• Anonym (B)

BF februari 2026 🌷

Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼

Hur går det för er? Hur mår ni? 

• Svar på tråden BF februari 2026 🌷
  • Anonym (Bee)
    KaprifolSol skrev 2025-06-09 22:08:59 följande:

Grattis! 

Jag hör också till det äldre gänget här, 40 år när bäbis kommer. Har också blivit gravid genom assisterad befruktning, och det tog sig på femte försöket! Kände att tar det sig inte nu får jag vara nöjd med ett barn! Det skulle dock vara fantastiskt med ett syskon! 

Trodde inte jag skulle bli en ?gammal? morsa men nu blev det så! 😆

Grattis till plus. Jag blir också 40 till våren. Kör också ensam men detta är första barnet för mig. Hade varit fantastiskt att hinna ett syskonförsök men det har jag inte ens hunnit börja drömma om då jag känner att jag kämpat mot klockan med första och vågar inte tänka så långt innan detta gått i hamn. 
  • KaprifolSol
    Anonym (Bee) skrev 2025-06-09 22:47:51 följande:
    Grattis till plus. Jag blir också 40 till våren. Kör också ensam men detta är första barnet för mig. Hade varit fantastiskt att hinna ett syskonförsök men det har jag inte ens hunnit börja drömma om då jag känner att jag kämpat mot klockan med första och vågar inte tänka så långt innan detta gått i hamn. 

Jag håller tummarna att det går bra hela vägen för dig! 
    Min läkare fick hjälpa mig flera gånger att ta mig tillbaks till nuet när jag började prata och planera för nästa försök om det aktuella försöket inte skulle fungera. Jag tänker att det är lite så för dig nu! Tänk på den bäbisen du har på g nu, sen kan du planera för syskon! 😊

Jag blev gravid på första försöket med barn ett. Och tänkte att det skulle bli enkelt att få ett syskon, men det var det inte  och blev mindre och mindre optimistisk för varje misslyckat försök. 

Jag tycker du är grym som själv förverkligar din dröm att få barn! Det är värt det till 100 %. 

• Anonym (Doris)
    Anonym (Blomma) skrev 2025-06-09 22:17:09 följande:

Hej,

vad kul, vet inte hur jag ramlade in här, har en bebis född i februari 2024, men hade då också en 17 åring och en 14 åring.

Fyllde 43 precis efter bebis föddes och vi lyckades på 4: e ivf försöket.

stort grattis till dig/ er, var väl igenkänning som fick mig att skriva :)

Stort lycka till med allt! :)

Spännande och höra att det finns fler som jag ☺️

Hur tog din äldsta det när du berättade. 
    Och ni andra med äldre barn (stora) hur reagerade dom? 
  • Papierflieger

Hej alla!
    Jag fick mitt positiva besked i lördags efter ca nio månader med försök och beräknas till 13/2. Känns fortfarande overkligt och har inga symptom utöver utebliven mens 😅 är 32 år och detta blir första barnet.
    Kul att få följa er andra!

• Anonym (Ardnane)
    Papierflieger skrev 2025-06-10 13:08:24 följande:

Hej alla!
    Jag fick mitt positiva besked i lördags efter ca nio månader med försök och beräknas till 13/2. Känns fortfarande overkligt och har inga symptom utöver utebliven mens 😅 är 32 år och detta blir första barnet.

Grattis 🥳😍
  • Bexkex

Hej allihopa! 😊 

Är gravid i v 5 +1, men vågar inte riktigt hoppas på för mycket än eftersom jag ju är lite äldre (40, snart 41). Såg dock att vi var fler jämngamla här i gruppen, så himla kul! Hur tänker ni kring risk för mf? Vågar man liksom hoppas redan nu, eller är det bättre att försöka ha lite distans till det hela och försöka sikta in sig på 12 veckorsgränsen? 
    Har inga barn sen tidigare, dock varit gravid innan när jag var 27 som jag dessvärre fick avsluta 🥲
    Har haft ganska spända/ömma bröst, men börjar kännas mkt  bättre. Har molvärk från och till, börjat känna av ett svagt illamående under dagen från och till, annars mår jag bra! ☺️🙌🏻 

• Anonym (Ardnane)
    Bexkex skrev 2025-06-10 15:40:54 följande:

Hej allihopa! 😊 

Är gravid i v 5 +1, men vågar inte riktigt hoppas på för mycket än eftersom jag ju är lite äldre (40, snart 41). Såg dock att vi var fler jämngamla här i gruppen, så himla kul! Hur tänker ni kring risk för mf? Vågar man liksom hoppas redan nu, eller är det bättre att försöka ha lite distans till det hela och försöka sikta in sig på 12 veckorsgränsen? 
    Har inga barn sen tidigare, dock varit gravid innan när jag var 27 som jag dessvärre fick avsluta 🥲
    Har haft ganska spända/ömma bröst, men börjar kännas mkt  bättre. Har molvärk från och till, börjat känna av ett svagt illamående under dagen från och till, annars mår jag bra! ☺️🙌🏻 

Grattis 🥳 försök att glädjas, man kan inte skydda sig från sorgen om det inte skulle gå vägen genom att inte låta sig vara glad ❤️
    Man får försöka komma ihåg att sannolikheten att det går bra är större än att det inte går bra. Varje dag som går minskar risken, så vi får bara sysselsätta oss bäst vi kan så länge 🥰 
  • Lulemelon
    Papierflieger skrev 2025-06-10 13:08:24 följande:

Hej alla!

Grattis! Liknande bakgrund här, vi har försökt i 11 månader och jag plussade för första gången i lördags på ÄL +10 och beräknas också till 13/2 {#emotions_dlg.flower} Jag har lätt molvärk dagligen sedan i fredags men har inga andra symptom än. 
  • studerade

Grattis till alla och vilka fantastiska blivande mammor som är med i gruppen. 
    jag tillhör den äldre kategorin på nyss fyllda 43. Bf 14/2 men kommer få planerat snitt. 

jag har 4 barn 21,20,15 och 4 år. Sladdisen är med ny make och vi har försökt få barn i nu ca 3 år, gjort utredningar mm men inte hitta något så vi påbörj ivf med sprutor och nässpray men fick inte ihop nog många ägg så blev inget utplock. Men de såg ett guldägg så vi fick order om att köra på hemma. Och de resultera i nuvarande guld-gravuditet ❤️❤️❤️❤️ vi blev ledsna när de inte blev utplock men är riktigt överlyckliga nu. 

de äldre barnen är pojkar och de önskar sig en lillasyste, vi har inte berättat något än. 

när kontaktar ni mvc?

• Anonym (Doris)
    studerade skrev 2025-06-10 20:11:40 följande:

Grattis till alla och vilka fantastiska blivande mammor som är med i gruppen. 
    jag tillhör den äldre kategorin på nyss fyllda 43. Bf 14/2 men kommer få planerat snitt. 

jag har 4 barn 21,20,15 och 4 år. Sladdisen är med ny make och vi har försökt få barn i nu ca 3 år, gjort utredningar mm men inte hitta något så vi påbörj ivf med sprutor och nässpray men fick inte ihop nog många ägg så blev inget utplock. Men de såg ett guldägg så vi fick order om att köra på hemma. Och de resultera i nuvarande guld-gravuditet ❤️❤️❤️❤️ vi blev ledsna när de inte blev utplock men är riktigt överlyckliga nu. 

de äldre barnen är pojkar och de önskar sig en lillasyste, vi har inte berättat något än. 

när kontaktar ni mvc?

Grattis, spännande! 

Jag har alltid önskat mig tre barn och hoppas nu att jag får det. Vi berättade för mina barn i helgen och det var blandade känslor men jag hoppas att nio månader kan få dom att landa och mjukna men det kändes lite jobbigt när jag fick reaktionen från min yngsta. 

Jag ringde mvc igår och vi var där idag på första mötet, blodprov och blodtryck. Det kändes spännande och bm var väldigt trevligt och positiv. 
    Jag har även ett inbokat ul på kliniken, onsdag efter midsommar, vilket känns väldigt skönt för att få första kollen och veta att allt står rätt till ☺️☺️
Svar på tråden BF februari 2026 🌷