• Anonym (Paff)

Min man försvarar Måns

Är lite knäckt just nu. Min fina man sedan 15 år visade imorse en sida som jag inte sätt förut. 

Vi satt vid frukostbordet och jag skrollade aftonbladet och läste att Måns Zelmerlöv ställt in sin turné pga skilsmässan. Jag läste detta högt och sa sen att jag tyckte att det är bra att han ligger lågt tills allt har lagt sig. 

Min man säger då: "Du ska inte tro på allt du läser. Kvinnor anmäler ju för vad som helst nu för tiden. Man är oskyldig till motsatsen bevisas!"

Jag blev helt paff och ifrågasatte om han försvarar en man som anklagas ha misshandlat sin fru. Och han svarar: "Ja, han är oskyldig tills den dag han är dömd!"

Jag blev flyförbannad och ifrågasatte hur han som pappa till döttrar kan ha den inställningen. Han blev flyförbannad för att mediadrevet målar ut folk som skyldiga innan laget tagit vid. 

Vi kom tillslut överens om att vi pratade om två olika saker och att vi är oense om vissa delar. 

Men jag kan inte släppa detta. Att efter 15 år se en helt ny sida av en människa jag trodde mig känna. 

• Svar på tråden Min man försvarar Måns
  • Anonym (G)
    Anonym (MMannen) skrev 2025-05-15 16:21:43 följande:
    Du läser ju inte vad TS skriver. Han har inte alls grupperat alla kvinnor och satt en etikett på dem som motoriska lögnare. 

Bra exempel på hur vissa förvränger sanningen när de inte kan argumentera emot.
    Så här skriver ts att hennes man säger: "Du ska inte tro på allt du läser. Kvinnor anmäler ju för vad som helst nu för tiden."

ts man drar därför alla kvinnor över en kam och sätter en etikett på kvinnor. Enbart baserat på könet kvinna.

• Häegertz

Om inte Måns fick knulla ohämmat innan så lär han få göra det nu. För helvete, han är sockersöt redan från början, och nu är han dessutom en tvättäkta badboy. Så många trosor på kvinnor som inte fattar bättre som är konstant våta just nu. :D

"JAG KAN LAGA HONOM!!!"

• Anonym (U)
    Häegertz skrev 2025-05-16 10:53:39 följande:

Om inte Måns fick knulla ohämmat innan så lär han få göra det nu. För helvete, han är sockersöt redan från början, och nu är han dessutom en tvättäkta badboy. Så många trosor på kvinnor som inte fattar bättre som är konstant våta just nu. :D

"JAG KAN LAGA HONOM!!!"

Ja och det är ju bäst för alla att Ciara nu har tagit barnen och åkt tillbaka till England så kan han vara "fri" och ta droger och ha sex med allt och alla.

Båda borde vara nöjda med det. 

Barnen får därmed växa upp utan honom eller med minimal kontakt och han kan fortsätta sitt partyliv. 
  • Anonym (MMannen)
    Anonym (G) skrev 2025-05-15 16:46:42 följande:
    Så här skriver ts att hennes man säger: "Du ska inte tro på allt du läser. Kvinnor anmäler ju för vad som helst nu för tiden."

ts man drar därför alla kvinnor över en kam och sätter en etikett på kvinnor. Enbart baserat på könet kvinna.
    Nej, det gör han inte. 

Han säger att att det finns kvinnor som ljuger om allt. Det betyder inte att alla gör det. Läs vad han skriver.
  • Anonym (Rak-svararen)
    Häegertz skrev 2025-05-16 10:53:39 följande:

"JAG KAN LAGA HONOM!!!"

Ja,

Om det blir så då skulle det vara exakt motsatt av vad majoriteten av kvinnor anser om Måns i denna tråden.

Låt oss därför läsa vad skvallertidningarna skriver om Måns framåt efter att han nu har blivit en Bad boy på riktigt. Då vet vi om vad kvinnor skriver här är tillförlitligt eller inte. 

• Häegertz
    Anonym (U) skrev 2025-05-16 11:07:26 följande:
    Ja och det är ju bäst för alla att Ciara nu har tagit barnen och åkt tillbaka till England så kan han vara "fri" och ta droger och ha sex med allt och alla.

Båda borde vara nöjda med det. 

Barnen får därmed växa upp utan honom eller med minimal kontakt och han kan fortsätta sitt partyliv. 
    Jag har inte en aning om vem denna Ciara är, och jag skiter i kändisdrägg och deras sykofanter till medlöpare. Omskola dom till äldreomsorgen eller häng i närmsta lyktstolpe.

Det roliga här är hur upprörda och FÖRVÅNADE folk blir av att en snygg kändis knullar runt och beter sig illa. Jag ska följa hans fortsatta karriär med stort föraktfullt intresse. Hoppas han går ner sig ordentligt. 
  • Anonym (G)
    Anonym (MMannen) skrev 2025-05-16 12:00:40 följande:
    Nej, det gör han inte. 

Han säger att att det finns kvinnor som ljuger om allt. Det betyder inte att alla gör det. Läs vad han skriver.
    Han kanske bara glömde flika in "somliga" kvinnor. Du fattar väl att att säger man kvinnor så menar man kvinnor.

Gör det förvisso inte mindre könsbundet.

Försöker du trolla bort det han faktiskt säger? Läs vad ts skriver.
  • Xenia
    Anonym (Rak-svararen) skrev 2025-05-16 12:46:10 följande:

Ja,

Om det blir så då skulle det vara exakt motsatt av vad majoriteten av kvinnor anser om Måns i denna tråden.

Låt oss därför läsa vad skvallertidningarna skriver om Måns framåt efter att han nu har blivit en Bad boy på riktigt. Då vet vi om vad kvinnor skriver här är tillförlitligt eller inte. 

"Kvinnor" är för helvete ingen homogen grupp. 

Många kvinnor ogillar sådant trashbeteende som att knarka och vara otrogen. Ännu flera tar avstånd från misshandel. Och det är sant även om det finns vissa som tänder på "bad boys".
  • Xenia
    Häegertz skrev 2025-05-16 12:48:26 följande:
    Jag har inte en aning om vem denna Ciara är, och jag skiter i kändisdrägg och deras sykofanter till medlöpare. Omskola dom till äldreomsorgen eller häng i närmsta lyktstolpe.

Det roliga här är hur upprörda och FÖRVÅNADE folk blir av att en snygg kändis knullar runt och beter sig illa. Jag ska följa hans fortsatta karriär med stort föraktfullt intresse. Hoppas han går ner sig ordentligt. 
    Det där att han inte klarade av att vara otrogen, det sade han själv. Men då framstod det som att det var ett passerat stadium. Han var svag för uppskattnng och uppmärksamhet, förklarade han. Men tydligen har han fortsatt med detta även efter att han gift sig. Ja, är man snygg och charmig och kan sjunga dessutom, då ställer kvinnor upp som ett smörgåsbord, hur gift han än är. Jag föraktar Måns beteende, men jag föraktar också alla de tjejer som ställer upp på att vara groupies.

Många knarkar kokain dag, både kändisar och andra som festar. Det är ett dåligt beteende, men allting går tydligen an för vissa. Men att göra något sådant när man har barn, jag har inte ord för hur jag föraktar sådana föräldrar.

Har han dessutom misshandlat förtjänar han att dömas. Men där blir det väl "ord mot ord".
  • Faile

Min man sade faktiskt något liknande men jag sade att det finns inget, absolut inget, kvinnor vinner på att gå ut med eller anmäla män. Hur skyldiga de än är, dömda eller ej, så vinner kvinnan aldrig på att gå ut med något sånt. En dömd man blev tom president i USA. 

Det finns någon slags uppfattning hos män att kvinnor anmäler oskyldiga hej vilt. Till det vill jag bara svara att under 2024 mördades 11 kvinnor av en man de var i relation med. Mördades. Inte "bara" misshandlades utan faktiskt dog av deras misshandel.
    Presentera 11 fall där kvinnor har blivit dömda för att ha oskyldigt ha anklagat en man för misshandel. Sedan kan vi kanske prata. 

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Anonym (Rak-svararen)
    Xenia skrev 2025-05-17 00:31:39 följande:
    "Kvinnor" är för helvete ingen homogen grupp. 

Många kvinnor ogillar sådant trashbeteende som att knarka och vara otrogen. Ännu flera tar avstånd från misshandel. Och det är sant även om det finns vissa som tänder på "bad boys".
    Här på FL betraktas kvinnor och män som 2 homogena grupper. 

Om en man gör något svinigt mot en kvinna så är alla män svin. Sen kan nog många gå med på att det finns vissa gradskillnader mellan män, men i grund och botten är alla män svin om någon har betett sig illa. 

Samma princip gäller för kvinnor. 

Om detta är rätt eller fel är en annan sak. När majoriteten på FL har ändrat beteendet i inläggen så kan nog jag också ändra mig. 
  • Xenia
    Anonym (MMannen) skrev 2025-05-16 12:00:40 följande:
    Nej, det gör han inte. 

Han borde ha sagt "vissa kvinnor" eller "en del kvinnor". Säger man bara "kvinnor ", så tolkas det som "kvinnor i allmänhet" eller rentav som "alla kvinnor".

Men TS behöver ju inte tro det värsta utan fråga vad han menar.
  • Xenia
    Xenia skrev 2025-05-17 00:39:59 följande:
    Det där att han inte klarade av att vara otrogen, det sade han själv. Men då framstod det som att det var ett passerat stadium. Han var svag för uppskattnng och uppmärksamhet, förklarade han. Men tydligen har han fortsatt med detta även efter att han gift sig. Ja, är man snygg och charmig och kan sjunga dessutom, då ställer kvinnor upp som ett smörgåsbord, hur gift han än är. Jag föraktar Måns beteende, men jag föraktar också alla de tjejer som ställer upp på att vara groupies.

Många knarkar kokain dag, både kändisar och andra som festar. Det är ett dåligt beteende, men allting går tydligen an för vissa. Men att göra något sådant när man har barn, jag har inte ord för hur jag föraktar sådana föräldrar.

Har han dessutom misshandlat förtjänar han att dömas. Men där blir det väl "ord mot ord".
    klarade av att vara trogen skulle det stå. Mina fingrar är tydligen mera vana att skriva "otrogen". Oskyldig
  • Anonym (H)
    Anonym (Rak-svararen) skrev 2025-05-17 09:14:40 följande:
    Här på FL betraktas kvinnor och män som 2 homogena grupper. 

Om en man gör något svinigt mot en kvinna så är alla män svin. Sen kan nog många gå med på att det finns vissa gradskillnader mellan män, men i grund och botten är alla män svin om någon har betett sig illa. 

Samma princip gäller för kvinnor. 

Om detta är rätt eller fel är en annan sak. När majoriteten på FL har ändrat beteendet i inläggen så kan nog jag också ändra mig. 
    Det är märkligt hur homogena grupperna kan vara enligt en del.
  • Anonym (Våga tvivla)

Jag tycker det är viktigt att ändå komma ihåg att VISSA kvinnor anmäler män för våldtäkt och andra övergrepp utan att det ligger någon sanning i det (orsaker kan tex var hämnd eller psykisk sjukdom).
    VISSA män blir falskt dömda när ord står emot ord och man skall som utomstående vara försiktig med att lita på allt man hör och läser, även fällande domar kan vara fel (även om majoriteten naturligtvis inte är det).

• Anonym (Rak-svararen)
    Anonym (Våga tvivla) skrev 2025-05-17 17:33:12 följande:

Jag tycker det är viktigt att ändå komma ihåg att VISSA kvinnor anmäler män för våldtäkt och andra övergrepp utan att det ligger någon sanning i det (orsaker kan tex var hämnd eller psykisk sjukdom).
    VISSA män blir falskt dömda när ord står emot ord och man skall som utomstående vara försiktig med att lita på allt man hör och läser, även fällande domar kan vara fel (även om majoriteten naturligtvis inte är det).

Ja, fast detta sättet att se på saken strider mot kvinnors uppfattning att obehagliga sanningar om kvinnor, som ditt inlägg, inte får skrivas. 

Detta gäller ända till att kvinnans egen son råkar ut för en sådan kvinna, då får de stor nytta av sin flexibla (läs hycklande) livsinställning. 
  • lövet2
    Anonym (Paff) skrev 2025-05-14 08:22:08 följande:

Jag blev helt paff och ifrågasatte om han försvarar en man som anklagas ha misshandlat sin fru. Och han svarar: "Ja, han är oskyldig tills den dag han är dömd!"

Jag håller med din man där. Folk anklagas för allt möjligt. I bland är det sant och i bland är det inte alls sant. Du kan inte veta.
    Jag aktar mig jäkligt noga för att döma någon bara på en anklagelse, för jag har sett så många gånger att det visat sig vara helt fel.
  • Anonym (Dio)

Samma Måns som i rent ursinne sparkade på en stol (eller vad det nu var för föremål) när han inte vann årets mello? Tycker denna handling säger en hel del om hans tendenser till våld, även om det nu inte finns några klara bevis mot honom i anklagelserna om hustrumisshandel. Än. 

Svar på tråden Min man försvarar Måns