BF februari 2026 🌷
Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼
Hur går det för er? Hur mår ni?
Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼
Hur går det för er? Hur mår ni?
Sånt sammanträffande att du skriver det här. Jag låg vaken igår med sån värk och tänkte att detta kan tusan inte vara normalt 😆 Som du skriver har jag också ont i ländryggen. Det är ingenting som jag minns ifrån min första graviditet. För mig är det som värst efter sex, när jag är kissnödig och på kvällarna, hur är det för dig?
Börjar fundera på om det kan ha med fogarna att göra på något sätt?? Har ingen erfarenhet av det dock 🤷🏼?♀️
Hoppas det snart känns tryggare 🙏 Jag började få hook effect redan 6+0 när jag var gravid med sonen, så det kan hända om man testar så länge. (Så blir de svagare, blanda ut med vatten innan du ger upp på det 🥰)
Ja det är verkligen en lång väntan till andra trimestern nu.
Vi tar blodprov nu i början och ökar de som de ska så ska jag boka ultraljud efter 8+0. Tur det är sommar och midsommar och lite annat på vägen 🤗
Håller tummarna att det är massa sticky beans som stannar hos oss 🙏❤️
Plussade igår! Ska egentligen ta test i övermorgon men kunde inte vänta. Tog ett test idag igen som var positivt!
Har nog inte förstått ännu att jag väntar tillökning i februari! 😅
Är gravid genom IVF behandling. Har haft molvärk likt mensvärk av varierande grad sedan återföringen. En vecka efter, samma dag som jag skulle fått min mens, kändes det som foglossningsvärk i höfter och svanskota.
Ja nu håller jag verkligen tummarna! Mår väldigt bra men ett symptom som jag har märkt så tydligt båda gångerna är att jag fått ont eller blivit trött I nacke och rygg typ dagen efter jag plussat. Märkligt att det kan dyka upp grejer så fort. Men har säkert något med hormoner och leder att göra...
Nu går jag bara och väntar på att få berätta. Men vet inte hur snart man ska göra det. Berättade inte för någon om första graviditeten och ingen vet heller om missfallet. Vet inte om det var bra eller dåligt. Typ för att man vill spara på överraskningen om att man "försöker". Blir mycket förväntningar då...
Kanske ändå väntar till vecka 9-10 innan vi berättar för de närmaste. Och väntar till typ 14 innan vi berättar för alla. Ni som fått barn tidigare, vad har ni för erfarenheter av när det är bra att berätta?😊
Jag har valt att bli mamma utan partner och har sedan tidigare ett barn. Vid den graviditeten höll jag den hemlig till v 12 och berättade då för den närmaste familjen, varav endast en visste att jag hade planer på att skaffa barn. Väntade till månad 5-6 att berätta för övriga vänner och kollegor. I efterhand blev det ganska ensamt med glädjen, och glädjen och förväntan tillsammans med andra blev kort.
Jag är väl en person m mycket integritet och lite hemlighetsfull varför jag instinktivt inte berättade.
Denna gång kommer jag försöka berätta tidigare för de närmsta vännerna och familjen. Kanske hinner de misstänka något då vi kommer umgås mycket under sommaren och är de uppmärksamma så lägger de märke till att jag inte snusar, dricker alkohol eller särskilt mkt kaffe och ev tackar nej till rött kött 😅
Mitt barn är 3 år i höst och kommer nog inte förstå att ett syskon är på väg förrän det ligger och gnyr i min famn.
Hej!
Plussade äntligen förra veckan efter tre omgångar ivf. Min sambo kan inte få barn därav ivf.
Har två barn i gymnasiet sen tidigare så det är 17 år sedan sist 🤪🤪 vilket känns lite pirrigt.
Såg att fler var äldre så jag lägger till mina 43 år här inne ☺️
Visste inte om jag kunde pga min ålder men vi lyckades så då är det meningen tänker jag.
Har galet ömma bröst sen en vecka och som molande växtvärk i nedre magen och börjar bli jätte hungrig när jag inte ätit på en stund.
Känns som minnena börjar komma tillbaks om hur det var.
Grattis!
Jag hör också till det äldre gänget här, 40 år när bäbis kommer. Har också blivit gravid genom assisterad befruktning, och det tog sig på femte försöket! Kände att tar det sig inte nu får jag vara nöjd med ett barn! Det skulle dock vara fantastiskt med ett syskon!
Trodde inte jag skulle bli en ?gammal? morsa men nu blev det så! 😆
Jag har valt att bli mamma utan partner och har sedan tidigare ett barn. Vid den graviditeten höll jag den hemlig till v 12 och berättade då för den närmaste familjen, varav endast en visste att jag hade planer på att skaffa barn. Väntade till månad 5-6 att berätta för övriga vänner och kollegor. I efterhand blev det ganska ensamt med glädjen, och glädjen och förväntan tillsammans med andra blev kort.
Jag är väl en person m mycket integritet och lite hemlighetsfull varför jag instinktivt inte berättade.
Denna gång kommer jag försöka berätta tidigare för de närmsta vännerna och familjen. Kanske hinner de misstänka något då vi kommer umgås mycket under sommaren och är de uppmärksamma så lägger de märke till att jag inte snusar, dricker alkohol eller särskilt mkt kaffe och ev tackar nej till rött kött 😅
Mitt barn är 3 år i höst och kommer nog inte förstå att ett syskon är på väg förrän det ligger och gnyr i min famn.
Hej,
vad kul, vet inte hur jag ramlade in här, har en bebis född i februari 2024, men hade då också en 17 åring och en 14 åring.
Fyllde 43 precis efter bebis föddes och vi lyckades på 4: e ivf försöket.
stort grattis till dig/ er, var väl igenkänning som fick mig att skriva :)
Stort lycka till med allt! :)
Hej!
Plussade äntligen förra veckan efter tre omgångar ivf. Min sambo kan inte få barn därav ivf.
Har två barn i gymnasiet sen tidigare så det är 17 år sedan sist 🤪🤪 vilket känns lite pirrigt.
Såg att fler var äldre så jag lägger till mina 43 år här inne ☺️
Visste inte om jag kunde pga min ålder men vi lyckades så då är det meningen tänker jag.
Har galet ömma bröst sen en vecka och som molande växtvärk i nedre magen och börjar bli jätte hungrig när jag inte ätit på en stund.
Känns som minnena börjar komma tillbaks om hur det var.