Anonym (Ardna) skrev 2025-06-23 09:37:46 följande:
Babyplan är minst lika tillförliga som andra test. Kanske är det en kemisk eller i värsta fall utomkvedskap?
Klart att test kan ge spökstreck och hade alla test varit från samma förpackning så kanske det var något fel på dem. Men du har haft så många nu så att man kan vara rätt så säker på att något har varit igång och bildat hcg. Kanske kan du testa att söka till gyn och se om de kan hjälpa dig med blodprov eller ultraljud för att lista ut vad som händer ❤️
Jag har varit i kontakt med min gyn som jag var hos för lite mer än två månader sedan. Dem säger att jag ska vända mig till en barnmorska för att bekräfta en graviditet. Men när jag vänder mig till barnmorskan så säger dem att vårdcentralen (gyn där) ska ta emot mig för bekräfta eller se vad som händer. Så jag är fast i mitten och väntar... Jag har inte ont någonstans.Mår bara illa och vårtgårdarna är svullna samt ömmar. Men det är allt!
Nu samtidigt som jag skriver detta så skrev sjuksköterskan från vårdcentralen att gynläkaren fått information och kommer skriva ut provera till mig. Men det kan jag ju inte ta om det är något... Dem tar inte emot mig för varken blodprov eller vul. Men skriva ut provera kan dem göra för att mensen ska starta.