• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-06-19 08:59:50 följande:

ÄL +8 idag & igår slog en enorm trötthet över mig & håller i sig även idag så hoppas såklart att det är ett extremt tidigt tecken 🙏🏼🙈 Ser att det kommit ännu fler plus i tråden & vill säga grattis 😍 Vi ska ha lite midsommarfirande hemma hos oss imorgon & jag vill kolla hur andra tänker kring alkohol? Ska man avstå och tro att man är gravid, eller kan man ta något/några glas? eller köpa alkoholfritt? För samtidigt vill jag inte att folk ska veta att vi försöker, vi vill hålla det hemligt denna gång tills det är dags att gå ut med det liksom 🥺 

Åååh, detta med midsommar alltså 😆 Jag kommer inte tacka nej till ett glas bubbel eller så men kommer inte dricka förstås (nyligen plussat) utan får hälla ut det när ingen ser och smyga ner kallskuret till hunden 😂 Hela sommaren kommer ju bli såhär då vi umgås mkt med familj och släkt i våra stugor och det grillas och dricks rosé fina sommarkvällar, och jag vill absolut inte att nån ska veta att vi är gravida igen 😆 Dom kommer fatta direkt om jag säger nej tack 😬
  • ElsaCross

Hej,
    fick tips om att hoppa in här då jag letar efter andra i samma sits (i väntan på att inte få mens haha). Jag har bim på lördag 21/6, nästan bergis på att den kommer att komma då jag testat neg på flera testa super tidigt redan? Vi har försökt i 8 månader med andra, första tog tid pga endometrios. 

• Anonym (Lillrömpa)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-19 09:48:05 följande:
    Åååh, detta med midsommar alltså 😆 Jag kommer inte tacka nej till ett glas bubbel eller så men kommer inte dricka förstås (nyligen plussat) utan får hälla ut det när ingen ser och smyga ner kallskuret till hunden 😂 Hela sommaren kommer ju bli såhär då vi umgås mkt med familj och släkt i våra stugor och det grillas och dricks rosé fina sommarkvällar, och jag vill absolut inte att nån ska veta att vi är gravida igen 😆 Dom kommer fatta direkt om jag säger nej tack 😬
    Haha ja, hemskt att man ens ska behöva tänka 😂 Tänker att det är måååånga som druckit något glas innan dem vetat att dem är gravid, så så tidigt tror jag att risken att något händer är minimal. Men man känner ju sig som värsta boven, hade varit skönt att slippa tänka för en gångs skull. För just nu ligger allt fokus på att mensen inte ska komma, vore roligt att kunna slappna av och fokusera på något annat 🥲 
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-19 09:48:05 följande:
    Ta med eget alkoholfritt i en flaska för bubbel eller vin med alkohol, kan funka under midsommar, men tänkte även under kvällarna med vänner och familj i sommar 😅🥰
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Amanda) skrev 2025-06-19 11:05:05 följande:
    Ta med eget alkoholfritt i en flaska för bubbel eller vin med alkohol, kan funka under midsommar, men tänkte även under kvällarna med vänner och familj i sommar 😅🥰
    Nä, då ska alla smaka och finsmakare som alla är så känner dom direkt om det är alkoholfritt, haha. Och helst vill svärmor bjuda på alla fina viner hon fått tips om... kommer inte funka 🙈 Näää jag får fylla min mans glas eller hälla ut i buskarna, haha. Nån gång kan man ju komma undan med att man inte vill ha, men inte varje dag hela tiden då kommer dom fatta DIREKT. Vore ju inte hela världen då dom var med oss i sorgen när vi var tvungna avbryta senaste graviditeten i februari, dom skulle ju bli superglada att vi lyckats igen och hålla tummarna stenhårt för oss, det är bara det att vi inte vill att barnen ska få veta något för jag vill inte att ska behöva uppleva den sorgen igen 💔 Och nån kan alltid råka försäga sig, känner våra familjer 😂
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-19 09:27:10 följande:
    Jag har 5barn. 1 X graviditet , 1 kemisk, 1 tidigt missfall, 3 MA(uteblivna missfall) där senaste skedde i januari,  efter mycket tjat och påstridighet så skrapade de tillslut ut resterna i maj. 💕
    Usch så jobbigt 💔 Fint med en stor familj, har själv många syskon. Hoppas ni kan få ett till efter skrapningen nu, håller tummarna för er!
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-19 09:44:19 följande:
    Jag har också ett par graviditeter i ryggen, några som gått jättebra och några som gått dåligt här på slutet när jag blivit äldre 💔

Men jag har aldrig haft gravidsymtom tidigt och knappt ens haft symtom överhuvudtaget i någon av graviditeterna.

Däremot har jag oftast haft svag molvärk kring BIM, som att man känner att livmodern jobbar med något eller att mensen är på gång och det har jag haft både de gånger det gått bra och de gånger det gått dåligt. Jag har till och med haft lite färgade flytningar, röd/bruna/rosa vid BIM och trott att det varit kört vilket det varit en gång då det blev missfall men gången efter blev gick det bra. Så det kan verkligen vara hur som helst och gå hur som helst. Man får ha tålamod och avvakta 😅

Håller tummarna för dig iaf 🙏🏻💕 Ser lovande ut tycker jag 😍
    Måste vara fruktansvärt att gå igenom💔

Ja det skiljer sig såklart men skönt att höra att det kanske inte varit mensvärk utan att livmodern jobbar. Vi har försökt sen november och jag har nästan aldrig testat och aldrig sett en antydan till positivt. Därför tänker jag kanske dumt att sannolikheten skulle blir större för mig att det skulle bli kemiskt eller missfall innan det händer ?på riktigt?. Håller mig från att kissa för att testa med digitalt men vågar inte så får se när det sker😆 tack! Håller tummarna för er med! 💕
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-19 12:01:41 följande:
    Usch så jobbigt 💔 Fint med en stor familj, har själv många syskon. Hoppas ni kan få ett till efter skrapningen nu, håller tummarna för er!
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-19 09:44:19 följande:
    Jag har också ett par graviditeter i ryggen, några som gått jättebra och några som gått dåligt här på slutet när jag blivit äldre 💔

Men jag har aldrig haft gravidsymtom tidigt och knappt ens haft symtom överhuvudtaget i någon av graviditeterna.

Däremot har jag oftast haft svag molvärk kring BIM, som att man känner att livmodern jobbar med något eller att mensen är på gång och det har jag haft både de gånger det gått bra och de gånger det gått dåligt. Jag har till och med haft lite färgade flytningar, röd/bruna/rosa vid BIM och trott att det varit kört vilket det varit en gång då det blev missfall men gången efter blev gick det bra. Så det kan verkligen vara hur som helst och gå hur som helst. Man får ha tålamod och avvakta 😅

Håller tummarna för dig iaf 🙏🏻💕 Ser lovande ut tycker jag 😍
    Måste vara fruktansvärt att gå igenom💔

Ja det skiljer sig såklart men skönt att höra att det kanske inte varit mensvärk utan att livmodern jobbar. Vi har försökt sen november och jag har nästan aldrig testat och aldrig sett en antydan till positivt. Därför tänker jag kanske dumt att sannolikheten skulle blir större för mig att det skulle bli kemiskt eller missfall innan det händer ?på riktigt?. Håller mig från att kissa för att testa med digitalt men vågar inte så får se när det sker😆 tack! Håller tummarna för er med! 💕
    Ja inte är det roligt med förluster inte...men jag har två underbara barn och vill det inte bli fler så får jag vara nöjd med dom, vilket jag förstås är 🥰 Men hade jag inte haft mina barn hade dessa förluster tagit enormt mkt hårdare på mig. 

Jag verkar ju onekligen vara en som blir gravid lätt, allt fastnar i livmodern men mkt borde ju aldrig ha blivit nåt, så jag tänker snarare tvärtom att din kropp kanske inte blir gravid förrän det verkligen är ett guldägg och kan bli en frisk graviditet medans typ min kropp tar emot vadsomhelst och befruktar dåliga ägg också 🤣

Såhär var det inte när jag blev gravid för 10 år sedan, hade aldrig missfall då, mina ägg är helt klart märkta av ålder, dom är sämre helt enkelt och därför får jag så många tidiga missfall tänker jag. Men skam den som ger sig, har inte velat ge upp än och har ju nyss plussat igen så får se om det går vägen den här gången eller inte. Väldigt skeptisk, men hoppas 🙏🌈❤

Jag tror på ditt streck iaf 😍
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-19 12:47:57 följande:
    Ja inte är det roligt med förluster inte...men jag har två underbara barn och vill det inte bli fler så får jag vara nöjd med dom, vilket jag förstås är 🥰 Men hade jag inte haft mina barn hade dessa förluster tagit enormt mkt hårdare på mig. 

Jag verkar ju onekligen vara en som blir gravid lätt, allt fastnar i livmodern men mkt borde ju aldrig ha blivit nåt, så jag tänker snarare tvärtom att din kropp kanske inte blir gravid förrän det verkligen är ett guldägg och kan bli en frisk graviditet medans typ min kropp tar emot vadsomhelst och befruktar dåliga ägg också 🤣

Såhär var det inte när jag blev gravid för 10 år sedan, hade aldrig missfall då, mina ägg är helt klart märkta av ålder, dom är sämre helt enkelt och därför får jag så många tidiga missfall tänker jag. Men skam den som ger sig, har inte velat ge upp än och har ju nyss plussat igen så får se om det går vägen den här gången eller inte. Väldigt skeptisk, men hoppas 🙏🌈❤

Jag tror på ditt streck iaf 😍

Ja förstår. Ja får hoppas att det är så för mig men är beredd på annat!
    Men juste, du har ju fått plus😍 grattis (kanske för andra gången jag säger det)!! hoppas det håller sig där inne🌈❤️

• Anonym (Önskan97)

Vågade till slut testa med digitalt. Det verkar vara något 🥹😲 så chockad om det faktiskt är vår tur nu men ropar inte hej än, får avvakta och se vad som händer under helgen!

Sambon åkte iväg till släkt för midsommarfirande igår så ses inte förens söndag. Vi pratade för några veckor sedan om att ?tänk om det skulle vara månaden din mens inte kommer och vi inte kan testa ihop?. Brukar alltid fira tillsammans också. Även om jag hade behövt hans stöd så känner jag inte att jag vill berätta det för honom över telefon, så kommer försöka vänta tills vi ses🙈 Det svåraste nu är midsommar och alkohol, har fått lite tips här ovan hur jag kan dölja att jag inte dricker😂 överväger att berätta för lillasyster så hon kanske kan hjälpa mig. Just denna månad berättade vi också för mina föräldrar att vi försökt drygt ett halvår så de har nog ögon öppna 
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-19 13:23:52 följande:

Vågade till slut testa med digitalt. Det verkar vara något 🥹😲 så chockad om det faktiskt är vår tur nu men ropar inte hej än, får avvakta och se vad som händer under helgen!

Sambon åkte iväg till släkt för midsommarfirande igår så ses inte förens söndag. Vi pratade för några veckor sedan om att ?tänk om det skulle vara månaden din mens inte kommer och vi inte kan testa ihop?. Brukar alltid fira tillsammans också. Även om jag hade behövt hans stöd så känner jag inte att jag vill berätta det för honom över telefon, så kommer försöka vänta tills vi ses🙈 Det svåraste nu är midsommar och alkohol, har fått lite tips här ovan hur jag kan dölja att jag inte dricker😂 överväger att berätta för lillasyster så hon kanske kan hjälpa mig. Just denna månad berättade vi också för mina föräldrar att vi försökt drygt ett halvår så de har nog ögon öppna 
    Men grattis 😍❤️ Nu är det er tur 🥳 Visst är det en galen känsla? Helt plötsligt är man gravid 😄 Stort, stort grattis 🌸
Svar på tråden BIM juni 2025