• Anonym (3)

Är lycka ett val? Kan man välja att bli lycklig?

Ja, kan man det?
    Jag mår extremt dåligt. Så dåligt att jag funderar på självmord. 
    Om jag dör av hög ålder, så har jag många decennier kvar att leva. Och det orkar jag inte. 
    Jag försöker bli glad. Det har gått snett för min del. Men jag har grejer att vara tacksam över. 

Hur blir jag glad?

• Svar på tråden Är lycka ett val? Kan man välja att bli lycklig?
  • Anonym (K)

Tror att det är svårt att vända ett så dåligt mående utan mediciner eller annan behandling. 

• Anonym (3)
    Anonym (Baret) skrev 2025-05-24 14:19:49 följande:
    Då behöver du kontakta vården. Ibland krävs sk lyckopiller för att ta dig över puckeln. Det är ju dina värden som behöver justeras. Kanske Serotonin nivåer. Majoriteten av seratonin produceras i magen. Du behöver se över kosten också.
    Jag har kontaktat vården. Jag har ju varit inlagd ett par gånger. Plus mångårig kontakt med öppenpsyk. Plus många olika mediciner.

Mediciner hjälper inte. Jag mår dåligt för att jag har haft ett dåligt liv. Plus ett ovanligt liv. 
  • Anonym (3)
    Anonym (K) skrev 2025-05-24 14:23:56 följande:

Tror att det är svårt att vända ett så dåligt mående utan mediciner eller annan behandling. 

Ja. 

Men som sagt. Det är inte pga utav vad som heslt. Utan att mitt liv stals ifrån mig. Vill inte gå in på exakta detaljer. Men det stals ifrån mig. 
  • Anonym (K)
    Anonym (3) skrev 2025-05-24 15:18:18 följande:
    Ja. 

Men som sagt. Det är inte pga utav vad som heslt. Utan att mitt liv stals ifrån mig. Vill inte gå in på exakta detaljer. Men det stals ifrån mig. 
    Har du fått någon terapi? Tänker att radikal acceptans och medveten närvaro kanske kan hjälpa dig om du lever mycket i det som har varit.
  • Anonym (3)
    Anonym (K) skrev 2025-05-24 15:22:52 följande:
    Har du fått någon terapi? Tänker att radikal acceptans och medveten närvaro kanske kan hjälpa dig om du lever mycket i det som har varit.
    Nej, jag har inte fått någon terapi.
  • Anonym (K)
    Anonym (3) skrev 2025-05-24 16:05:29 följande:

Hade bett om det om jag var du. Annars kan du googla på strategierna jag nämnde, det finns mycket att läsa om det
  • Anonym (Q)

Intressant! Finns bra tråd på Flashback om de där damerna. Hon hade visst funkat bra som stafett på det ställe jag hörde. 

• Anonym (3)
    Anonym (K) skrev 2025-05-24 16:15:12 följande:

Hade bett om det om jag var du. Annars kan du googla på strategierna jag nämnde, det finns mycket att läsa om det
    Tack för förslag. Men det kommer nog inte kunna hjälpa. 
    Har varit med om helt Kafka artade grejer.  Riktigt sjuka grejer. 
  • Anonym (3)
    Anonym (Q) skrev 2025-05-24 18:26:16 följande:

Intressant! Finns bra tråd på Flashback om de där damerna. Hon hade visst funkat bra som stafett på det ställe jag hörde. 

Ja, jag vet. Deltagar själv i den tråden. Anna är verkligen helt inkompetent. Fuck you Anna Alucy! Blev glad när du blev avstängd. 
  • Anonym (Q)
    Anonym (3) skrev 2025-05-24 18:41:25 följande:
    Ja, jag vet. Deltagar själv i den tråden. Anna är verkligen helt inkompetent. Fuck you Anna Alucy! Blev glad när du blev avstängd. 
    Öh jag är inte Anna. Jobbar i samma branch. Fick höra av kollega att hon jobbade som stafett. Märkligt att inte hyrföretagen kollar upp sådant. 
Svar på tråden Är lycka ett val? Kan man välja att bli lycklig?