• Anonym (Ledsen)

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Min före detta man är i 50-årsåldern, vi har barn tillsammans. Vi har nyligen skiljt oss. Han hade hittat en annan tjej, hon är 26 eller 25. Hon är riktigt snygg, ser väldigt bra ut, och detta gör mig så ledsen och osäker. Min man har mycket pengar, är det dom hon vill åt? Och vad ser han i en så mycket yngre tjej? Tänk om hon blir gravid? Hur ska jag hantera det? det är så många tankar som snurrar och jag blir helt galen av det. Känner mig värdelös.

Tycker ni att det är en normal åldersskillnad mellan dom?

• Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Medelålderskris deluxe) skrev 2025-05-30 16:30:05 följande:
    Nej, inte på så sätt men åldersmässigt är det ff så att han kan vara hennes pappa. Han hade ju en son i hennes ålder. Är det allmänt accepterat att dejta en tjej som skulle kunna vara sonens dejt? Nääää.

Klart man inte håller med om man själv är i 50-årsåldern. Men för mig som är ung är du säkert en gubbe. Inte ser jag min pappas vänner som relationsmaterial heller.

Visst finns det snygga män i 50 års ålder, om man tänker på vissa kändisar.  Fast det är knappast dom vanliga 50+ åriga männen i Sverige. Tror jag har sett en på miljonen kanske 😛 

Lessen, om jag förstör din dröm om att det är vanligt att unga tjejer faller för gubbar.

Spelar väl ingen roll vilken ålder hon är i. Båda är vuxna så vill de vara tillsammans så får de vara det, oavsett vilka skäl de har. Åldersmässigt skulle han kunna vara hennes pappa, ja, men är han det? Nej. Så jag vet inte ens varför du nämner det. 

Det finns gott om kvinnor som inte är fixerade vid ålder, utan som väljer någon för att de faktiskt gillar den personen. Det är vanligt att kvinnor dras till män som är äldre än de själva. Jag själv hade ett förhållande med en man som var mycket äldre än mig, och jag älskade honom för den han var. Vi var tillsammans tills han dog. Funkade hur bra som helst. 

Nej, de flesta männen i 50-årsåldern är ju inte snygga. Detsamma gäller ju för kvinnor, där förfallet startar ännu tidigare. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 11:17:21 följande:

Man går vidare genom att prata 

Beror på. Prata om det ibland? Ja. Hela tiden? Nej. Man går definitivt inte vidare genom att analysera mannens nya förhållande. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 11:17:03 följande:
    Hon är ledsen, låt henne 

Och man kan behöva prata med okända på nätet för att ventilera 

Hon får göra det om hon vill, de bestämmer väl inte du

Prata med okända, ja, men att analysera hans nya förhållande kommer inte hjälpa. Alls. Hon kommer ändå inte få några riktiga svar härifrån, då vi inte känner personerna alls. Vi kan inte svara på några frågor gällande hans nya förhållande.

Och jag får skriva mina åsikter bäst jag vill. 

• Anonym (Medelålderskris deluxe)

Jag är mer än klar med Offtopic, så jag vill bara säga en sak till ts som jag kom på.

Ts i din rubrik skrev du exman vilket visar att du iaf ser på honom som ett ex. Det är bra! Men du har inte gett någon hint om hur lång tid som gått? Om han var otrogen o ni skiljdes pga det? Vems initiativ var det att skiljas?

Förstår att du kanske inte vill svara på det. Men om det tex var otrohet är det inte konstigt om det tar ännu längre tid att komma över. Det är bra att sörja och sen skaffa professionell hjälp, om det blir värre eller inte går över. 

Det bästa sättet att komma över är att skapa distans till honom.Ha så lite med honom att göra som du bara kan. Ha inga förhoppningar att han ska komma tillbaka utan skaffa ett eget liv. Nätdejta osv när du känner dig redo, träna. gör dig fin osv för din egen skull, gå en ny kurs o lär känna nya människor. Släng allt som har med honom att göra o prata endast kort när det gäller barnen. 

När du gör så, kommer du förr eller senare inte ens vilja ha honom tillbaka även om han så vill. 

• Anonym (Medelålderskris deluxe)
    Anonym (Haha) skrev 2025-05-31 11:43:06 följande:

Spelar väl ingen roll vilken ålder hon är i. Båda är vuxna så vill de vara tillsammans så får de vara det, oavsett vilka skäl de har. Åldersmässigt skulle han kunna vara hennes pappa, ja, men är han det? Nej. Så jag vet inte ens varför du nämner det. 

Det finns gott om kvinnor som inte är fixerade vid ålder, utan som väljer någon för att de faktiskt gillar den personen. Det är vanligt att kvinnor dras till män som är äldre än de själva. Jag själv hade ett förhållande med en man som var mycket äldre än mig, och jag älskade honom för den han var. Vi var tillsammans tills han dog. Funkade hur bra som helst. 

Nej, de flesta männen i 50-årsåldern är ju inte snygga. Detsamma gäller ju för kvinnor, där förfallet startar ännu tidigare. 

Jag är som sagt klar med off topic. Men jag håller med om att vi dras till män som är äldre, men inte dubbelt så gammla. 

Håller inte med om att kvinnor förfaller snabbare än män. Män är oftast överviktiga, gubbmagar och håravfall tidigt. Kvinnor äter oftast nyttigare, bättre på att träna, dricker minre alkohol, sminkar sig och använder skönhetsprodukter och vissa filler/botox osv. Men skräckexempel finns på båda sidor såklart. Jag har sett 30 åringar som ser ut som tanter också. 

Oftast mäns åsikt att kvinnor förfaller snabbare än män. För dom tror ofta att dom ser yngre ut än dom faktiskt gör. 

• Anonym (J)
    Anonym (Haha) skrev 2025-05-31 11:46:29 följande:

Prata med okända, ja, men att analysera hans nya förhållande kommer inte hjälpa. Alls. Hon kommer ändå inte få några riktiga svar härifrån, då vi inte känner personerna alls. Vi kan inte svara på några frågor gällande hans nya förhållande.

Och jag får skriva mina åsikter bäst jag vill. 

Nej det gör det inte men hon är ledsen och hon måste få sörja / vara lite arg på hans nya för att kunna gå vidare. Han bedrog ju honom med henne. 

Däremot tycker jag inte ts ska rikta ilskan mot henne, om det nu inte var så att hon visste att han var upptagen (många vet faktiskt inte detta för männen ljuger). Utan rikta ilskan mot honom. Det var han som valde att lämna på bland dey det fulaste vis man kan komma på och vara otrogen. 

Man kan visa sin före detta nån form av respekt och inte hoppa på första bästa tjej men han var väl fullkomligt desperat. 

Nej det kanske vi inte kan. men vi kan stöta henne. Vad gör du ens i den här tråden om du inte hade tänkt stötta ts? Är du en sån som själv varit otrogen eller varför så lite  förståelse? Det är faktiskt inte bara så att släppa och gå vidare. inte för alla. Vissa behöver prata. Visa lite empati.

• Anonym (J)

Och vadå varför kan hon inte få några riktiga svar härifrån? Vem säger det ? Du? Det kan man visst få.

Men inte av vissa som själva varit otrogna för en del av do har noll förståelse för att andra blir ledsna av det som hänt. eller ja. Tills de själva blir utsatta för samma för då är det ju jäkligt synd om dom.

• Anonym (J)
    Anonym (Haha) skrev 2025-05-31 11:44:06 följande:
    Beror på. Prata om det ibland? Ja. Hela tiden? Nej. Man går definitivt inte vidare genom att analysera mannens nya förhållande. 
    Hon får prata så länge det behövs. Det sätter inte du en gräns för. Stör det dig så lämna tråden. Du gör ts bara er ledsen.
  • Anonym (J)

Ska hon hellre sitta i sin ensamhet och gråta i ett hörn då? Skylla sig själv att hon är arg och ledsen på situationen?

låt henne. Det kallas för bearbetning. 

Oxh enligt mig har hon all rätt att vara ledsen och arg på den där gubben. Tjejen däremot, nja. Om hon visste om det så visst; annars är det ju inte hennes fel. Det är han.

• Anonym (J)

Känslor är sunt att ha. Det är bra. Man ska inte bara stänga in dom, hålla käften. Vara tyst. Svälja allt. 

Det är inte hälsosamt. 

Prata prata prata. Tills det inte behövs längre för henne.

Det är på så vis man kommer över sånt här. 

Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej