• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Siripiri
    mothertotwo skrev 2025-06-23 04:21:54 följande:

Idag blev det ytterligare en förändring i tempningen. Vaknade 2h för tidigt för jag var kissig. (vaknar aldrig på natten för att kissa i vanliga fall). Men tog temp och nu har den stigit över 37 grader. Den fortsätter med att öka tydligen. 

Tror ni det kan vara en cysta som stör allt? Idag är det DPO 16🤔😖 Tempen borde sjunka istället vid ikke graviditet och inte öka. 

Va udda 🤔 du passade inte på att kissa på en enkel sticka nu på morgonen?! 

• mothertotwo
    Siripiri skrev 2025-06-23 06:56:41 följande:

Va udda 🤔 du passade inte på att kissa på en enkel sticka nu på morgonen?! 

Glad för din skull att ditt test var starkare nu på morgonen. Glad

Nej, kände inte det var lönt att slösa ett test när det bara är negativt. 
    Kanske bara någon tillfällig höjning, med tanken på att det inte var inom samma tid osv. 
  • mothertotwo

Ser ni två eller ett streck? För jag är förblindad! Detta test mäter 25 hcg men testade ett som mäter 10 hcg och där kommer inte upp något. Jag kanske inte alls ska förlita mig på babyplans tester? Vilka test rekommenderar ni som man kan köpa på apoteket redan idag? Känns bara så märkligt att min temp höjs, men inga tydliga test.
  • Anonym (.)
    mothertotwo skrev 2025-06-23 08:41:02 följande:

Ser ni två eller ett streck? För jag är förblindad! Detta test mäter 25 hcg men testade ett som mäter 10 hcg och där kommer inte upp något. Jag kanske inte alls ska förlita mig på babyplans tester? Vilka test rekommenderar ni som man kan köpa på apoteket redan idag? Känns bara så märkligt att min temp höjs, men inga tydliga test.
    Jag tycker mig se något svagt där men jätte märkligt om de som mäter 10hcg inte visar nånting. i den här situationen hade jag köpt Clearblue digitalt som mäter från 10hcg, alternativt de som visar streck som är lite billigare. Tror den blåa färgen i dom är lite lättare att se på. Annars har jag använt mig av RFSU som funkat för mig :) 
  • Junieverse

Jag ser definitivt ett svagt andra streck! håller tummarna för dig ❤️

Min mens kom aldrig igår, fortfarande inget nu på morgonen och jag blir så ledsen över denna förvirring. kommer testa igen imorgonbitti alt ikväll när vi är hemma. Hoppet återvänder ju oundvikligen när det blir såhär och jag kommer bli så ledsen att få mens eller negativt igen 🥹? 
  • Anonym (Ardna)

Babyplan är minst lika tillförliga som andra test. Kanske är det en kemisk eller i värsta fall utomkvedskap? 

Klart att test kan ge spökstreck och hade alla test varit från samma förpackning så kanske det var något fel på dem. Men du har haft så många nu så att man kan vara rätt så säker på att något har varit igång och bildat hcg. Kanske kan du testa att söka till gyn och se om de kan hjälpa dig med blodprov eller ultraljud för att lista ut vad som händer ❤️

• mothertotwo
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-23 09:37:46 följande:

Babyplan är minst lika tillförliga som andra test. Kanske är det en kemisk eller i värsta fall utomkvedskap? 

Klart att test kan ge spökstreck och hade alla test varit från samma förpackning så kanske det var något fel på dem. Men du har haft så många nu så att man kan vara rätt så säker på att något har varit igång och bildat hcg. Kanske kan du testa att söka till gyn och se om de kan hjälpa dig med blodprov eller ultraljud för att lista ut vad som händer ❤️

Jag har varit i kontakt med min gyn som jag var hos för lite mer än två månader sedan. Dem säger att jag ska vända mig till en barnmorska för att bekräfta en graviditet. Men när jag vänder mig till barnmorskan så säger dem att vårdcentralen (gyn där) ska ta emot mig för bekräfta eller se vad som händer. Så jag är fast i mitten och väntar... Jag har inte ont någonstans.Mår bara illa och vårtgårdarna är svullna samt ömmar. Men det är allt! 

Nu samtidigt som jag skriver detta så skrev sjuksköterskan från vårdcentralen att gynläkaren fått information och kommer skriva ut provera till mig. Men det kan jag ju inte ta om det är något... Dem tar inte emot mig för varken blodprov eller vul. Men skriva ut provera kan dem göra för att mensen ska starta. 
  • Lillablommanivinden

CD 30, 12 DPO (beräknad). Tog ett test igår RFSU som var blankt, ingen mens ännu, förra månaden kom mensen på CD 28 så pendlar mellan 28-32 dagar. Känns inte som att mensen är på g och jag har fått ont i tjejmagen vid nysning (ni som varit gravida vet nog vad jag pratar om). Men inget illamående eller förändringar i brösten just nu. Hoppas hoppas ändå Hjärta

• mothertotwo

Ska in i morgon och ta blodprov för att mäta hcg nivån. Hur lång tid brukar det ta innan man får svar? Tänkte om det finns någon här som vet. 

• Anonym (Ardna)
    mothertotwo skrev 2025-06-23 10:08:42 följande:
    Jag har varit i kontakt med min gyn som jag var hos för lite mer än två månader sedan. Dem säger att jag ska vända mig till en barnmorska för att bekräfta en graviditet. Men när jag vänder mig till barnmorskan så säger dem att vårdcentralen (gyn där) ska ta emot mig för bekräfta eller se vad som händer. Så jag är fast i mitten och väntar... Jag har inte ont någonstans.Mår bara illa och vårtgårdarna är svullna samt ömmar. Men det är allt! 

Nu samtidigt som jag skriver detta så skrev sjuksköterskan från vårdcentralen att gynläkaren fått information och kommer skriva ut provera till mig. Men det kan jag ju inte ta om det är något... Dem tar inte emot mig för varken blodprov eller vul. Men skriva ut provera kan dem göra för att mensen ska starta. 
    mothertotwo skrev 2025-06-23 14:35:47 följande:

Ska in i morgon och ta blodprov för att mäta hcg nivån. Hur lång tid brukar det ta innan man får svar? Tänkte om det finns någon här som vet. 

Hoppas du får svar 🥰❤️ ska du ta den privat eller vården? Jag har tagit privat och får svar dagen efter. Själva labtestet tar bara 30 min har jag läst, så skulle tro svar senast dagen efter provet anlänt till labb. håller tummarna 🤞
Svar på tråden BIM juni 2025