Anonym (Medelålderskris deluxe) skrev 2025-05-31 12:06:02 följande:
Jag är som sagt klar med off topic. Men jag håller med om att vi dras till män som är äldre, men inte dubbelt så gammla.
Håller inte med om att kvinnor förfaller snabbare än män. Män är oftast överviktiga, gubbmagar och håravfall tidigt. Kvinnor äter oftast nyttigare, bättre på att träna, dricker minre alkohol, sminkar sig och använder skönhetsprodukter och vissa filler/botox osv. Men skräckexempel finns på båda sidor såklart. Jag har sett 30 åringar som ser ut som tanter också.
Oftast mäns åsikt att kvinnor förfaller snabbare än män. För dom tror ofta att dom ser yngre ut än dom faktiskt gör.
Men nu råkar det finnas kvinnor som dras till män som är mycket äldre, av olika skäl. Denna kvinna är uppenbarligen en av dem.
Kvinnor förfaller definitivt snabbare än män. Det är betydligt lättare att hitta en snygg 40-årig man än en snygg 40-årig kvinna. Kvinnor är oftast snyggare när de är yngre, medan män inte alls ser lika bra ut när de är 20. Väldigt få män ser bra ut efter 45, och väldigt få kvinnor ser bra ut efter 35. Kvinnor får hängbröst, en massa bristningar, rynkor och annat med åldern. Fillers och botox sätter sina spår och det ser hemskt ut när man börjar bli äldre, om man har använt sånt när man var yngre.
Kvinnor brukar tyvärr också sluta ta hand om sig själva, många
gör det med åren och det är därför många blir överviktiga. Sen är det ju många kvinnor som klipper en gräslig kortklippt frisyr när de blir äldre. Du behöver inte hålla med, men det är dock fakta att män attraheras av yngre kvinnor för att de signalerar ungdomlighet och fertilitet. Har aldrig sett någon fakta på att kvinnor är bättre på att träna.
Vad menar du, att jag är en man? Nej, jag är en kvinna, men kan ändå göra en objektiv bedömning trots att jag själv är av det kvinnliga könet. Du får såklart tro vad du vill, men det är ingen idé att diskutera om man ska anklaga sin motpart för att ljuga. Då skulle jag lika gärna kunna säga att de flesta som är så brydda om att försvara äldre tanter till kvinnor och hacka på gubbar är oftast de som själva är tanter.