• Anonym (Ledsen)

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Min före detta man är i 50-årsåldern, vi har barn tillsammans. Vi har nyligen skiljt oss. Han hade hittat en annan tjej, hon är 26 eller 25. Hon är riktigt snygg, ser väldigt bra ut, och detta gör mig så ledsen och osäker. Min man har mycket pengar, är det dom hon vill åt? Och vad ser han i en så mycket yngre tjej? Tänk om hon blir gravid? Hur ska jag hantera det? det är så många tankar som snurrar och jag blir helt galen av det. Känner mig värdelös.

Tycker ni att det är en normal åldersskillnad mellan dom?

• Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej
  • Anonym (J)
    KimLinnefeldt skrev 2025-05-29 16:55:46 följande:

Han valde bort dig. Det gör ont.

Nu är du inte bunden vid honom längre. Så släpp. Fundera inte mer över vilka val han gör i livet. Gör dina egna val, utifrån vad du själv vill och längtar efter. 

Mmmm.. jag tror inte den där lille gubben själv hade tyckt stt det hade varit så kul om han var den bedragne , om ts hade haffar en 30 år äldre man. Sagt att han är erfaren och bättre. Den känns nog. 

Man kan inte bara stänga av känslor, så. Hon blev BEDRAGEN. Med en flicka som kunde varit hans dotter. 

• Anonym (J)

Ts ska låta det göra ont. Så hon kan skicka sina sår i den takt HON behöjer. 

Hon har blivit lämnad 
    Och han har PÅ ALLT bedragit henne. 

Dubbel sorg. Förstå. Hjälp henne istället för att sitta här och käfta om att hon ska SLÄPPA det. Orden SLÄPP DET, är det värsta man kan säga till en sårad person. Som att sparka på den.

• Anonym (J)
    Klartsomvatten skrev 2025-05-31 09:10:44 följande:

Nja. Gubbe används oftast för äldre personer och flicka är definitivt inte ett ord man använder för 25-åringar, utan ett ord som används för barn i typ 10-årsåldern. Men bra försök. 

Alla tycker olika 
  • Klartsomvatten
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 09:34:36 följande:
    För henne är han ju en 
    En 25 åring går inte under benämningen flicka. Det är ett ord som används för barn. Här används det enbart för att överdriva hela situationen. Det är så genomskinligt som det bara kan bli. 
  • Klartsomvatten
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 09:39:51 följande:
    Alla tycker olika 
    Det här är inte fråga om att tycka olika. Sök upp ordens innebörd. När man blir vuxen kallas man för kvinna, inte flicka. Eller, skulle du presentera dig själv som en 25 årig flicka om du vore 25? Knappast. 
  • Anonym (Haha)
    Klartsomvatten skrev 2025-05-31 10:13:41 följande:
    Det här är inte fråga om att tycka olika. Sök upp ordens innebörd. När man blir vuxen kallas man för kvinna, inte flicka. Eller, skulle du presentera dig själv som en 25 årig flicka om du vore 25? Knappast. 
    Eller hur. Sen när använder man ordet flicka för en vuxen person? Aldrig hört talas om det. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 09:38:58 följande:

Ts ska låta det göra ont. Så hon kan skicka sina sår i den takt HON behöjer. 

Hon har blivit lämnad 
    Och han har PÅ ALLT bedragit henne. 

Dubbel sorg. Förstå. Hjälp henne istället för att sitta här och käfta om att hon ska SLÄPPA det. Orden SLÄPP DET, är det värsta man kan säga till en sårad person. Som att sparka på den.

Det får göra hur ont det vill, men att analysera mannens nya förhållande och komma hem oinbjuden till honom kommer inte hjälpa henne att gå vidare. Han har gjort sitt val och det måste hon acceptera. Vill hon gå vidare så kommer det inte hjälpa att sitta och analysera hans nya relation och söka spekulationer från amatörer på Familjeliv som inte vet något alls om dessa människor.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 09:37:19 följande:

Mmmm.. jag tror inte den där lille gubben själv hade tyckt stt det hade varit så kul om han var den bedragne , om ts hade haffar en 30 år äldre man. Sagt att han är erfaren och bättre. Den känns nog. 

Man kan inte bara stänga av känslor, så. Hon blev BEDRAGEN. Med en flicka som kunde varit hans dotter. 

Lille gubben? Klassisk härskarteknik. Verkar som att du, av någon anledning, tar åt dig väldigt mycket av hela ämnet. Det märks ju, på ditt sätt. 

Nej, vem tycker att det är kul att bli bedragen och ersatt av någon annan? Det finns nog inte många, knappt någon, som tycker det. Men faktum kvarstår; han har gjort sitt val, och det måste ts acceptera. 

Någon gång måste man ta sig vidare, och det här är inte rätt sätt att göra det på. En person i 25-årsåldern benämns som kvinna, inte flicka. Spelar det förresten någon roll vilken ålder hon är i? Vore det bättre om han lämnade ts för en 55 åring eller 80 åring istället? 
  • Anonym (Medelålderskris deluxe)
    Klartsomvatten skrev 2025-05-31 10:13:41 följande:

Vem har kallat en 25 åring för flicka? 

Min pappa kallar mig sin lilla flicka , och det var i relation till det som jag mena på. En 25 åring tjej helt enkelt. Flicka var det faktiskt nån annan som skrev. 

Men i relation till honom kunde hon va hans lilla flicka ( som min pappa kallar mig). Det skiljer 23 år mellan oss.

Du får tro precis vad du vill. Precis som jag gör om dig o dina motiv.

Men som sagt för min del är detta EOD. 

• Anonym (Haha)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-05-29 17:54:14 följande:

Jag var dit tidigare idag för att hämta en bok till vår vuxna son, som för övrigt är i hennes ålder.. och jag sa tidigare att jag skulle komma nån gång under dagen. När jag kom dit såg jag att hon ligger i soffan i stringtrosor och en tröja och min före detta man blev arg och sa att jag inte får dyka upp hur jag vill. Fast jag hade sagt att jag skulle komma nån gång under dagen. Vår son kunde inte hämta boken själv, jag skulle lämna den hos honom

Du kommer dit oinbjuden (ja, du måste givetvis säga en specifik tid) när han är fullt upptagen med sitt liv och sin nya, och bara klampar in för att hämta en bok. Något som hade kunnat vänta. Du blir förvånad att han inte uppskattar det? Du har ingen rätt att komma dit hur du vill. Om du, av någon anledning, prompt måste hämta något så får du nämna en specifik tid och vänta på klartecken. Sen har du egentligen inget mer där att göra. Er son är vuxen och de kan sköta kontakten sinsemellan själva. Det är uppenbart att du ville dit för att snoka. 
Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej