• Anonym (B)

BF februari 2026 🌷

Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼

Hur går det för er? Hur mår ni? 

• Svar på tråden BF februari 2026 🌷
  • Papierflieger
    Lulemelon skrev 2025-06-10 19:13:47 följande:
    Grattis! Liknande bakgrund här, vi har försökt i 11 månader och jag plussade för första gången i lördags på ÄL +10 och beräknas också till 13/2 {#emotions_dlg.flower} Jag har lätt molvärk dagligen sedan i fredags men har inga andra symptom än. 
    Men nej vad roligt att vi är så synkade, både med plussade och BF! Stort grattis till dig med! 😊 första gången för dig också? 
  • KaprifolSol
    studerade skrev 2025-06-10 20:11:40 följande:

Grattis till alla och vilka fantastiska blivande mammor som är med i gruppen. 
    jag tillhör den äldre kategorin på nyss fyllda 43. Bf 14/2 men kommer få planerat snitt. 

jag har 4 barn 21,20,15 och 4 år. Sladdisen är med ny make och vi har försökt få barn i nu ca 3 år, gjort utredningar mm men inte hitta något så vi påbörj ivf med sprutor och nässpray men fick inte ihop nog många ägg så blev inget utplock. Men de såg ett guldägg så vi fick order om att köra på hemma. Och de resultera i nuvarande guld-gravuditet ❤️❤️❤️❤️ vi blev ledsna när de inte blev utplock men är riktigt överlyckliga nu. 

de äldre barnen är pojkar och de önskar sig en lillasyste, vi har inte berättat något än. 

när kontaktar ni mvc?

Grattis till guldklimpen och femte barnet! 

syskonen kommer bli så överraskade! ☺️

• KaprifolSol
    Bexkex skrev 2025-06-10 15:40:54 följande:

Hej allihopa! 😊 

Är gravid i v 5 +1, men vågar inte riktigt hoppas på för mycket än eftersom jag ju är lite äldre (40, snart 41). Såg dock att vi var fler jämngamla här i gruppen, så himla kul! Hur tänker ni kring risk för mf? Vågar man liksom hoppas redan nu, eller är det bättre att försöka ha lite distans till det hela och försöka sikta in sig på 12 veckorsgränsen? 
    Har inga barn sen tidigare, dock varit gravid innan när jag var 27 som jag dessvärre fick avsluta 🥲
    Har haft ganska spända/ömma bröst, men börjar kännas mkt  bättre. Har molvärk från och till, börjat känna av ett svagt illamående under dagen från och till, annars mår jag bra! ☺️🙌🏻 

Grattis till graviditeten! 🌺

Jag är 39 och väntar mitt andra barn (fortfarande svårt att ta in) och att få MF eller behöva avbryta graviditeten skulle ju vara otroligt jobbigt, men jag vill inte gå och oroa mig. Hade lite den inställningen förra gången också, försöka att lämna orostankar om allt som kan gå fel under vägen och till förlossning. Annars blir det outhärdliga 9 månader. Jag kommer dock göra KUB/ NIPT test. 

Låt dig känna glädje och hopp över graviditeten! Tre månader är lång tid att vänta. Hoppas du får fortsätta att må bra med lindriga symtom! 

• Anonym (Blue Ivy)

Hej,

Gud det var ca 18 år sen man var här inne, förlorade min dotter. Men idag är jag här för att dela min lycka med er. Är i vecka 6+1, det känns helt overklig. Jag är 41 och min partner är 38.

• Anonym (Blomma)
    Anonym (Doris) skrev 2025-06-10 08:43:23 följande:
    Spännande och höra att det finns fler som jag ☺️

Hur tog din äldsta det när du berättade. 
    Och ni andra med äldre barn (stora) hur reagerade dom? 
    Båda 2 reagerade först med ett Va?!?! När vi visade UL bilden 🤣
    men sedan har de varit positiva hela vägen ❤️

vattnet gick en em när jag var ensam hemma med båda 2, då åkte den äldsta och köpte godis och den andra satt och spelade när jag sa att vattnet har gått 😂😂
    som tur var kommmin sambo hem snabbt 😅

Den äldsta var med min sambo och hämtade från BB dagen efter ( min sambo åkte hem och hängde bilen och då följde han med ), han fick en chock över hur liten bebis var då, men som sagt båda har varit positiva hela vägen, tack å lov, och nu har de verkligen skapat egna band med liten, busar och leker med han 😊
  • Anonym (Ardnane)

Någon mer som har svårt att sova? Känns som jag är vaken hela nätterna, fast förmodligen sover jag väl mellan jag kollar klockan 😅

• ananaspajas
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-06-11 06:43:53 följande:

Någon mer som har svårt att sova? Känns som jag är vaken hela nätterna, fast förmodligen sover jag väl mellan jag kollar klockan 😅

Nej jag sover fortfarande rätt bra. Men gissar att det kommer sämre perioder. Minns att jag hade svårt att somna vid första graviditeten som slutade i missfall 6+3. Men nu känner jag inte av så mycket alls mer än lite molande i magen och ömma bröst. Hoppas att det vänder och att du kan få sova och återhämta dig snart! ❤️
  • Anonym (A-Ö)

Grattis till alla blivande mammor här!🥰🥳
    Är också 39 och väntar mitt tredje nu. Det som väntas är en liten sladdis (Har två pojkar på 10 och 11). Resan har varit långt ifrån lätt, med två sena missfall i halva graviditeten?så vi drömmer och är förväntansfulla på en 🌈bebis. 

Ska bli kul att få följas åt i resan. ♥️

• Anonym (Ardnane)
    ananaspajas skrev 2025-06-11 07:08:36 följande:
    Nej jag sover fortfarande rätt bra. Men gissar att det kommer sämre perioder. Minns att jag hade svårt att somna vid första graviditeten som slutade i missfall 6+3. Men nu känner jag inte av så mycket alls mer än lite molande i magen och ömma bröst. Hoppas att det vänder och att du kan få sova och återhämta dig snart! ❤️
    Tack! Jag tror egentligen det är ovissheten som gör att det snurrar. Förhoppningsvis kan jag landa i det snart. Vill minas att man somnar så fort man blundar i första trimestern 😅 
  • Anonym (Ardnane)
    Anonym (A-Ö) skrev 2025-06-11 07:23:33 följande:

Grattis till alla blivande mammor här!🥰🥳
    Är också 39 och väntar mitt tredje nu. Det som väntas är en liten sladdis (Har två pojkar på 10 och 11). Resan har varit långt ifrån lätt, med två sena missfall i halva graviditeten?så vi drömmer och är förväntansfulla på en 🌈bebis. 

Ska bli kul att få följas åt i resan. ♥️

Välkommen till andra sidan 😍 
    Men ni måste få extra kontroller denna gången nu då? 🌈🙏
Svar på tråden BF februari 2026 🌷