• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • elliibellii
    1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93 ➖
    11/6 Annpor ➖ 
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi ➖
    13/6 A-Ö ➕
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja➕
    15/6 Lorem ➕
    16/6 Saltakatten ➕
    16/6 ungmo98  ➕
    18/6 Bellis9207 ➖
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand ➖ 
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse
    22/6 Siripiri ➖
    22/6 Mothertotwo 
    24/6 Valkyrian ➖
    24/6 Loviisa92 ➖
    24/6 
    25/6 elliibelli ➖
    25/6  Hoppaspåtur ➕️
    26/6 lillrömpa ➖
    26/6 lillablommanivinden 
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19 ➕
    30/6 Hoppas
  • Siripiri
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-29 19:21:49 följande:

Det är de som aldrig får 3+ på veckotesten, de olika nivåerna går i varandra och det finns hur många som helst när man googlar som aldrig fått 3+ men ändå frisk graviditet. Det är inte alla delstater i usa där de ens tillåts säljas. Jag är inget fan av clearblue överhuvudtaget men veckotesten ska tas med en nypa salt och behöver verkligen inte vara någon fara för att de inte slår om exakt när man tycker de borde ❤️

Ja jag kollade med chatGPT och fick svar att 2-3v var HCG mellan 156-2000, ett jäkla spann 😅  sen 2000-3000 för 3+. 

Som du säger kanske man inte ska gå helt på de♥️

• Anonym (Saltakatten)

Jag hade också ÄL 5/6, fick gravid +3 veckor nu 5+3, hade kanske fått tidigare men testade inte på några dagar då det visade 2-3 veckor 5+0. Fick typ panik men läste att många får +3 senare utan knas och jag fick ju omslag sen 😅

Så jag tror du får +3, och om inte så kan det slå om precis när som helst. Och vissa får ju aldrig det utan att det betyder nåt dåligt heller, så man kan inte lita på dom digitala allt för mkt, men visst blir man lite lugnare när det slår om inom rätt tid 🙏🏻😅

• Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-06-29 20:28:19 följande:

Ja jag kollade med chatGPT och fick svar att 2-3v var HCG mellan 156-2000, ett jäkla spann 😅  sen 2000-3000 för 3+. 

Som du säger kanske man inte ska gå helt på de♥️

Ja det är gränserna men sen är det ändå inte alla test som slår över vid dem utan det är typ bara 75% säkerhet vid bedömningen på 3+ 

Går att läsa om de som haft 4-5000 i blodet och ändå står det 2-3.
    Jag hångde för många år i internationella forum när vi försökte med första för att ens ta i veckotesten 🙈 

Men hoppas ni alla får 3+ för nervernas skull och tiden går superdupersnabbt till vi alla kan få göra ultraljud och se små friska frön 😍❤️🙏

• Rosen3
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-29 20:31:13 följande:

Jag hade också ÄL 5/6, fick gravid +3 veckor nu 5+3, hade kanske fått tidigare men testade inte på några dagar då det visade 2-3 veckor 5+0. Fick typ panik men läste att många får +3 senare utan knas och jag fick ju omslag sen 😅

Så jag tror du får +3, och om inte så kan det slå om precis när som helst. Och vissa får ju aldrig det utan att det betyder nåt dåligt heller, så man kan inte lita på dom digitala allt för mkt, men visst blir man lite lugnare när det slår om inom rätt tid 🙏🏻😅

Ja, lätt att få panik när inte testet visar inom sin tid. Men testen kan ju variera enormt så tror det är ganska lugnt. Missfall kan ju tyvärr bli ändå :( Men håller tummarna att det går bra för oss alla! Har du några symtom än? Är lite orolig för jag har bara ömma bröst (som tidigare när jag fått missfall). Vet ju att det är normalt men hade typ önskat att jag känt av lite illamående så jag kunde vara lite mer trygg. 
  • Anonym (Saltakatten)
    Rosen3 skrev 2025-06-29 21:20:48 följande:
    Ja, lätt att få panik när inte testet visar inom sin tid. Men testen kan ju variera enormt så tror det är ganska lugnt. Missfall kan ju tyvärr bli ändå :( Men håller tummarna att det går bra för oss alla! Har du några symtom än? Är lite orolig för jag har bara ömma bröst (som tidigare när jag fått missfall). Vet ju att det är normalt men hade typ önskat att jag känt av lite illamående så jag kunde vara lite mer trygg. 

Jaa, jag fick +3 tidigt förra graviditeten men den gick ju åt skogen så 🙄 Absolut att man får ta testandet med en nypa salt. Jag tycker mest det känns skönt att fått de att testerna stegrar varje vecka som dom ska. Nu släpper jag det. Det blir som det blir, utanför min kontroll. 

Jag har ju typ inga symtom alls, så det är som svårt att ens förstå att jag är gravid när jag mår precis som vanligt 😆 Lite därför jag vill dubbelkolla hela tiden men som sagt nu ger jag mig 😅

Jag har aldrig haft symtom någon av mina graviditeter förutom trötthet och ibland ömma bröst. Jo, jag brukar  drömma massor och helknasigt. 

Nu känner jag mig lite tröttare på eftermiddagarna. Somnar lätt på soffan. Upplever att jag blir hungrig snabbt och behöver äta lite oftare, men jag mår inte illa, mer att det verkligen kurrar i magen och känner mig hungrig. Får blodtrycksfall nästan varje gång jag reser mig och det hade jag sist jag var gravid också. Och drömmer helknasigt varje natt 😂

Men annars mår jag precis som vanligt. Då det varit så alla mina graviditeter så oroar jag mig inte så mkt över det, mer att det är svårt att lita på att det verkligen är en liten ärta som växer i magen 😆 Har blivit så förvånad varje gång det visat sig slå ett hjärta i magen 💕

Dina symtom kan ju komma snart. Så tidigt än, eller så är du skonad från jobbiga symtom denna gång 😊 Är ju helt normalt att må som vanligt också.

• Anonym (Önskan97)

Det var 3+ idag 🥹 som ni skriver kan det ju gå dåligt iaf men jag vill se detta som något positivt och försöker intala mig ?du vet inget annat än att du är gravid just nu? 😄 är också lite orolig att jag har så lite symtom. Uppblåsthet, trötthet, lite ömma bröst och ibland hungrig blandat med illamående men inte ofta. Ska bli skönt att gå på semester på fredag har så svårt att fokusera på jobbet haha!

• Siripiri
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-30 06:52:45 följande:

Det var 3+ idag 🥹 som ni skriver kan det ju gå dåligt iaf men jag vill se detta som något positivt och försöker intala mig ?du vet inget annat än att du är gravid just nu? 😄 är också lite orolig att jag har så lite symtom. Uppblåsthet, trötthet, lite ömma bröst och ibland hungrig blandat med illamående men inte ofta. Ska bli skönt att gå på semester på fredag har så svårt att fokusera på jobbet haha!

Gud va skönt ändå 🥹♥️ jag tänkte jag skulle vänta tills jag är 5+3 iallafall, eftersom jag ÄLade mycket senare än vanligt är jag bara på 4+6 idag. 

Jag är ledig nästa vecka med, sen jobb igen, sen ledig i aug, men som du säger, ej så fokuserad/taggad på att jobba 😅  

Jag har typ samma symptom, men ingen lamslagande trötthet än, men kommer väl! 

• Siripiri
    1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93 ➖
    11/6 Annpor ➖ 
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi ➖
    13/6 A-Ö ➕
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja➕
    15/6 Lorem ➕
    16/6 Saltakatten ➕
    16/6 ungmo98  ➕
    18/6 Bellis9207 ➖
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand ➖ 
    21/6 syren93 
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse
    22/6 Siripiri ➕️
    22/6 Mothertotwo 
    24/6 Valkyrian ➖
    24/6 Loviisa92 ➖

25/6 elliibelli ➖
    25/6  Hoppaspåtur ➕️
    26/6 lillrömpa ➖
    26/6 lillablommanivinden 
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19 ➕
    30/6 Hoppas
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-30 06:52:45 följande:

Så skönt, kan verkligen relatera, grattis 😍 Garantier finns aldrig, har jag ju själv brutalt fått uppleva MEN det går åt rätt håll iaf och vi kan inte styra och kontrollera vad som händer. Vi får lita på kroppen och bara hoppas det går bra, vilket det ju oftast gör 🙏🏻💕 

Sista arbetsveckan för mig också, sen lång semester och då hoppas jag veckorna swishar förbi och poff så har första trimestern passerat och vi har förhoppningsvis fått se en frisk liten en i magen 🥰🙏🏻🌈

Lycka till alla preggos 💕
Svar på tråden BIM juni 2025