• Anonym (Ledsen)

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Min före detta man är i 50-årsåldern, vi har barn tillsammans. Vi har nyligen skiljt oss. Han hade hittat en annan tjej, hon är 26 eller 25. Hon är riktigt snygg, ser väldigt bra ut, och detta gör mig så ledsen och osäker. Min man har mycket pengar, är det dom hon vill åt? Och vad ser han i en så mycket yngre tjej? Tänk om hon blir gravid? Hur ska jag hantera det? det är så många tankar som snurrar och jag blir helt galen av det. Känner mig värdelös.

Tycker ni att det är en normal åldersskillnad mellan dom?

• Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej
  • ITrust
    Anonym (Sanningen och en ko) skrev 2025-05-31 13:46:25 följande:
    Så är det. Det är ett faktum. 
    Som inte verkar vara särskilt populärt här på familjeliv. Då ska man minsann rösta tumme ner!
  • Anonym (Haha)
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 12:24:24 följande:

Du hakar verkligen upp dig på att jag kallar exet för gubbe. Och tjejen för flicka. 

Jag har förklarat detta en gång och gör det igen

Jag tycker att nån som är 50 borde se en tjej i 25-årsålfertn som en flicka. För, det kunde ha varit hans barn. Och nej, så är det inte men det kunde ha varit det. Tänk om han har barn som också är 25? Hur hade det barnet känt? 

Nu säger säkert du men det är inget barn längre! Nej men det är hans barn hur gammal barnet än är, punkt slut. 

Jav vet en gubbe som var 50. Han blev tillsammans med sin dotters kompis, en tjej som var 20 år. 

Sök upp definitionen av ordet flicka. Okej, du tycker. Du får tycka vad du vill, men ordet flicka syftar inte på en vuxen kvinna i 25-årsåldern. Det syftar på ett litet flickebarn. Det är väldigt uppenbart varför du använder de orden här.  

Kunde ha varit hans barn? Och? Jag kunde ha varit en skicklig konstnär, men nu är ju faktumet att jag inte är det. Vad är poängen? 

• ITrust
    Anonym (Medelålderskris deluxe) skrev 2025-05-31 12:06:02 följande:

Jag är som sagt klar med off topic. Men jag håller med om att vi dras till män som är äldre, men inte dubbelt så gammla. 

Håller inte med om att kvinnor förfaller snabbare än män. Män är oftast överviktiga, gubbmagar och håravfall tidigt. Kvinnor äter oftast nyttigare, bättre på att träna, dricker minre alkohol, sminkar sig och använder skönhetsprodukter och vissa filler/botox osv. Men skräckexempel finns på båda sidor såklart. Jag har sett 30 åringar som ser ut som tanter också. 

Oftast mäns åsikt att kvinnor förfaller snabbare än män. För dom tror ofta att dom ser yngre ut än dom faktiskt gör. 

Nej. Kvinnor förfaller snabbare, eftersom kvinnor anses se bäst ut när de är yngre, inte äldre. Män attraheras mest av yngre kvinnor, inte äldre. Äldre kvinnor signalerar inte fertilitet och ungdomlighet, därför förfaller kvinnor snabbare än män. Kvinnor ser bäst ut när de har ett ungdomligt utseende, inte när de är 50 med rynkor och hängpattar. Män däremot, kan ofta se mer attraktiva ut när de är runt 40, än vad de gjorde som 20. De flesta kvinnor föredrar inte pojkspolingar, men de flesta män föredrar definitivt en 20 årig kvinna framför en 40 årig.
  • Meddelande borttaget
  • ITrust
    Anonym (Sanningen och en ko) skrev 2025-05-31 13:56:14 följande:
    Det är självklart att man inte gillar att höra det om man är kvinna på 40+ med två barn och de bästa åren är förbi sedan länge. Man vill leva kvar i en lögn, men alla vet att det är så. Män dras till 17-20 åringar, inte till 40-50 åringar.

Men det ska sägas att du som kvinna kan göra mycket på egen hand. Men då måste du börja tidigt, gärna när du är runt 18. Börja vårda dig själv på alla sätt och vis för att på så sätt förskjuta och minska förfallet. Jag gav tips på det i mitt första inlägg. 
    Många kvinnor tar ju till sig och lever efter de tipsen och klarar sig längre. Skönhetsindustrin, fitnessindustrin och hälsoindustrin är ju extremt lönsam av en anledning. För att många kvinnor använder det för att kunna förlänga sin attraktion och sin ungdom. 
    Även många män ska tilläggas. 

Precis, och istället för att ta till sig av faktan så försöker man förneka.

Jo, man får försöka göra det man kan. Om man vill. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Haha) skrev 2025-05-31 13:50:43 följande:

Sök upp definitionen av ordet flicka. Okej, du tycker. Du får tycka vad du vill, men ordet flicka syftar inte på en vuxen kvinna i 25-årsåldern. Det syftar på ett litet flickebarn. Det är väldigt uppenbart varför du använder de orden här.  

Kunde ha varit hans barn? Och? Jag kunde ha varit en skicklig konstnär, men nu är ju faktumet att jag inte är det. Vad är poängen? 

Har hört dina åsikter nu. Jag tycker inte som du. Och jag håller inte med dig, så du kan sluta hålla på. 

Alla människor funkar olika, du får respektera mig och mina åsikter och du får gärna sluta säga emot att jag har fel. 

Okej men så ser jag det när det kommer en dubbelt så gammal man som raggar på en liten tjej som kunde ha varit hans barn, håller fast vid det så kom inte med din usla bortförklaring att det inte är det 

Jag finns här för dig ts. Och lyssna inte på de som påstår att du ältar (taskigaste ordet som finns för en som är ledsen). Prata hur mkt du vill. Det är din tråd. Det är du som vet vad du behöver för att komma vidare. Vissa påstår att det inte hjälper att sk älta. För vissa gör det faktiskt det, men jag vill kalla det prata. Man kommer vidare till slut även om man pratar om det mycket mycket. Till slut tröttnar man själv, för att man har kommit vidare, smält det, accepterat. Du har mycket att bearbeta och låt det ta den tid det tar. Ingen annan ska få bestämma / säga något om det. 

• Anonym (J)

Den enda som vet vad du behöver och vad som är bäst för dig är du. 

• Anonym (J)
    Anonym (Sanningen och en ko) skrev 2025-05-31 13:56:14 följande:
    Det är självklart att man inte gillar att höra det om man är kvinna på 40+ med två barn och de bästa åren är förbi sedan länge. Man vill leva kvar i en lögn, men alla vet att det är så. Män dras till 17-20 åringar, inte till 40-50 åringar.

Men det ska sägas att du som kvinna kan göra mycket på egen hand. Men då måste du börja tidigt, gärna när du är runt 18. Börja vårda dig själv på alla sätt och vis för att på så sätt förskjuta och minska förfallet. Jag gav tips på det i mitt första inlägg. 
    Många kvinnor tar ju till sig och lever efter de tipsen och klarar sig längre. Skönhetsindustrin, fitnessindustrin och hälsoindustrin är ju extremt lönsam av en anledning. För att många kvinnor använder det för att kunna förlänga sin attraktion och sin ungdom. 
    Även många män ska tilläggas. 

Samma sak med män.
  • Anonym (Celine)
    ITrust skrev 2025-05-31 13:36:28 följande:

Känslor är mänskliga och visst befinner sig ts i en jobbig sits. Det gör (nästan) alltid ont att bli lämnad. Men det är också en del av livet. Att prata är bra, men till en viss gräns. Att fastna i ältande är inte bra. 

Som sagt, att prata är bra, men det beror också på vilka frågor man ställer. Jag tror inte att ts kommer må bättre genom att ställa frågor om hans nya tjej här på fl. Det kanske inte är det man ska prata om för att må bättre och kunna gå vidare. Jag skulle däremot gärna ge tips på hur man kan tänka för att ta sig vidare. 

Däremot tycker jag att ts har visat upp en gränslös sida som känns långt ifrån okej. Nämligen att hon åkte hem till mannen oinbjuden, utan att säga en exakt tid hon skulle komma. Så gör man ju inte. Hur sårad man än är så är det inte okej att bara dyka upp på det sättet hemma hos någon. Gränslöst och obehagligt. 

Man "tänker inte bort" sorg. För det är  sorg det handlar det om när ett långt förhållande tar slut.

Man ska istället försöka genomlida känslostormarma utan att bete sig destruktivt.

Det vill säga man fortfarande behöver ta hand om sig, äta på normala tider trots att man inte har lust, försöka sova på regelbundna tider och exempelvis ta promenader eller göra annat fysislkt som man brukar göra.

Samtala med vänner och kanske en kurator/diakon om vad som har hänt.

Hela processen är mycket smärtsam, men så småningom kommer man att uppleva lättnader i vardagen, stunder när man känner sig O.K. Kunna tänka på saker som man trots allt vill göra och börja göra dem. Hitta nya vanor och ett nytt liv.

Det som man ska akta sig för är att fastna i att "sådant här inte får hända i livet". Alla möjliga olika  vidrigheter kan hända och händer hela tiden, tyvärr. Livet är faktiskt inte rättvist. Du kanske hade försökt att vara en bra partner och så händer det här. Så det känns svårt.

Men man måste acceptera att det dåliga har hänt. Vi kan inte förändra det genom att tänka att det är orättvist, även om det är så. 

Det enda vi kan göra är att acceptera verkligheten och försöka finna vägar hur vi själva ska kunna leva ett värdigt liv och bra liv i framtiden. Det. finns så många olika sätt att leva ett bra liv, det man behöver göra är att försöka hitta dem, med tiden. Det är inte gjort i en handvändning.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 14:01:31 följande:

Har hört dina åsikter nu. Jag tycker inte som du. Och jag håller inte med dig, så du kan sluta hålla på. 

Alla människor funkar olika, du får respektera mig och mina åsikter och du får gärna sluta säga emot att jag har fel. 

Okej men så ser jag det när det kommer en dubbelt så gammal man som raggar på en liten tjej som kunde ha varit hans barn, håller fast vid det så kom inte med din usla bortförklaring att det inte är det 

Jag finns här för dig ts. Och lyssna inte på de som påstår att du ältar (taskigaste ordet som finns för en som är ledsen). Prata hur mkt du vill. Det är din tråd. Det är du som vet vad du behöver för att komma vidare. Vissa påstår att det inte hjälper att sk älta. För vissa gör det faktiskt det, men jag vill kalla det prata. Man kommer vidare till slut även om man pratar om det mycket mycket. Till slut tröttnar man själv, för att man har kommit vidare, smält det, accepterat. Du har mycket att bearbeta och låt det ta den tid det tar. Ingen annan ska få bestämma / säga något om det. 

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Flicka Din definition är dock fel. Man är en kvinna när man är 25 år. Ordet flicka används för barn. Så, tyvärr.

Vet inte vad du försöker uppnå genom att säga att det kunde ha varit hans barn? Vad är poängen? De är två vuxna människor som får göra vad de vill. Jag frågar igen. Med din logik så borde det då även vara rimligt att en 18 årig man ser dig som en tant?

Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej