• Anonym (Ledsen)

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Min före detta man är i 50-årsåldern, vi har barn tillsammans. Vi har nyligen skiljt oss. Han hade hittat en annan tjej, hon är 26 eller 25. Hon är riktigt snygg, ser väldigt bra ut, och detta gör mig så ledsen och osäker. Min man har mycket pengar, är det dom hon vill åt? Och vad ser han i en så mycket yngre tjej? Tänk om hon blir gravid? Hur ska jag hantera det? det är så många tankar som snurrar och jag blir helt galen av det. Känner mig värdelös.

Tycker ni att det är en normal åldersskillnad mellan dom?

• Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej
  • Anonym (J)

Du hakar verkligen upp dig på att jag kallar exet för gubbe. Och tjejen för flicka. 

Jag har förklarat detta en gång och gör det igen

Jag tycker att nån som är 50 borde se en tjej i 25-årsålfertn som en flicka. För, det kunde ha varit hans barn. Och nej, så är det inte men det kunde ha varit det. Tänk om han har barn som också är 25? Hur hade det barnet känt? 

Nu säger säkert du men det är inget barn längre! Nej men det är hans barn hur gammal barnet än är, punkt slut. 

Jav vet en gubbe som var 50. Han blev tillsammans med sin dotters kompis, en tjej som var 20 år. 

• Anonym (Haha)
    Anonym (Medelålderskris deluxe) skrev 2025-05-31 12:06:02 följande:

Jag är som sagt klar med off topic. Men jag håller med om att vi dras till män som är äldre, men inte dubbelt så gammla. 

Håller inte med om att kvinnor förfaller snabbare än män. Män är oftast överviktiga, gubbmagar och håravfall tidigt. Kvinnor äter oftast nyttigare, bättre på att träna, dricker minre alkohol, sminkar sig och använder skönhetsprodukter och vissa filler/botox osv. Men skräckexempel finns på båda sidor såklart. Jag har sett 30 åringar som ser ut som tanter också. 

Oftast mäns åsikt att kvinnor förfaller snabbare än män. För dom tror ofta att dom ser yngre ut än dom faktiskt gör. 

Men nu råkar det finnas kvinnor som dras till män som är mycket äldre, av olika skäl. Denna kvinna är uppenbarligen en av dem.

Kvinnor förfaller definitivt snabbare än män. Det är betydligt lättare att hitta en snygg 40-årig man än en snygg 40-årig kvinna. Kvinnor är oftast snyggare när de är yngre, medan män inte alls ser lika bra ut när de är 20. Väldigt få män ser bra ut efter 45, och väldigt få kvinnor ser bra ut efter 35. Kvinnor får hängbröst, en massa bristningar, rynkor och annat med åldern. Fillers och botox sätter sina spår och det ser hemskt ut när man börjar bli äldre, om man har använt sånt när man var yngre.

Kvinnor brukar tyvärr också sluta ta hand om sig själva, många
    gör det med åren och det är därför många blir överviktiga. Sen är det ju många kvinnor som klipper en gräslig kortklippt frisyr när de blir äldre. Du behöver inte hålla med, men det är dock fakta att män attraheras av yngre kvinnor för att de signalerar ungdomlighet och fertilitet. Har aldrig sett någon fakta på att kvinnor är bättre på att träna.

Vad menar du, att jag är en man? Nej, jag är en kvinna, men kan ändå göra en objektiv bedömning trots att jag själv är av det kvinnliga könet. Du får såklart tro vad du vill, men det är ingen idé att diskutera om man ska anklaga sin motpart för att ljuga. Då skulle jag lika gärna kunna säga att de flesta som är så brydda om att försvara äldre tanter till kvinnor och hacka på gubbar är oftast de som själva är tanter. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 12:12:13 följande:

Nej det gör det inte men hon är ledsen och hon måste få sörja / vara lite arg på hans nya för att kunna gå vidare. Han bedrog ju honom med henne. 

Däremot tycker jag inte ts ska rikta ilskan mot henne, om det nu inte var så att hon visste att han var upptagen (många vet faktiskt inte detta för männen ljuger). Utan rikta ilskan mot honom. Det var han som valde att lämna på bland dey det fulaste vis man kan komma på och vara otrogen. 

Man kan visa sin före detta nån form av respekt och inte hoppa på första bästa tjej men han var väl fullkomligt desperat. 

Nej det kanske vi inte kan. men vi kan stöta henne. Vad gör du ens i den här tråden om du inte hade tänkt stötta ts? Är du en sån som själv varit otrogen eller varför så lite  förståelse? Det är faktiskt inte bara så att släppa och gå vidare. inte för alla. Vissa behöver prata. Visa lite empati.

Ilska och bitterhet kommer bara göra att man fastnar. Jag säger inte att hon inte FÅR göra vad hon vill. Jag skriver endast vad jag tycker, vilket jag har all rätt att göra. Sen låter det ju inte direkt som att det tog slut för någon vecka sedan, så ts har förmodligen haft gått om tid på sig. Hur som helst, att analysera hans nya förhållande och ställa frågor till folk på Familjeliv (vad ser han i henne, är hon ute efter hans pengar och så vidare) kommer INTE hjälpa. För ingen här känner dessa personer, således kan vi inte heller svara på några frågor om dem. Det blir bara en massa spekulationer, och tror du att det är så man börjar må bra igen? Genom att spekulera?

Hon får väl rikta ilskan vart hon vill, men det kommer knappast heller hjälpa henne att gå vidare. Han har gjort sitt val och han vill inte vara med ts längre. Det måste ts acceptera. Jag tror inte heller att han bryr sig om att ts är arg. Hon är ju inte en del av hans liv längre. 

Vadå visa sin före detta respekt? Så han ska vara singel bara för att ts fortfarande är fast i honom? Dummaste jag har hört. Det är slut. Han har all rätt att göra vad han vill. 

Jag har aldrig sagt att man inte ska prata. Det är naturligtvis bra att prata. Men ts ställer fel typ av frågor, om hon nu vill gå vidare. Fattar du inte vad man skriver till dig? Jag har flera gånger sagt att det inte är att prata i sig som är problemet, utan att hon ställer frågor om mannens nya förhållande och den nya tjejens motiv och så vidare, till människor på familjeliv som inte vet NÅGOT om dessa personer. Vi kan inte veta varför de är med varandra, om hon blir gravid eller inte, om hon vill åt hans plånbok eller vad som är vad. 

• Anonym (Haha)
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 12:16:44 följande:

Ska hon hellre sitta i sin ensamhet och gråta i ett hörn då? Skylla sig själv att hon är arg och ledsen på situationen?

låt henne. Det kallas för bearbetning. 

Oxh enligt mig har hon all rätt att vara ledsen och arg på den där gubben. Tjejen däremot, nja. Om hon visste om det så visst; annars är det ju inte hennes fel. Det är han.

Vem har sagt att hon inte får vara arg? Däremot kommer det inte göra någon skillnad. Han bryr sig inte om att hon är arg. Han har gått vidare och verkar inte vilja ha något mer med ts att göra. 

Jag skulle satsa på att hon var medveten om att mannen var upptagen. Han var ju gift med ts, de bodde ihop. Sånt tar man reda på väldigt enkelt när man söker på personens namn på internet. Oavsett så spelar det ingen roll. Otrohet är väldigt fult och dåligt gjort, men det är inget brott att vara otrogen. Nu behöver ts hitta sunda strategier för hur hon ska ta sig framåt. 

• Anonym (Haha)
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 12:14:01 följande:

Och vadå varför kan hon inte få några riktiga svar härifrån? Vem säger det ? Du? Det kan man visst få.

Men inte av vissa som själva varit otrogna för en del av do har noll förståelse för att andra blir ledsna av det som hänt. eller ja. Tills de själva blir utsatta för samma för då är det ju jäkligt synd om dom.

Du läser ju uppenbarligen inte vad man skriver. Hon kan inte få några riktiga svar vad gäller mannens nya relation, och den tjejen. Vi kan inte svara på varför de tycker om varandra, vad de ser i varandra, om hon blir gravid, om hon utnyttjar honom eller ej. Lär dig förstå vad man skriver. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 12:14:26 följande:
    Hon får prata så länge det behövs. Det sätter inte du en gräns för. Stör det dig så lämna tråden. Du gör ts bara er ledsen.
    Återigen, när har jag sagt att hon inte FÅR göra något? Det här är ett diskussionsforum, ifall du nu har glömt bort det. Jag har således rätt att yttra mina åsikter bäst jag vill, och jag bryr mig inte ett dugg om att du försöker tysta mig. 
  • Meddelande borttaget
  • ITrust
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 12:17:48 följande:

Känslor är sunt att ha. Det är bra. Man ska inte bara stänga in dom, hålla käften. Vara tyst. Svälja allt. 

Det är inte hälsosamt. 

Prata prata prata. Tills det inte behövs längre för henne.

Det är på så vis man kommer över sånt här. 

Känslor är mänskliga och visst befinner sig ts i en jobbig sits. Det gör (nästan) alltid ont att bli lämnad. Men det är också en del av livet. Att prata är bra, men till en viss gräns. Att fastna i ältande är inte bra. 

Som sagt, att prata är bra, men det beror också på vilka frågor man ställer. Jag tror inte att ts kommer må bättre genom att ställa frågor om hans nya tjej här på fl. Det kanske inte är det man ska prata om för att må bättre och kunna gå vidare. Jag skulle däremot gärna ge tips på hur man kan tänka för att ta sig vidare. 

Däremot tycker jag att ts har visat upp en gränslös sida som känns långt ifrån okej. Nämligen att hon åkte hem till mannen oinbjuden, utan att säga en exakt tid hon skulle komma. Så gör man ju inte. Hur sårad man än är så är det inte okej att bara dyka upp på det sättet hemma hos någon. Gränslöst och obehagligt. 

• ITrust
    Anonym (Sanningen och en ko) skrev 2025-05-31 13:34:51 följande:
    Faktum är att män attraheras mycket mer av yngre än äldre kvinnor. De som är mest eftertraktade av männen är tjejer i övre tonåren - 25 år isch. 
    Efter 30 börjar det snabbt gå utför för kvinnor och efter 40 så är det mer eller mindre kört. Män attraheras av ungdom, vitalitet, skönhet, oskuldhet. Kvinnor och män attraheras inte av samma saker generellt utan har olika preferensmallar. Det är just därför som män klarar sig bättre högre upp i åldern än kvinnor.  

På individnivå kan det ju skilja dock. Om en kvinna var 10 av 10 när hon var 18 år och hon sedan tagit väl hand om sig så kommer hon sannolikt vara mer attraktiv när hon är 40 år än en 18 åring som är 5 av 10. Men jämför man kvinnor inom ungefär samma utseendeintervall så kan inte en 40 åring mäta sig med en 18 åring.

Det man kan göra som kvinna är att ta väl hand om sitt utseende. Undvika solen då det föråldrar huden. Undvika alkohol, rökning, droger, skräpmat och godis. Istället äta mycket antioxidanter, vitaminer, motionera regelbundet och hålla sig smal, använda hudkrämer och käka kollagen, sova minst 8 timmar varje natt. Undvika skaffa barn är också bra om man vill hålla sig ung längre.    

Jo, det är faktiskt ett faktum att män attraheras mest av yngre kvinnor. Inte äldre kvinnor. Det har med fertilitet att göra. Det är biologiskt.

Sen får tanter bli hur arga de vill pga detta men oavsett om man gillar det eller ej så är det så här verkligheten ser ut.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej