• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Tjej90sve skrev 2025-06-30 23:07:00 följande:

Skumma för mig är att jag testade negativt 1 dag före beräknad mens med ett tidigt test. Nu för 3 dagar sen fick jag en rosa blödning och inget mer sen dess. Skulle fått mensen i lördags enligt appen. Ännu inte fått mensen. Tycker det verkar så konstigt att varken testet visade något å ingen mens. Men jag vet dock inte min exakta cykel ännu. Å tycker jag har fått mer blodådror på vårtgårdarna? Förstår ingenting Förvånad

Har du tagit något nytt test sedan dess? :) 
  • Siripiri
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-30 21:08:23 följande:
    Betabase är toppen att roa sig med för att se vad andra har legat samma dpo, för visst hade du koll på ägglossningen? Där är det registrerat vad andra haft olika dpo i graviditeter som gått bra 🥰

Japp kollade där igår med, vet ju exakt när jag hade ÄL ☺️ 
    Men nu tror jag att jag ändå kommer få missfall, igen. Känner min kropp för väl.. tempen ser ut precis som när det började gå south i höstas när jag klarade mig till 5+6. Går ju ändå på progesteron så att tempen ska vara nere på 37,63 är inte bra.. samt brösten ömmar knappt idag. Så typiskt när man fixat med blodprov och berättat för min andra kollega. 

• Sarasi
    Siripiri skrev 2025-07-01 06:14:19 följande:

Men nu tror jag att jag ändå kommer få missfall, igen. Känner min kropp för väl.. tempen ser ut precis som när det började gå south i höstas när jag klarade mig till 5+6. Går ju ändå på progesteron så att tempen ska vara nere på 37,63 är inte bra.. samt brösten ömmar knappt idag. Så typiskt när man fixat med blodprov och berättat för min andra kollega. 

Ta inte ut något förrän det händer. Hormoner kan ju fluktuera lite redan som det är. Du kan ha rätt men det kan ju också vara något tillfälligt. Och jag håller tummarna för att det bara är tillfälligt. 
  • Anonym (Hoppaspåtur)

Det är ju inga garantier.  Men känns bra att den idag växlade upp idag. 

• Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-07-01 06:14:19 följande:

Min temp fluktuerar också trots progesteron. Jag skulle egentligen sluta med eftersom det inte finns några garantier så här tidigt och jag precis bara använt min Tempdrop några dagar när jag fick plus så håller jag fortfarande på att köra in den. Annars hade jag låtit bli men jag vill att den ska vara good to go om det inte skulle gå vägen. Tempen är inget bra verktyg sen när man väl är gravid, kanske värt att försöka sluta så det inte oroar 🥰
  • Tjej90sve

Nej inte det. Tänker att jag bara blir besviken. Men tycker det verkar orimligt att jag skulle blivit gravid 4 dagar före beräknad mens (då vi sist hade mys). 

Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-07-01 05:53:10 följande:
    Har du tagit något nytt test sedan dess? :) 
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Tjej90sve skrev 2025-07-01 09:06:12 följande:

Nej inte det. Tänker att jag bara blir besviken. Men tycker det verkar orimligt att jag skulle blivit gravid 4 dagar före beräknad mens (då vi sist hade mys). 

Hänger inte riktigt med där, men om ni hade sex kring när du trodde att du skulle ha ägglossning och den sedan blev förskjuten några dagar så är det ju fortfarande möjligt att du blev gravid, och då inte heller konstigt att du inte plussade när du sist testade och att du nu är vid BIM eller precis passerat den beroende på om ägglossningen ägde rum några dagar senare. 
  • Anonym (Ardna)

Ni som plussat- Håll koll på mottagningarna som gör ultraljud om ni inte hittat tider. Jag var inne och kollade ifall om att och nu fanns en tid redan nästa vecka 🥹 De gör från 8+0 och jag skulle vara 7+6 den dagen så fick skriva mensen en dag tidigare 🙈

• Siripiri
    Anonym (Ardna) skrev 2025-07-01 08:23:29 följande:
    Min temp fluktuerar också trots progesteron. Jag skulle egentligen sluta med eftersom det inte finns några garantier så här tidigt och jag precis bara använt min Tempdrop några dagar när jag fick plus så håller jag fortfarande på att köra in den. Annars hade jag låtit bli men jag vill att den ska vara good to go om det inte skulle gå vägen. Tempen är inget bra verktyg sen när man väl är gravid, kanske värt att försöka sluta så det inte oroar 🥰
    Ja egentligen ska man inte tempa efter man plussat men kan inte låta bli, det är ju inte så att det gör mig mindre gravid eller att jag slipper MF om jag inte gör de.. Jag är hellre beredd på att det går åt skogen än att jag blir överraskad ♥️ 
    Jag är ändå välidgt glad att jag plussade tidigare och starkare än jag gjort innan♥️ 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden BIM juni 2025