, magnesium, d-vitamin, folsyra.. men ingen effekt än! 
  • Junieverse

Testade negativt på digital tidigt CB BIM -4 eller ÄL+12  lite beroende på hur man räknar, känner mig helt nedslagen 😔. Detta var tredje försöket efter min operation för X och nu kommer jag fylla 36 innan nästa cykel, hopplösheten tränger på och stress.

Vågar man ta ett glas på midsommar nu när man testade negativt?  Vi åker bort så vill helst slippa testa igen när vi är med andra och bortresta men tar med ett test jag kan ta på morgonen just in case. Mensen ska komma på söndag enl beräkningar 

Grattis till plussen ❤️

• Siripiri
    Syren93 skrev 2025-06-18 08:19:58 följande:
    Men wow! Kanske därför inga spottings denna månaden! 😁
    Jag har också läst på om det här med progesteron, och försöker få tag på gynekolog som kan hjälpa mig, men verkar inte lätt där jag bor! Bara privata som inte tar nya patienter... 

Jag har b vitamin, q10, magnesium, d-vitamin, folsyra.. men ingen effekt än! 

Vilken dos på q10? Och kör du på ubikinon eller ubikinol? 😊
    vilken sorts magnesium?

Skulle också lägga till c-vitamin, billigast är att köpa askorbinsyra från kryddhyllan och ha i en skvätt juice på morgonen och dricka med sugrör (för att spara på tänderna pga surt). Även zink på kvällen tillsammans med magnesiumglycinat ☺️ 

• mothertotwo
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-18 05:59:44 följande:
    Hur har det gått för dig? 💕
    Jag har hållit mig nu två dagar med testandet och tänkte göra det idag. Men har vaknat 3 gånger under natten för att kissa och kände inte att det var lönt. pga det kan jag inte heller förlita mig på tempen. Tog den när det hade gått runt 4 h nu sista gången, men det är inte alls samma tid som jag annars brukar ta temp. Men det står att man kan ta temp när det gått 4 h. Då är den fortfarande över coverline. Idag är det ÄL+11 så senast lördag borde mens komma om den kommer. 
  • Siripiri
    Junieverse skrev 2025-06-18 08:27:43 följande:

Testade negativt på digital tidigt CB BIM -4 eller ÄL+12  lite beroende på hur man räknar, känner mig helt nedslagen 😔. Detta var tredje försöket efter min operation för X och nu kommer jag fylla 36 innan nästa cykel, hopplösheten tränger på och stress.

Vågar man ta ett glas på midsommar nu när man testade negativt?  Vi åker bort så vill helst slippa testa igen när vi är med andra och bortresta men tar med ett test jag kan ta på morgonen just in case. Mensen ska komma på söndag enl beräkningar 

Grattis till plussen ❤️

Känner med dig ♥️💔 börjar redan ställa in mig på att orka ta mig igenom IVF  

jag funderar själv på att slappna och bryta nykterheten i helgen 🌸
  • Junieverse
    Siripiri skrev 2025-06-18 11:17:38 följande:
    Känner med dig ♥️💔 börjar redan ställa in mig på att orka ta mig igenom IVF  

jag funderar själv på att slappna och bryta nykterheten i helgen 🌸
    usch det är så jäkla tufft alltså?Jag har fått bokad tid till uppstartsmöte för fertilitetsutredning efter sommaren i augusti iallafall så det är alltid nåt 😢 

visst gick du privat om jag minns rätt? tänker du göra Ivf privat också då? så himla dyrt känner jag så jag tänkte försöka via Landstinget först iallafall 

kram och pepp ❤️
  • Syren93
    Siripiri skrev 2025-06-18 10:03:04 följande:

Vilken dos på q10? Och kör du på ubikinon eller ubikinol? 😊
    vilken sorts magnesium?

Skulle också lägga till c-vitamin, billigast är att köpa askorbinsyra från kryddhyllan och ha i en skvätt juice på morgonen och dricka med sugrör (för att spara på tänderna pga surt). Även zink på kvällen tillsammans med magnesiumglycinat ☺️ 

Tack för tips! Tar ubikinon 180mg x2 och magnesium 120 mg(holistic). Zink har jag hemma, så det kan jag börja ta! :) 
  • Siripiri
    Junieverse skrev 2025-06-18 12:33:10 följande:
    usch det är så jäkla tufft alltså?Jag har fått bokad tid till uppstartsmöte för fertilitetsutredning efter sommaren i augusti iallafall så det är alltid nåt 😢 

visst gick du privat om jag minns rätt? tänker du göra Ivf privat också då? så himla dyrt känner jag så jag tänkte försöka via Landstinget först iallafall 

kram och pepp ❤️
    Ja somnade igår efter en stunds gråtande.. ingeting går vägen för mig och sambon just nu, det tär på förhållande och jag blir väldigt avståndstagande💔 
    Men va bra ♥️ 

Ja för fertilitetsutredningen! Om jag inte minns fel så sade hon vi skulle ha lite snabbare väg in till IVF eftersom vi påbörjat denna processen, gissar genom landstinget, men vet inte. Får se när hon hör av gällande proverna. Men får inte svar på kromosomtestet förens om 2-3 mån.. 

Kram♥️🌸
Svar på tråden BIM juni 2025