• Anonym (Ledsen)

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Min före detta man är i 50-årsåldern, vi har barn tillsammans. Vi har nyligen skiljt oss. Han hade hittat en annan tjej, hon är 26 eller 25. Hon är riktigt snygg, ser väldigt bra ut, och detta gör mig så ledsen och osäker. Min man har mycket pengar, är det dom hon vill åt? Och vad ser han i en så mycket yngre tjej? Tänk om hon blir gravid? Hur ska jag hantera det? det är så många tankar som snurrar och jag blir helt galen av det. Känner mig värdelös.

Tycker ni att det är en normal åldersskillnad mellan dom?

• Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej
  • Klartsomvatten
    Anonym (Medelålderskris deluxe) skrev 2025-05-31 10:26:17 följande:

Vem har kallat en 25 åring för flicka? 

Min pappa kallar mig sin lilla flicka , och det var i relation till det som jag mena på. En 25 åring tjej helt enkelt. Flicka var det faktiskt nån annan som skrev. 

Men i relation till honom kunde hon va hans lilla flicka ( som min pappa kallar mig). Det skiljer 23 år mellan oss.

Du får tro precis vad du vill. Precis som jag gör om dig o dina motiv.

Men som sagt för min del är detta EOD. 

Anonym (J) har kallat kvinnan i 25-årsåldern för flicka. Nu skrev du att det inte var du som skrev flicka, utan att det var någon annan. Ja, precis. Det var Anonym (J) som jag citerade, se inlägg 132 och 134. Jag har aldrig påstått att du börjat med att kalla henne för flicka. Så jag vet inte riktigt varför du citerar mig här? Det var inte dig jag skrev till. Om ni nu inte är samma person, helt enkelt.. 

Kunde vara? Ja, men hon är inte det. Hon är inte hans dotter, så jag tror knappast att han kallar henne flicka. Hon är vuxen och är därmed en kvinna. 

• Anonym (J)
    Klartsomvatten skrev 2025-05-31 10:11:53 följande:
    En 25 åring går inte under benämningen flicka. Det är ett ord som används för barn. Här används det enbart för att överdriva hela situationen. Det är så genomskinligt som det bara kan bli. 
    För nån som är så pass mkt äldre så kan man väl visst ses som en flicka. Tjej. Kalla det vad du vill 
  • Anonym (J)
    Anonym (Medelålderskris deluxe) skrev 2025-05-31 10:26:17 följande:

Vem har kallat en 25 åring för flicka? 

Min pappa kallar mig sin lilla flicka , och det var i relation till det som jag mena på. En 25 åring tjej helt enkelt. Flicka var det faktiskt nån annan som skrev. 

Men i relation till honom kunde hon va hans lilla flicka ( som min pappa kallar mig). Det skiljer 23 år mellan oss.

Du får tro precis vad du vill. Precis som jag gör om dig o dina motiv.

Men som sagt för min del är detta EOD. 

Precis detta jag också menar. Åldersskillnaden gör stt hon är en flicka / tjej för Honom

När jag var 25 tyckte jag 50-åringar var gubbar .
  • Anonym (J)

Skulle nån 50-åring vara efter mig nu hade jag också sagt gubbe, är över 30 

Det är åldersskillnaden som gör det

Han är ju inte gubbe för det för han är ju inte gammal på så vis men för mig är en sådan man det pga skillnaden 

vissa verkar ha svårt att förstå det 

• Anonym (J)
    Anonym (Haha) skrev 2025-05-31 10:21:49 följande:
    Det får göra hur ont det vill, men att analysera mannens nya förhållande och komma hem oinbjuden till honom kommer inte hjälpa henne att gå vidare. Han har gjort sitt val och det måste hon acceptera. Vill hon gå vidare så kommer det inte hjälpa att sitta och analysera hans nya relation och söka spekulationer från amatörer på Familjeliv som inte vet något alls om dessa människor.
    Hon är ledsen, låt henne 

Och man kan behöva prata med okända på nätet för att ventilera 

Hon får göra det om hon vill, de bestämmer väl inte du
  • Anonym (Medelålderskris deluxe)
    Klartsomvatten skrev 2025-05-31 09:08:44 följande:

För det första är jag kvinna och för det andra är jag långt ifrån 50-årsåldern, vilket syns tydligt om du klickar på min profil. Varför jag då skulle ha en dröm om att det är vanligt att unga tjejer faller för gubbär vore därmed märkligt. Men för all del, fortsätt du med dina antaganden. Du vinner aldrig på att ljuga. Tyvärr. Flört

Däremot finns det ju kvinnor som dras till äldre män, eller gubbar som du kallar dem. Det är ett vanligt fenomen som har hänt i alla tider. Att kalla en 50-åring för gubbe och 25 årig kvinna för flicka är ju dock bara ett sätt att försöka överdriva hela situationen. Det är så genomskinligt. Ingen vettig människa skulle kalla en 25 åring för flicka. 

Det var för att du skrev det sista stycket till mig, som jag trodde du syftade på mig. Då blev det ett missförstånd helt enkelt.

Fast om du är en ung tjej borde det Lyllo skrev kunna appliceras på dig med?
    "Att det är osannolikt att unga tjejer sitter och gafflar i en tråd om gubbar på FL, för dom har roligare saker för sig".

• Klartsomvatten
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 11:13:47 följande:
    För nån som är så pass mkt äldre så kan man väl visst ses som en flicka. Tjej. Kalla det vad du vill 
    Jag förslår att du söker upp innebörden av dessa ord. En 25 årig är vuxen och kallas därmed kvinna. Spelar ingen roll att han är så mycket äldre, hon är ändå vuxen = kvinna. 
  • Klartsomvatten
    Anonym (Medelålderskris deluxe) skrev 2025-05-31 11:29:01 följande:

Det var för att du skrev det sista stycket till mig, som jag trodde du syftade på mig. Då blev det ett missförstånd helt enkelt.

Fast om du är en ung tjej borde det Lyllo skrev kunna appliceras på dig med?
    "Att det är osannolikt att unga tjejer sitter och gafflar i en tråd om gubbar på FL, för dom har roligare saker för sig".

Vad den personen skrev får stå för honom/henne. Min ålder står i alla fall i profilen. 
  • Klartsomvatten
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 11:16:12 följande:

Skulle nån 50-åring vara efter mig nu hade jag också sagt gubbe, är över 30 

Det är åldersskillnaden som gör det

Han är ju inte gubbe för det för han är ju inte gammal på så vis men för mig är en sådan man det pga skillnaden 

vissa verkar ha svårt att förstå det 

Så om en 18 årig man skulle vara efter dig så antar jag att det är rimligt att han kallar dig för tant, då?

Oavsett, en 25 åring är inte en flicka. Läs på om det ordet. 
Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej