• Anonym (B)

BF februari 2026 🌷

Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼

Hur går det för er? Hur mår ni? 

• Svar på tråden BF februari 2026 🌷
  • Anonym (B)
    ananaspajas skrev 2025-06-03 22:48:40 följande:

Hej alla!
    25 år och första barnet.
    Plussade i söndags och beräknad BF är 7 februari!
    Har nyss haft ett tidigt missfall i v 7 (första graviditeten) men lyckades bli gravid efter en månad igen, så glad för det. Första tog 5 månader, även det rätt snabbt. 
    Nu håller jag tummarna att allt går som det ska! Symptom jag märkt är stickande bröst och lite extra trötthet. 

Hej! välkommen hit 🌷

Vilken pärs att behöva gå igenom ett MF, men den här gången måste det gå vägen. 

Vad roligt med första barnet. Du har mycket spännande framför dig 🤗  

• ananaspajas

Ja nu håller jag verkligen tummarna! Mår väldigt bra men ett symptom som jag har märkt så tydligt båda gångerna är att jag fått ont eller blivit trött I nacke och rygg typ dagen efter jag plussat. Märkligt att det kan dyka upp grejer så fort. Men har säkert något med hormoner och leder att göra... 
    Nu går jag bara och väntar på att få berätta. Men vet inte hur snart man ska göra det. Berättade inte för någon om första graviditeten och ingen vet heller om missfallet. Vet inte om det var bra eller dåligt. Typ för att man vill spara på överraskningen om att man "försöker". Blir mycket förväntningar då... 
    Kanske ändå väntar till vecka 9-10 innan vi berättar för de närmaste. Och väntar till typ 14 innan vi berättar för alla. Ni som fått barn tidigare, vad har ni för erfarenheter av när det är bra att berätta?😊

• Anonym (B)

Jag går också och tänker på när vi ska berätta för alla, och hur. Skulle vara kul att göra det på ett lite roligt sätt 😄 Har ni några ideer? 

Många vet jag tycker att det är skönt att berätta om graviditeten för sina nära och kära tidig eftersom man vill dela glädjen men också eftersom man kommer vilja ha stöd och förståelse om det inte skulle gå vägen 🙏

Vi har bestämt att vänta tills efter KUB och ev NIPT innan vi berättar för någon. Det framförallt eftersom jag har barn sedan tidigare som jag vill bespara besvikelsen om allt inte skulle se bra ut 🌷 Sen kan ju saker alltid hända senare än det såklart 

• Anonym (Bee)
    ananaspajas skrev 2025-06-03 22:48:40 följande:

Hej alla!
    25 år och första barnet.
    Plussade i söndags och beräknad BF är 7 februari!
    Har nyss haft ett tidigt missfall i v 7 (första graviditeten) men lyckades bli gravid efter en månad igen, så glad för det. Första tog 5 månader, även det rätt snabbt. 
    Nu håller jag tummarna att allt går som det ska! Symptom jag märkt är stickande bröst och lite extra trötthet. 

Roligt med plus! Välkommen till tråden. 

beklagar missfall men så tacksamt för er att ni blev gravida så snabbt efter. Håller tummarna för oss alla i tråden att det går som det ska hela vägen nu. 

• jen86474

Hej, vad roligt att hitta hit och fler i samma sits. Jag har bf 2/2 2026 med vårt första barn. Vi har försökt i nästan 2 år, ett missfall i vecka 6 2023 och nu gravid efter första rundan IVF. Otroligt pirrig och glad men samtidigt väldigt nervös och orolig. Ska göra VUL 7+3 så vi håller andan tills dess och hoppas få se hjärtljud.

Hur har ni det med symptom? Är ni sugna på något speciellt? 

Min kropp skriker efter saltlakrits och det ska ju man vara försiktig med 😩 Annars känner jag mig väldigt trött, svullna bröst, varma bröstvårtor, lätt andfådd hela tiden. Har haft molvärk till och från. Går ju på progesteron efter IVF så kan säkert vara dem som gör mycket av symptomen såklart. Men hur håller ni er vakna? 😅????

• Anonym (Bee)
    jen86474 skrev 2025-06-05 21:16:30 följande:

Hej, vad roligt att hitta hit och fler i samma sits. Jag har bf 2/2 2026 med vårt första barn. Vi har försökt i nästan 2 år, ett missfall i vecka 6 2023 och nu gravid efter första rundan IVF. Otroligt pirrig och glad men samtidigt väldigt nervös och orolig. Ska göra VUL 7+3 så vi håller andan tills dess och hoppas få se hjärtljud.

Min kropp skriker efter saltlakrits och det ska ju man vara försiktig med 😩 Annars känner jag mig väldigt trött, svullna bröst, varma bröstvårtor, lätt andfådd hela tiden. Har haft molvärk till och från. Går ju på progesteron efter IVF så kan säkert vara dem som gör mycket av symptomen såklart. Men hur håller ni er vakna? 😅????

Grattis! 

Jag är både trött och mår illa så känner med dig. Känner dock inget i bröst vilket många verkar göra. Har dock nästan konstant lite spänningar i magen, molnande värk.

Denna veckan har jag slumrat till på föredrag på jobbet, i bilen när jag åkt som passagerare, på tåget och framför tv tidigt på ikväll. Allt ovanligt för mig. Hur ska detta gå långa dagar på kontoret? Hur ska jag hålla detta hemligt!

• Anonym (B)
    jen86474 skrev 2025-06-05 21:16:30 följande:

Hej vad roligt att du är här! Stort grattis till graviditeten 🌷 
    Förstår att det är en blandning av en massa glada känslor men även oro. Har det att göra med IVF att ni får göra ett VUL så tidigt, eller gör ni det privat? Jag har fått tid för ul vecka 12 men det känns så oändligt långt bort?

Haha jag undrar också hur folk håller sig vakna 🤣 Tycker det känns som att jag ska somna sittande vid matbordet vid middagen.

Den där molvärken har jag också till och från men särskilt mycket efter sex. Tycker det är lite obehagligt så jag hörde av mig till bm och frågade om det igår men det ska tydligen inte vara något konstigt. Känner någon igen sig i det?

• Valentines

Hej! Har precis plussat och är så glad att kunna hoppa in i denna tråd. Min BF är 15/2 vilket är sjukt med tanke på att jag gick igenom en MA samma datum i år. Nu kan man bara hoppas att allt går bättre denna gång 😊

• MrsHoppas

Hej! 

Jag plussade igår på ett "Testa tidigt" test 5 dagar efter FET med blastocyst 😁 så har bf 16/2 tror jag. 

Är första gånger jag fått plus på stickan så vi är så himla glada och håller alla tummar att den stannar kvar. 

Än så länge inga symptom förutom lite svag mensvärk ibland. Men har nog ganska lite hcg än. 

• MrsHoppas
    Valentines skrev 2025-06-06 10:35:17 följande:

Hej! Har precis plussat och är så glad att kunna hoppa in i denna tråd. Min BF är 15/2 vilket är sjukt med tanke på att jag gick igenom en MA samma datum i år. Nu kan man bara hoppas att allt går bättre denna gång 😊

Grattis! 😁 

Såg att vi skrev precis samtidigt och är en dag ifrån varandra haha! Spännande att se hur vi kommer må parallellt.
Svar på tråden BF februari 2026 🌷