• Anonym (Ledsen)

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Min före detta man är i 50-årsåldern, vi har barn tillsammans. Vi har nyligen skiljt oss. Han hade hittat en annan tjej, hon är 26 eller 25. Hon är riktigt snygg, ser väldigt bra ut, och detta gör mig så ledsen och osäker. Min man har mycket pengar, är det dom hon vill åt? Och vad ser han i en så mycket yngre tjej? Tänk om hon blir gravid? Hur ska jag hantera det? det är så många tankar som snurrar och jag blir helt galen av det. Känner mig värdelös.

Tycker ni att det är en normal åldersskillnad mellan dom?

• Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej
  • Anonym (Lyllo honom)
    Anonym (Medelålderskris deluxe) skrev 2025-05-30 16:30:05 följande:
    Nej, inte på så sätt men åldersmässigt är det ff så att han kan vara hennes pappa. Han hade ju en son i hennes ålder. Är det allmänt accepterat att dejta en tjej som skulle kunna vara sonens dejt? Nääää.

Klart man inte håller med om man själv är i 50-årsåldern. Men för mig som är ung är du säkert en gubbe. Inte ser jag min pappas vänner som relationsmaterial heller.

Visst finns det snygga män i 50 års ålder, om man tänker på vissa kändisar.  Fast det är knappast dom vanliga 50+ åriga männen i Sverige. Tror jag har sett en på miljonen kanske 😛 

Lessen, om jag förstör din dröm om att det är vanligt att unga tjejer faller för gubbar.
    Oddsen att du är en ung kvinna som sitter och gaggar i dessa trådar är sådär skulle jag gissa på. En ung kvinna har roligare för sig än att hänga i gamla trådar om gubbsjuka etc

Så du är troligen inte alls ledsen om du skulle förstöra tron om att det skulle vara vanligt att unga kvinnor gillar äldre män. Du njuter av att kanske kanske ha lyckats släcka ett hopp hos en gubbe att få en ung vacker kvinna.
  • Anonym (JO)
    Klartsomvatten skrev 2025-05-29 17:33:30 följande:
    Är man en gubbe redan vid 50-årsålder? Och flicka vid 25-årsålder? 
    Ja. I förhållande till varandra. 
  • Anonym (Kimchi)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-05-29 17:54:14 följande:

Jag var dit tidigare idag för att hämta en bok till vår vuxna son, som för övrigt är i hennes ålder.. och jag sa tidigare att jag skulle komma nån gång under dagen. När jag kom dit såg jag att hon ligger i soffan i stringtrosor och en tröja och min före detta man blev arg och sa att jag inte får dyka upp hur jag vill. Fast jag hade sagt att jag skulle komma nån gång under dagen. Vår son kunde inte hämta boken själv, jag skulle lämna den hos honom

Vad tragiskt du är. Om hon hade haft boxertrosor på sig hade det varit bättre? Hade haft mjukisdress ytterligare bättre? Klart ditt ex blir förbannad. Du har kunnat smsat att du var på gång. Ännu hellre har väl grabben kunnat be pappan komma över med boken alt hämta den vid annat tillfälle själv. Du gjorde det där bara för att snoka. 

Förresten hur såg du att hon hade string? Låg hon inte på rygg i soffan? Var glad att du inte klev in när de hade osande hett sex på köksbordet. 

Du passar också på att påpeka att er VUXNE son är jämnårig med exets nya pingla. Varför? Som dessutom kunnat hämta boken själv. 

• Anonym (Medelålderskris deluxe)
    Anonym (Lyllo honom) skrev 2025-05-30 22:22:03 följande:
    Oddsen att du är en ung kvinna som sitter och gaggar i dessa trådar är sådär skulle jag gissa på. En ung kvinna har roligare för sig än att hänga i gamla trådar om gubbsjuka etc

Så du är troligen inte alls ledsen om du skulle förstöra tron om att det skulle vara vanligt att unga kvinnor gillar äldre män. Du njuter av att kanske kanske ha lyckats släcka ett hopp hos en gubbe att få en ung vacker kvinna.

Oddsen att du är en kvinna öht är ?sådär? skulle jag gissa på, mtp ditt osympatiska svar till ts. Att skriva lyllo honom till en kvinna som blivit dumpad för en ung tjej, låter inte särskilt kvinnligt.

Jag skrev att jag är 27 år, och om det är ungt eller inte, är väl relativt? Men jag är säkert yngre än de jag besvarade. Vilket jag tror än män på 50+ år.

Och om du är en ung kvinna, varför hänger du här och inte har roligare saker för dig då?? 😊. Varför hänger den unga tjejen med en gammal gubbe, om hon har roligare saker att göra? 

Är alla unga tjejer bara ute och festar? Jag är introvert så det är inte min grej iaf.

Nu tänker jag inte spamma ts tråd med off topic mer, då det är hänsynslöst mot ts när hon uppenbarligen skrev för att hon mår dåligt. 

• Klartsomvatten
    Nej, inte på så sätt men åldersmässigt är det ff så att han kan vara hennes pappa. Han hade ju en son i hennes ålder. Är det allmänt accepterat att dejta en tjej som skulle kunna vara sonens dejt? Nääää.

Klart man inte håller med om man själv är i 50-årsåldern. Men för mig som är ung är du säkert en gubbe. Inte ser jag min pappas vänner som relationsmaterial heller.

Visst finns det snygga män i 50 års ålder, om man tänker på vissa kändisar.  Fast det är knappast dom vanliga 50+ åriga männen i Sverige. Tror jag har sett en på miljonen kanske 😛 

Lessen, om jag förstör din dröm om att det är vanligt att unga tjejer faller för gubbar.

För det första är jag kvinna och för det andra är jag långt ifrån 50-årsåldern, vilket syns tydligt om du klickar på min profil. Varför jag då skulle ha en dröm om att det är vanligt att unga tjejer faller för gubbär vore därmed märkligt. Men för all del, fortsätt du med dina antaganden. Du vinner aldrig på att ljuga. Tyvärr. Flört

Däremot finns det ju kvinnor som dras till äldre män, eller gubbar som du kallar dem. Det är ett vanligt fenomen som har hänt i alla tider. Att kalla en 50-åring för gubbe och 25 årig kvinna för flicka är ju dock bara ett sätt att försöka överdriva hela situationen. Det är så genomskinligt. Ingen vettig människa skulle kalla en 25 åring för flicka. 

• Klartsomvatten

Och att du skulle vara ung? Haha, tillåt mig skratta.
  • Klartsomvatten
    Anonym (JO) skrev 2025-05-31 04:44:20 följande:
    Ja. I förhållande till varandra. 

Nja. Gubbe används oftast för äldre personer och flicka är definitivt inte ett ord man använder för 25-åringar, utan ett ord som används för barn i typ 10-årsåldern. Men bra försök. 

• Anonym (J)
    Klartsomvatten skrev 2025-05-29 17:33:30 följande:
    Är man en gubbe redan vid 50-årsålder? Och flicka vid 25-årsålder? 
    För henne är han ju en 
  • Anonym (J)

Det tyckte jag om äldre män i den åldern iaf (tycker än)

• Anonym (J)

Säger inte att de är gamla för det men om man jämför med henne. 

Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej