• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-22 18:22:48 följande:
    Åååå vad härligt. Grattis igen och lycka till nu 💕💕
  • Tjej90sve

Vad roligt! Hade du några specifika gravsymtom?

Jag ska få mens på lördag, och sitter på händerna för att inte testa. Har ett ultra tidigt gravtest (6 dagar före beräknat) så vi ska testa på tisdag eller onsdag morgon har vi bestämt. Vet dock inte ännu om min cykel är regelbunden, förra månaden var den 35 dagar.

Jag känner inga symtom alls :( Utöver lite extra känslosam (som även min PMS brukar komma med)
    Vill så gärna få ont i brösten haha! 

• Tjej90sve

Har aldrig haft nidblödning, men kan också få rosa först en dag innan mensen kommer. Men hoppas det är en nidblödning!! 

Monki19 skrev 2025-06-22 15:30:57 följande:

Jag tror jag har fått min först nidblödning någonsin? Torkade mig tidigare idag och det var en liten ljust rosa flytning på pappret 🌸 Men sen efter det har det inte kommit mer. Är nånstans mellan 6-7 dagar efter ägglossning beroende på vilken app jag använder. Hooppas så mycket att det stämmer och att det är en bebis som vill stann🥹 i övrigt har jag haft lite diffusa stickningar i magen

• Anonym (Önskan97)
    Tjej90sve skrev 2025-06-22 18:58:28 följande:

Vad roligt! Hade du några specifika gravsymtom?

Jag ska få mens på lördag, och sitter på händerna för att inte testa. Har ett ultra tidigt gravtest (6 dagar före beräknat) så vi ska testa på tisdag eller onsdag morgon har vi bestämt. Vet dock inte ännu om min cykel är regelbunden, förra månaden var den 35 dagar.

Jag känner inga symtom alls :( Utöver lite extra känslosam (som även min PMS brukar komma med)
    Vill så gärna få ont i brösten haha! 

Egentligen inte, jag var kanske liite extra trött efter ägglossning, lite känsligare än vanligt och lite ?fylligare? bröst men annars precis som vanligt. Hade mensvärk trodde jag också men det måste varit växtvärk som fortsatt från och till. Efter plusset i torsdags har jag mått illa då och då  absolut inte mycket, sen har jag behövt gå på toa lite oftare haha 😅 blir orolig när jag känner mig helt som vanligt, så det kommer bli långa veckor 🙈

Spännande! Jag hoppas du kan hålla dig till tisdag/onsdag haha och att ni får ett plus också 😍

• Vallmo93
    Siripiri skrev 2025-06-22 13:47:37 följande:

Jag är så förvånad😳 
    Är 12 DPO och igår började min bröst ömma och idag ännu lite mer, nästan sticker i dem ibland så tog ett test innan lunch efter vi kommit hem från midsommarfirande. Trodde verkligen inte att skulle bli ett plus för i övrigt haft noll symptom förutom att tempen legat uppe kring samma, inte antecknat något de senaste dagarna. Väldigt svagt så kan lika bra bli ännu ett kemiskt, men ändå glad♥️ får man upp hoppet lite. 

Men åhh, grattis grattis så kul! 😍😍❤️ Håller så alla tummar för att den lille ligger rätt och vill stanna denna gång. Och inte alla som får starka plus innan ÄL +12 (tycker dessutom ditt är väldigt tydligt!!) så oroa dig inte för mycket för kemiskt utifrån testet. ❤️ Om något så tänk positiva tankar att du fått plus redan idag och inte en vecka efter mens (som nytt X). 🤗

Minns inte varför, men varför hade du räknat ut dig denna cykel redan? 🤗
  • Siripiri
    Vallmo93 skrev 2025-06-22 19:34:57 följande:
    Men åhh, grattis grattis så kul! 😍😍❤️ Håller så alla tummar för att den lille ligger rätt och vill stanna denna gång. Och inte alla som får starka plus innan ÄL +12 (tycker dessutom ditt är väldigt tydligt!!) så oroa dig inte för mycket för kemiskt utifrån testet. ❤️ Om något så tänk positiva tankar att du fått plus redan idag och inte en vecka efter mens (som nytt X). 🤗

Minns inte varför, men varför hade du räknat ut dig denna cykel redan? 🤗
    Taaaack ☺️♥️ 
    Jag har inte plussat före DPO 14 innan, då väldigt svagt, så ändå glad att det syntes något idag, samt inte på morgonurin☺️ 
    JAPP ska verkligen försöka vara positiv♥️🙏🏼 

För min temp betedde sig som dem månaderna som jag inte blev gravid, mer än som dem jag blev. Samt typ noll symptom (förutom att brösten började ömma, men det gör dem ju alltid) , mått väldigt bra i veckan, haft en trevlig lutealfas energimässigt. Började även torka upp i torsdags med, så tänkte nu sjunker progesteronet, men nä surprise-plus! ☺️ 
  • Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-06-22 14:53:57 följande:
    Tack🥰 

Ja beroende på hur det beter sig kommande veckan får det nog blir de ♥️ sen pga mitt X kommer jag för ett tidigt VUL med Så man ser att det sitter på rätt ställe! 🙏🏼 men det känns långt borta för tillfället 😅 En dag i taget♥️ 
    Tycker det är superfint för 12 dpo iallafall 🥰 Vänta inte för länge om du bestämmer dig för blodprov för det är bara i början som det dubbleras på 48 h, sen när det kommer upp i högre nivåer är dubbleringstiden längre och svårare att utvärdera på egen hand 🤗
  • Monki19
    Tjej90sve skrev 2025-06-22 18:59:41 följande:

Har aldrig haft nidblödning, men kan också få rosa först en dag innan mensen kommer. Men hoppas det är en nidblödning!! 

Tack! Brukar aldrig få rosa innan mens, sen hade det varit väldigt tidigt också isåfall. Detta var iaf något nytt och jag håller tummarna🤞🤞
  • mothertotwo

Idag blev det ytterligare en förändring i tempningen. Vaknade 2h för tidigt för jag var kissig. (vaknar aldrig på natten för att kissa i vanliga fall). Men tog temp och nu har den stigit över 37 grader. Den fortsätter med att öka tydligen. 

Tror ni det kan vara en cysta som stör allt? Idag är det DPO 16🤔😖 Tempen borde sjunka istället vid ikke graviditet och inte öka. 

• Siripiri
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-22 20:15:02 följande:
    Tycker det är superfint för 12 dpo iallafall 🥰 Vänta inte för länge om du bestämmer dig för blodprov för det är bara i början som det dubbleras på 48 h, sen när det kommer upp i högre nivåer är dubbleringstiden längre och svårare att utvärdera på egen hand 🤗
    För att vara lunchurin var det bra 🥰 Ännu starkare idag på morgonurin, tempen håller sig uppe♥️ 
    Det är sant! ☺️ 
Svar på tråden BIM juni 2025