• Anonym (Paff)

Min man försvarar Måns

Är lite knäckt just nu. Min fina man sedan 15 år visade imorse en sida som jag inte sätt förut. 

Vi satt vid frukostbordet och jag skrollade aftonbladet och läste att Måns Zelmerlöv ställt in sin turné pga skilsmässan. Jag läste detta högt och sa sen att jag tyckte att det är bra att han ligger lågt tills allt har lagt sig. 

Min man säger då: "Du ska inte tro på allt du läser. Kvinnor anmäler ju för vad som helst nu för tiden. Man är oskyldig till motsatsen bevisas!"

Jag blev helt paff och ifrågasatte om han försvarar en man som anklagas ha misshandlat sin fru. Och han svarar: "Ja, han är oskyldig tills den dag han är dömd!"

Jag blev flyförbannad och ifrågasatte hur han som pappa till döttrar kan ha den inställningen. Han blev flyförbannad för att mediadrevet målar ut folk som skyldiga innan laget tagit vid. 

Vi kom tillslut överens om att vi pratade om två olika saker och att vi är oense om vissa delar. 

Men jag kan inte släppa detta. Att efter 15 år se en helt ny sida av en människa jag trodde mig känna. 

• Svar på tråden Min man försvarar Måns
  • Anonym (Tess)

Jag hade också blivit förbannad.
    Han har själv erkänt drogerna.
    Han har nyss fått beslut på att hans barn ska bo med sin mor, dvs inte i Sverige.
    Att han väljer att ställa in är inte så konstigt.

• EnAnonumius

Jag anser att din man har helt rätt, man är oskyldig till motsatsen är bevisad. 
    Att tycka så betyder inte att man "försvara någon". Eller anser du att det skall räcka att "h*n slog mig", så skall skita i bevisningen och personen åker in direkt i fängelse? 

Innan någon dömer ut mig, så skall jag tillägga att jag har själv blivit utsatt för misshandel och det var av mitt ena ex. Jag har även en son med.
    Mitt ex fick sitta i fängelse då det fans bevisning för hans misshandel.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Lynx123

Visst är man oskyldig tills bevisat motsatsen, men hans kommentar om att kvinnor anmäler för vad som helst nuförtiden hade jag aldrig accepterat. Stark misogyni som ligger och puttrar där. Helt emot mina värderingar.

• Anonym (Försvarar?)
    Anonym (Paff) skrev 2025-05-14 08:22:08 följande:
    Min man försvarar Måns

Är lite knäckt just nu. Min fina man sedan 15 år visade imorse en sida som jag inte sätt förut. 

Vi satt vid frukostbordet och jag skrollade aftonbladet och läste att Måns Zelmerlöv ställt in sin turné pga skilsmässan. Jag läste detta högt och sa sen att jag tyckte att det är bra att han ligger lågt tills allt har lagt sig. 

Min man säger då: "Du ska inte tro på allt du läser. Kvinnor anmäler ju för vad som helst nu för tiden. Man är oskyldig till motsatsen bevisas!"

Jag blev helt paff och ifrågasatte om han försvarar en man som anklagas ha misshandlat sin fru. Och han svarar: "Ja, han är oskyldig tills den dag han är dömd!"

Jag blev flyförbannad och ifrågasatte hur han som pappa till döttrar kan ha den inställningen. Han blev flyförbannad för att mediadrevet målar ut folk som skyldiga innan laget tagit vid. 

Vi kom tillslut överens om att vi pratade om två olika saker och att vi är oense om vissa delar. 

Men jag kan inte släppa detta. Att efter 15 år se en helt ny sida av en människa jag trodde mig känna. 

Om "han är oskyldig till motsatsen bevisas" betyder att man försvarar Måns, ja då försvarar jag också Måns.

Det är fullt möjligt att han är skyldig till allt och lite till, men han kan gott och väl vara helt oskyldig. Något jag tycker är misstänksamt är att hon tydligen skrivit sms till honom om att "PS. Kan du kasta kokainet". Jag tycker det låter som att hon försöker plantera "bevis", och visst tydligen har han väl knarkat men det är ju inte säkert han misshandlat henne för det. Men jag är helt öppen till att det kan vara sant, eller falskt.

Det finns ju faktiskt BPD kvinnor som ljuger, det ser du ju praktexemplet på t.ex. Amber Heard där det visade sig att det var hon som grovt misshandlat Johnny depp. Men då tyckte jag iofs att det fallet var uppenbart långt innan rättegången, bland annat eftersom hon hade misshandlat sitt ex innan, och att hon hade sminkat ett blåmärke som flyttade sig från dag till dag och försvann emellanåt.
  • Anonym (Grabb)

I sak så har din man rätt... dvs man är "oskyldig" till det man anklagas för intill den dagen en dom faller som säger att man är skyldig.

Men samtidigt kan man ibland behöva hålla två, eller fler tankar i huvudet samtidigt.

MZ har ju på eget bevåg erkänt att han nyttjat illegala droger, nämligen kokain. Det har han (och hans Mgmt team) aktivt sökt kontakt med media för att gå ut med. Först till DN som vägrade att gå med på MZ och "press-teamets" krav. Då vände de sig till GP.

Vidare så har ju MZ under ett antal år "erkänt", i intervjuer, i tv-program, att han har lite svårt för att dra gränser och hålla sig till gränser när det kommer till sex-och samliv och att samtidigt vara i en "monogam" relation.

Sen är det tragiskt att hela deras skilsmässa skall basuneras ut i media, att båda frånträdande makarna lägger ut allt skit till allmän beskådan. Killen har problem, så enkelt är det och nu gick det inte att sopa skiten under mattan längre. Men men...

• Anonym (J)

Icke dömd är inte samma sak som oskyldig heller, så även om han skulle slippa undan dom betyder det inte att hon ljugit.

• Anonym (Tess)
    Anonym (Försvarar?) skrev 2025-05-14 09:15:56 följande:
    Det är fullt möjligt att han är skyldig till allt och lite till, men han kan gott och väl vara helt oskyldig. Något jag tycker är misstänksamt är att hon tydligen skrivit sms till honom om att "PS. Kan du kasta kokainet". Jag tycker det låter som att hon försöker plantera "bevis", och visst tydligen har han väl knarkat men det är ju inte säkert han misshandlat henne för det. Men jag är helt öppen till att det kan vara sant, eller falskt.
    Där är det ju en tolkningsfråga hur jargongen dem emellan är.
    Det här är bara min tolkning men om jag var hon. Jag är gift med M. Vi har barn ihop. Jag har förstått att han missbrukar. Han har haft framme sina "prylar" fast vi pratat om det och nu börjar jag lacka ur för jag skulle tycka vore skitjobbigt att städerskorna kan hitta det eller till och med barnen om vi kommer förbi hans hotell.

Att då avsluta med "PS. Kan du kasta kokainet" ser jag som 100% sarkasm.
    Hon är så jävla less och kan du för i helvete bara lägga av med det där eller åtminstone städa undan efter dig.

Men som sagt, man tolkar det olika. Jag tycker inte det är misstänksamt alls och lägger det inte på plussidan för MZ att hon skrivit så.
  • Anonym (MMannen)
    Anonym (Paff) skrev 2025-05-14 08:22:08 följande:
    Min man försvarar Måns

Var glad att du gift dig med en man och inte en fjolla.

I en rättsstat är man oskyldig till motsatsen bevisats så han har helt rätt.
  • Anonym (Rak-svararen)
    Anonym (MMannen) skrev 2025-05-14 10:12:25 följande:
    Var glad att du gift dig med en man och inte en fjolla.

I en rättsstat är man oskyldig till motsatsen bevisats så han har helt rätt.
    Håller med till 100%.

Just det här att rykten i Media skall styra hur och om han skall dömmas är ju vidrigt. 
    Lika vidrigt som när kvinnor avrättades under häxbränningar på 1600-talet också baserat på rykten. 
    Grattis TS, din man är en riktig man och vek mediefjolla.
  • Anonym (Rak-svararen)

*ingen vek Mediefjolla

Svar på tråden Min man försvarar Måns