• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • mothertotwo
    Anonym (Fröken grön) skrev 2025-06-19 02:30:14 följande:

Hej tjejer, här kommer en liten uppdatering! jag har legat vaken i snart 3 timmar, försökt hålla mig från att kissa då tanken var att testa imorgon bitti men då det till slut inte gick tänkte jag att jag lika bra kan testa nu, även om det är mitt i natten😂 och vet ni vad, jag är gravid??!!
    tyckte att strecken var lite starkare idag och då vi ska iväg ett par dagar (= Kan inte testa) chansade jag med ett digitalt, som blev positivt😭
    känns helt galet, var vårt andra försök men pga kort lutealfas var jag inställd på att det skulle ta längre tid! Nu hoppas jag bara på att allt går vägen❤️

Vill också önska stort lycka till till er alla som kämpar på!????

Stort grattis 😍😍 Vad var ditt BIM? :) 
  • Anonym (Fröken grön)
    mothertotwo skrev 2025-06-19 02:57:07 följande:
    Stort grattis 😍😍 Vad var ditt BIM? :) 
    Tack!!🥺 utifrån min vanliga korta lutealfas var det 15/6 men denna cykeln har jag tagit C-vitamin och B6 i ett försök att förlänga den, men är på ÄL+14 idag (19/6) 
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Loviisa92 skrev 2025-06-18 22:06:30 följande:
    Tack! Har köpt de känsligaste så ska testa imorgon🤗
    Ååå lycka till 💕
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Anonym (Fröken grön) skrev 2025-06-19 02:30:14 följande:

Hej tjejer, här kommer en liten uppdatering! jag har legat vaken i snart 3 timmar, försökt hålla mig från att kissa då tanken var att testa imorgon bitti men då det till slut inte gick tänkte jag att jag lika bra kan testa nu, även om det är mitt i natten😂 och vet ni vad, jag är gravid??!!
    tyckte att strecken var lite starkare idag och då vi ska iväg ett par dagar (= Kan inte testa) chansade jag med ett digitalt, som blev positivt😭
    känns helt galet, var vårt andra försök men pga kort lutealfas var jag inställd på att det skulle ta längre tid! Nu hoppas jag bara på att allt går vägen❤️

Vill också önska stort lycka till till er alla som kämpar på!????

Åååå men vad härligt.  Grattis!! 💕
  • Anonym (Önskan97)

Varning för långt meddelande 😅

Jag har inte skrivit sedan ägglossning för jag har känt mig nästan precis som vanligt, hoppet liksom försvinner från mig någon dag efter ägglossning och jag har varit extra känslig denna månad med fler tårar. Jag har tempat via munnen och klockan denna månad och som jag skrev en gång tidigare så är de oense när ägglossning skett. Jag har varit lite extra trött och haft lite ?fylligare? bröst än vanligt nu innan BIM men annars känt mensvärk så sent som i morse så bara väntade på att mensen skulle komma nu på morgonen. Jag valde att testa för att jag ska iväg på midsommarfirande och ville veta säkert att jag kunde dricka. Men då till min största förvåning ser jag något 🧐

jag brukar inte testa så har bara två av samma märke hemma, får nog gå och köpa digitalt eller vänta in mens. Känns dock som att det skulle kunna vara kemiskt eftersom jag känner mensvärk och mår typ som vanligt. jag har verkligen inte mycket hopp efter alla månader så kanske inte lika glad som andra vid antydan till streck, mest skeptisk. Klockan sa från början BIM idag men har sen flyttats till 21 (Premom), muntemperatur är första gången jag mäter sen länge men brukar ha en lutealfas med klockan på 11+/-1. Har behövt mäta med vanlig termometer senaste dagarna för glömde min NC i helgen, och den gick ju lite neråt idag 😔

vet inte vad jag vill få för svar 😂men är väl mest nyfiken på andras symtom vid kemiskt
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-19 07:18:55 följande:

Jag har inte skrivit sedan ägglossning för jag har känt mig nästan precis som vanligt, hoppet liksom försvinner från mig någon dag efter ägglossning och jag har varit extra känslig denna månad med fler tårar. Jag har tempat via munnen och klockan denna månad och som jag skrev en gång tidigare så är de oense när ägglossning skett. Jag har varit lite extra trött och haft lite ?fylligare? bröst än vanligt nu innan BIM men annars känt mensvärk så sent som i morse så bara väntade på att mensen skulle komma nu på morgonen. Jag valde att testa för att jag ska iväg på midsommarfirande och ville veta säkert att jag kunde dricka. Men då till min största förvåning ser jag något 🧐

jag brukar inte testa så har bara två av samma märke hemma, får nog gå och köpa digitalt eller vänta in mens. Känns dock som att det skulle kunna vara kemiskt eftersom jag känner mensvärk och mår typ som vanligt. jag har verkligen inte mycket hopp efter alla månader så kanske inte lika glad som andra vid antydan till streck, mest skeptisk. Klockan sa från början BIM idag men har sen flyttats till 21 (Premom), muntemperatur är första gången jag mäter sen länge men brukar ha en lutealfas med klockan på 11+/-1. Har behövt mäta med vanlig termometer senaste dagarna för glömde min NC i helgen, och den gick ju lite neråt idag 😔

vet inte vad jag vill få för svar 😂men är väl mest nyfiken på andras symtom vid kemiskt
    Jag har ju 11 graviditeter I ryggen. Mina symptom har varit annorlunda varje graviditet.  Men något alla har gemensamt är att jag har knappt känt av att jag varit gravid förutom tröttheten Men den har oftast kommit i v.6-7 och framåt. Inget illamående eller kissat ofta osv... 

Så det behöver ju faktiskt inte vara kört. Jag håller alla tummar jag har 💕
  • Anonym (Lillrömpa)

ÄL +8 idag & igår slog en enorm trötthet över mig & håller i sig även idag så hoppas såklart att det är ett extremt tidigt tecken 🙏🏼🙈 Ser att det kommit ännu fler plus i tråden & vill säga grattis 😍 Vi ska ha lite midsommarfirande hemma hos oss imorgon & jag vill kolla hur andra tänker kring alkohol? Ska man avstå och tro att man är gravid, eller kan man ta något/några glas? eller köpa alkoholfritt? För samtidigt vill jag inte att folk ska veta att vi försöker, vi vill hålla det hemligt denna gång tills det är dags att gå ut med det liksom 🥺 

• Anonym (Önskan97)
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-19 08:04:48 följande:
    Jag har ju 11 graviditeter I ryggen. Mina symptom har varit annorlunda varje graviditet.  Men något alla har gemensamt är att jag har knappt känt av att jag varit gravid förutom tröttheten Men den har oftast kommit i v.6-7 och framåt. Inget illamående eller kissat ofta osv... 

Så det behöver ju faktiskt inte vara kört. Jag håller alla tummar jag har 💕
    Tack för peppande ord 💕känner igen ditt namn från trådarna men minns inte om du har några barn nu?
    någonstans kan jag ändå se detta förmodligen positiva test som något positivt (😅) även om det inte skulle resultera i en graviditet, känns som att kroppen ändå försöker då och innan har jag knappt känt så.
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-19 09:04:15 följande:
    Tack för peppande ord 💕känner igen ditt namn från trådarna men minns inte om du har några barn nu?
    någonstans kan jag ändå se detta förmodligen positiva test som något positivt (😅) även om det inte skulle resultera i en graviditet, känns som att kroppen ändå försöker då och innan har jag knappt känt så.
    Jag har 5barn. 1 X graviditet , 1 kemisk, 1 tidigt missfall, 3 MA(uteblivna missfall) där senaste skedde i januari,  efter mycket tjat och påstridighet så skrapade de tillslut ut resterna i maj. 💕
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-19 07:18:55 följande:

Jag har också ett par graviditeter i ryggen, några som gått jättebra och några som gått dåligt här på slutet när jag blivit äldre 💔

Men jag har aldrig haft gravidsymtom tidigt och knappt ens haft symtom överhuvudtaget i någon av graviditeterna.

Däremot har jag oftast haft svag molvärk kring BIM, som att man känner att livmodern jobbar med något eller att mensen är på gång och det har jag haft både de gånger det gått bra och de gånger det gått dåligt. Jag har till och med haft lite färgade flytningar, röd/bruna/rosa vid BIM och trott att det varit kört vilket det varit en gång då det blev missfall men gången efter blev gick det bra. Så det kan verkligen vara hur som helst och gå hur som helst. Man får ha tålamod och avvakta 😅

Håller tummarna för dig iaf 🙏🏻💕 Ser lovande ut tycker jag 😍
Svar på tråden BIM juni 2025