BF februari 2026 🌷
Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼
Hur går det för er? Hur mår ni?
Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼
Hur går det för er? Hur mår ni?
Har du några barn sen innan? Gick det bra för dig 2022 eller var det en av tragedierna?
Det är vad de sa till mig nu med. Mellan v 12-14 är tanken att man sätter in det isf. Blir då på Danderyds. behövde förlora 2 för att få rätt stöd.
hoppas verkligen på att det är vår tur denna gång och att vi alla ska komma förbi den mest kritiska delen.
Nog för att man har lite små Blödningar redan nu, men har nästan haft det i alla graviditeter och tar utrogestan och har hört att man kan blöda av det med. Kanske någon här inne som har erfarenhet av det? Får hoppas på att det löser sig. Man är rätt hopplös vid detta lag, men får ändå hålla hårt i det lilla som finns kvar, om att det ska gå bra denna gång.
Va bra att du säger det! om dessa små blödningar är det de alltid varit har vår avsikt också varit att se om sjukskrivning är ett alternativ pga historiken. Jag hade tur senast att jag var ledig just den dagen vattnet gick.Har läst att de som råkat ut för 2 sena missfall / förtidsbörder eller har cerklage kan sjukskrivas genom graviditeten, enligt socialstyrelsen.
Men får man fråga vad som gick fel när det gick illa 2032 trots cerklage? ♥️
🙏🏽🌈

Va bra att du säger det! om dessa små blödningar är det de alltid varit har vår avsikt också varit att se om sjukskrivning är ett alternativ pga historiken. Jag hade tur senast att jag var ledig just den dagen vattnet gick.Har läst att de som råkat ut för 2 sena missfall / förtidsbörder eller har cerklage kan sjukskrivas genom graviditeten, enligt socialstyrelsen.
Men får man fråga vad som gick fel när det gick illa 2032 trots cerklage? ♥️
🙏🏽🌈
Hur ska ni andra göra?
Jag är i v 3+4 enl. Naturalcycles.
När ska ni ha inskrivningssamtal?
Ska ni göra tidigt ultraljud?
Har ni köpt något till bebisen? 🥰
Beräknad BF 21-23 februari. Jag fick ett MA i december som upptäcktes i vecka 9+6 där graviditeten avstannat i vecka 6+1. Jag kände tidigt att det var något som inte stämde, jag bad om ett tidigare ultraljud men fick inte, klagade också på få symtom vilket oroade mig. Ingen tog mig seriöst. betalade till slut för ett privat ultraljud vilket bekräftade mina farhågor. Nu är jag 4+1 och jag ska ringa barnmorskan imorgon. Är det för tidigt? Kan man begära tidiga uppföljningar med tanke på mitt MA?
Beräknad BF 21-23 februari. Jag fick ett MA i december som upptäcktes i vecka 9+6 där graviditeten avstannat i vecka 6+1. Jag kände tidigt att det var något som inte stämde, jag bad om ett tidigare ultraljud men fick inte, klagade också på få symtom vilket oroade mig. Ingen tog mig seriöst. betalade till slut för ett privat ultraljud vilket bekräftade mina farhågor. Nu är jag 4+1 och jag ska ringa barnmorskan imorgon. Är det för tidigt? Kan man begära tidiga uppföljningar med tanke på mitt MA?
Du kan be om det, men vården brukar inte göra något innan man haft flera förluster. Tror det är för att statistikt sett så finns ingen förhöjd risk att det händer igen efter att det bara hänt en/två gånger.
Vi har kommit fram till på vägen mot vårt första barn att det tar enormt mycket på krafterna att gå genom den offentliga vården och att genom att själv gå privat och betala så blir man lyssnad på och det går fortare.
Vi hade ett ma innan första barnet och när vi blev gravida igen gjorde vi tidigt ultraljud v8 & Nipt privat. Fick ultraljudet som man gör vid kub från regionen men avböjde själva kub.
Jag hoppas tiden går fort för dig till andra trimestern 🙏❤️