• Anonym (Vad säger ni?)

Flytta ihop

Jag måste bara ventilera mig lite och höra vad ni tror. Jag separerade från barnens pappa för 4 månader sen. Jag hade då inlett en relation med en annan kille utan att berätta. Och ja jag vet att det inte var rätt, men vi hade haft det tufft i ett halvår och jag blev kär. Efter det tog slut så har jag och nya killen ett förhållande och allt känns så himla bra. Jag har träffat hans barn flera gånger, han har tre stycken och han har träffat mina, jag har två små och det funkar jättebra. Vi har till och med sovit tillsammans med barnen.
    Vi pratar om att flytta ihop ganska omgående eftersom det skulle vara praktiskt och att det känns så rätt bara. Dels skulle det också underlätta eftersom jag har betalningsanmärkning och löneutmätning. Han har vetat om detta sen början och stöttar mig fullt ut.
    Så min fråga är vad ni tror, är det en bra idé? Barnens pappa är inte så glad över detta då han anser att det har gått för fort för barnen, men är han inte bara svartsjuk?
  • Svar på tråden Flytta ihop
  • Anonym (goddagyxskaft)
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-27 20:27:30 följande:
    ? Barnens pappa är inte så glad över detta då han anser att det har gått för fort för barnen, men är han inte bara svartsjuk?
    nej...

yikes
  • Anonym (Vad säger ni?)
    Anonym (goddagyxskaft) skrev 2025-05-27 20:34:18 följande:
    nej...

yikes
    Vad menar du? 
  • NinniQX

Förstår att pappan har reagerat negativt. Det har bara gått 4 månader sen det tog slut. Går alldeles för snabbt. 

• Fjäril kär

För barnens skull får ni så lov att vänta. Dom har precis upplevt sina föräldrar separera med nya vardag och alla känslor där. Och hux flux ska ni flytta igen i ny konstellation. 

Det är att störta huvudstupa in i ogenomtänkta val. För vad gör ni om 6 månader och ni inser att det inte funkar? Ska ni flytta ännu en gång?  Och så hittar du ännu en ny om några månader till....

Varför har du så bråttom?  

• Anonym (Patricia)

Om ditt ex annonserade att han skulle ta med sig barnen och flytta ihop med en ny tjej du inte känner och inte träffat 3 månader efter ni separerade. Skulle inte du se en massa röda flaggor då och undra vad i helvete han sysslar med? 

• Anonym (H)

Skulle vänta med det, det har gått så kort tid sedan separationen.

• Anonym (Vad säger ni?)
    Anonym (Patricia) skrev 2025-05-27 20:44:03 följande:

Om ditt ex annonserade att han skulle ta med sig barnen och flytta ihop med en ny tjej du inte känner och inte träffat 3 månader efter ni separerade. Skulle inte du se en massa röda flaggor då och undra vad i helvete han sysslar med? 

Nej alltså då skulle jag väl va glad för att han också har gått vidare och så länge det inte drabbar barnen så. 
  • Anonym (Vad säger ni?)
    Fjäril kär skrev 2025-05-27 20:41:10 följande:

För barnens skull får ni så lov att vänta. Dom har precis upplevt sina föräldrar separera med nya vardag och alla känslor där. Och hux flux ska ni flytta igen i ny konstellation. 

Det är att störta huvudstupa in i ogenomtänkta val. För vad gör ni om 6 månader och ni inser att det inte funkar? Ska ni flytta ännu en gång?  Och så hittar du ännu en ny om några månader till....

Varför har du så bråttom?  

Tänker att jag kanske kan vänta till slutet av sommaren då? 
  • Anonym (goddagyxskaft)

Alldeles för genomskinligt men FL brukar också vara rätt så blåsta så det är nog lugnt.

• Anonym (Vad säger ni?)
    Anonym (goddagyxskaft) skrev 2025-05-27 20:46:19 följande:

Alldeles för genomskinligt men FL brukar också vara rätt så blåsta så det är nog lugnt.

Va? Vad menar du genomskinligt? 
Svar på tråden Flytta ihop