• Anonym (B)

BF februari 2026 🌷

Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼

Hur går det för er? Hur mår ni? 

• Svar på tråden BF februari 2026 🌷
  • Zelda21

Är i v 16 (15+2) illamåendet börjar avta, tröttheten är lite från dag till dag. Har besök hos barnmorska på Fredag, Kan jag förvänta mig att de kan lyssna på hjärtslag då? Verka vara lite olika.. och vill så gärna höra för att stilla oron lite som inte riktigt vill lägga sig trots att allt såg bra ut på KUBen. 

Har ni fått något uppföljande Uljtraljud mellan KUB och RUL pga oro? 

• Jamesy
    Siripiri skrev 2025-08-13 13:14:45 följande:

Är det någon som är kvar i tråden som är med i den hemliga facebookgruppen BF Februari som kan fixa in mig? 😊 

Ja jag vill också hemskt gärna! Är dålig på att hålla koll här 🙈

Vi har iaf varit på vårt första riktiga UL i 13+2 i förrgår och allt såg bra ut. De tog även blodprov för NIPT så nu får man gå och vara nervös i ett par veckor. Ska få svaret på 1177 men förstår inte riktigt var, såvida det inte är dåliga besked förstås. Men ändå en milstolpe avklarad 😊
  • Always choklad
    Zelda21 skrev 2025-08-13 22:53:07 följande:

Är i v 16 (15+2) illamåendet börjar avta, tröttheten är lite från dag till dag. Har besök hos barnmorska på Fredag, Kan jag förvänta mig att de kan lyssna på hjärtslag då? Verka vara lite olika.. och vill så gärna höra för att stilla oron lite som inte riktigt vill lägga sig trots att allt såg bra ut på KUBen. 

Hej
    Tror det är först ca V20 + de börjar lyssna efter hjärtslag. Tror det var V24-25 om jag inte minns fel. Andra barnet men kommer inte ihåg spec mycket tyvärr. Skyller på gravidhjärna. 

Xtra ultraljud får du nog bekosta själv hos privatklinik. Är nog endast de beviljar det vid tex blödningar tror jag.
  • Always choklad
    Jamesy skrev 2025-08-13 23:37:03 följande:

Vi har iaf varit på vårt första riktiga UL i 13+2 i förrgår och allt såg bra ut. De tog även blodprov för NIPT så nu får man gå och vara nervös i ett par veckor. Ska få svaret på 1177 men förstår inte riktigt var, såvida det inte är dåliga besked förstås. Men ändå en milstolpe avklarad 😊
    Hej
    Har just gjort samma sak som dig NIPT. Fick svar idag på 1177. Fick ett sms att jag skulle logga in. I inkorgen på 1177 lyste det tydligt ett provsvarsresultat. Allt såg bra ut. Verkligen milstolpe. Tog testet förra veckan tisdag. Så drygt 1 vecka vänta på resultatet. Gick fort trodde det skulle ta 2v.

Så glada nu
    .
  • Anonym (Ardnane)
    Zelda21 skrev 2025-08-13 22:53:07 följande:

Jag får lyssna från v15-16 vid oro hos min bm, bara att ringa. Ultraljud tror jag är väldigt svårt att få igenom pga oro, det får man nog boka själv isåfall 🥰
  • Siripiri

😩 hoppas någon ser 🙈 

åh skönt! det kommer säkert gå jätte bra ☺️ 
  • Siripiri

😩 hoppas någon ser 🙈 

• Anonym (Ardnane)

Så spänd att få reda på könet 🙈 Nästa helg ska vi äntligen få veta 🤗🥳 
    Jag har försökt lista ut i förväg vad det kan vara men tur nog så syns inte nuben så tydligt att jag får några entydiga svar 🙈
    Har ingen magkänsla, eller jo den varierar vad jag tror själv hela tiden 😅

• Anonym (Ardnane)
    Siripiri skrev 2025-08-14 07:38:39 följande:
    😩 hoppas någon ser 🙈 

Jag skrev till admin att hon skulle kolla efter i tråden att det var fler som ville med 🤗
  • Jojjosojo

Hej!

Första graviditet här, och första plusset. Jag är 33 år och har beräknat BF 11/2, så 14+0 idag.

Var på KUB för en vecka sedan och det gick bra. Mitt första ultraljud så visste inte vad jag förväntande mig, men blev super berörd!

Just nu är det illamående till och från, och inte sugen på nån mat egentligen. Har mycket oftare huvudvärk än jag har normalt. Men när jag slipper huvudvärken mår jag bra!

Jag är också intresserad av att gå med i facebookgruppen

Svar på tråden BF februari 2026 🌷