BF februari 2026 🌷
Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼
Hur går det för er? Hur mår ni?
Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼
Hur går det för er? Hur mår ni?
Tack allt såg bra ut 🥰🙏 Var lite orolig men allt hon kunde se såg bra ut. Vi hade fått svar på nipten innan så själva kub delen var vi inte oroliga för.
Frågade om hon kunde se vart moderkakan hamnar och det lutar tyvärr åt fram igen. Jag hoppas det dröjer innan jag börjar känna för har redan ångest över att jag inte kommer kunna avgöra om det rör sig som vanligt eller inte. Men hon sa att den kan hamna fram på sidan också så vi hoppas på det och det blir lättare att känna denna gången. Kommer bara ihåg andra halvan av min förra graviditet som tortyr 😫
Har vårt första ultraljud i morgon, är i v 12+3 idag.
Är så jätterädd att vi ska få negativt besked imorgon, att hjärtat inte slår...
Har haft så många missfall inom familjen, så det påverkar ju såklart min rädsla
Tack allt såg bra ut 🥰🙏 Var lite orolig men allt hon kunde se såg bra ut. Vi hade fått svar på nipten innan så själva kub delen var vi inte oroliga för.
Frågade om hon kunde se vart moderkakan hamnar och det lutar tyvärr åt fram igen. Jag hoppas det dröjer innan jag börjar känna för har redan ångest över att jag inte kommer kunna avgöra om det rör sig som vanligt eller inte. Men hon sa att den kan hamna fram på sidan också så vi hoppas på det och det blir lättare att känna denna gången. Kommer bara ihåg andra halvan av min förra graviditet som tortyr 😫
Har vårt första ultraljud i morgon, är i v 12+3 idag.
Är så jätterädd att vi ska få negativt besked imorgon, att hjärtat inte slår...
Har haft så många missfall inom familjen, så det påverkar ju såklart min rädsla
Tack ❤️
Ja det sa hon idag också, men ändå en förvarning när jag frågade om hon kunde se det redan att det verkade som fram.
Förra gången hade jag ju ingen liten hemma så då var det ju bara att köra ner, nu behöver ju min sambo vara hemma eller fixa barnvakt. Men det kan fortfarande kännas bättre och tydligare för oss båda 🤗🤞
Hej alla! Ännu en fråga om NIPT. 😄
Ni som gjort NIPT-test har ni gjort ett ?grundtest? som screenar för de tre vanligaste kromosomavvikelserna likt KUB eller NIPT-test som screenar alla kromosompar?
Det är fasen inte enkelt att navigera i allt!
14+2 idag och det känns som magen kom på posten häromdagen 😆
Har svårt att inte se gravid ut nu, väntar bara på att folk ska våga fråga mig på jobbet snart...
Mina chefer vet och det kanske också gjort att jag slappnar av lite mer.
Tycker också jag senaste dagarna mår bättre i illamåendet. Äter fortfarande tre st Xonvea varje dag och vågar inte sluta än. Halsbrännan har börjat komma istället mer och mer. Är små portioner som gäller och helst inte starkt och för mycket smak.
Tror jag ökat 2kg hittills och hoppas att jag håller mig runt 7kg som jag gjort med mina tidigare barn. ☺️
14+2 idag och det känns som magen kom på posten häromdagen 😆
Har svårt att inte se gravid ut nu, väntar bara på att folk ska våga fråga mig på jobbet snart...
Mina chefer vet och det kanske också gjort att jag slappnar av lite mer.
Tycker också jag senaste dagarna mår bättre i illamåendet. Äter fortfarande tre st Xonvea varje dag och vågar inte sluta än. Halsbrännan har börjat komma istället mer och mer. Är små portioner som gäller och helst inte starkt och för mycket smak.
Tror jag ökat 2kg hittills och hoppas att jag håller mig runt 7kg som jag gjort med mina tidigare barn. ☺️
Skönt att illamåendet håller på att lägga sig! Men jobbigt med halsbränna!
Min mage har också blivit rundare/ större och har svårt att hålla in den! Tror det till stor del beror på att systemet är långsammare och att jag får gå på toaletten var tredje dag ca 😅. Kläder sitter definitivt åt mer runt magen och jag kommer nog inte kunna dölja lika länge som första graviditeten. Jag hoppas kollegorna tänker att jag lagt på mig semesterkilon. 🙃
Jag mår inte illa men är inte jättesugen på mat och blir snabbt mätt på smaken av mat och fika, trots att jag kan vara jättehungrig. Vill gärna ha enkla och rena smaker.
Hej
Jag är beräknad 6 feb. Hakar gärna på här.
V14+5 idag.
Så trött idag. Håller på krevera. Trodde jag skulle piggnat till andra trimestern men idag är det helt hopplöst. Åkte i bil med en kollega. Nickade till inte bara en gång. Går på blodförtunnande så ska helst inte dricka något koffein men nu var jag tvungen så jag inte droppar ned i skrivbordet.
Någon annan som upplever det likadant?
Är det någon som är kvar i tråden som är med i den hemliga facebookgruppen BF Februari som kan fixa in mig? 😊