• Anonym (B)

BF februari 2026 🌷

Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼

Hur går det för er? Hur mår ni? 

• Svar på tråden BF februari 2026 🌷
  • Anonym (Bee)

Jag mår illa som en liten gris. Det är väl dock bara att härda ut. Men ser inte framemot om det blir så här nu i ett par månader. Första barnet för mig så helt novis.

Jag har fortfarande inte berättat för någon alls så väldigt glad för en tråd där man kan få dela med sig. I veckan ska jag berätta för mina två närmaste vänner och min mamma. Resten får bli efter v12. 

Hur är det med dig? Hur mås det?

• Anonym (B)
    Anonym (Bee) skrev 2025-06-02 11:01:54 följande:

Jag mår illa som en liten gris. Det är väl dock bara att härda ut. Men ser inte framemot om det blir så här nu i ett par månader. Första barnet för mig så helt novis.

Jag har fortfarande inte berättat för någon alls så väldigt glad för en tråd där man kan få dela med sig. I veckan ska jag berätta för mina två närmaste vänner och min mamma. Resten får bli efter v12. 

Hur är det med dig? Hur mås det?

Så jobbigt. Illamående har jag också och det är vidrigt, min gravida kompis sa för ett tag sen att man verkligen inte är beredd på hur illamåendet och tröttheten ska kännas. Att man haft en bild av hur det är att må illa och att vara trött men att det under graviditeten är något helt annat. Det håller jag med om. 🌷 Förhoppningsvis ger det med sig för oss båda snart framöver. 
    Jag försöker vara positiv och intala mig att det är bra att man känner något, jämfört med att inte göra det 😊 

Vad roligt att du ska berätta för din mamma och vännerna snart, har du bestämt hur ni ska presentera nyheten? Jag ser fram emot att dela med mig om detta till hela världen men har bestämt att vi ska vänta en liten stund till. (om vi kan 😅)
  • Anonym (Bee)
    Anonym (B) skrev 2025-06-02 11:12:10 följande:
    Så jobbigt. Illamående har jag också och det är vidrigt, min gravida kompis sa för ett tag sen att man verkligen inte är beredd på hur illamåendet och tröttheten ska kännas. Att man haft en bild av hur det är att må illa och att vara trött men att det under graviditeten är något helt annat. Det håller jag med om. 🌷 Förhoppningsvis ger det med sig för oss båda snart framöver. 
    Jag försöker vara positiv och intala mig att det är bra att man känner något, jämfört med att inte göra det 😊 

Vad roligt att du ska berätta för din mamma och vännerna snart, har du bestämt hur ni ska presentera nyheten? Jag ser fram emot att dela med mig om detta till hela världen men har bestämt att vi ska vänta en liten stund till. (om vi kan 😅)
    Gjort flera ivf:er så både mamma och närmaste vännerna har varit väldigt involverade i flera år och följt alla försök. Ljög precis en vit lögn för min ena vän igår att jag inte testat än när hon fråga hur det går. Ville hålla det för mig själv några dagar till innan jag delar med mig.

Tolkar det som att det är din första också?
  • Anonym (B)
    Anonym (Bee) skrev 2025-06-02 11:16:42 följande:
    Gjort flera ivf:er så både mamma och närmaste vännerna har varit väldigt involverade i flera år och följt alla försök. Ljög precis en vit lögn för min ena vän igår att jag inte testat än när hon fråga hur det går. Ville hålla det för mig själv några dagar till innan jag delar med mig.

Tolkar det som att det är din första också?
    Då förstår jag att dina närmaste är förväntansfulla och håller tummarna. Så roligt att berätta den glada nyheten så småningom! 

Jag har ett äldre barn sedan tidigare, men det är min sambos första 😊 

Har du kunnat räkna ut BF? Jag tror att vi har 7/2.
  • Anonym (Bee)
    Anonym (B) skrev 2025-06-02 11:39:29 följande:
    Då förstår jag att dina närmaste är förväntansfulla och håller tummarna. Så roligt att berätta den glada nyheten så småningom! 

Jag har ett äldre barn sedan tidigare, men det är min sambos första 😊 

Har du kunnat räkna ut BF? Jag tror att vi har 7/2.
    Jag tror det blir 6/2. Känns lite extra fint då det är min barndomsväns födelsedag, speciellt då hon inte längre finns med oss. 🕯️ 
  • Anonym (B)
    Anonym (Bee) skrev 2025-06-02 12:10:31 följande:
    Jag tror det blir 6/2. Känns lite extra fint då det är min barndomsväns födelsedag, speciellt då hon inte längre finns med oss. 🕯️ 
    Vad fint, det känns symboliskt 🌷
  • Krispaketet

Hej hej!
    Har väntat på denna tråden 😊
    Har BF 4/2. Inget illamående ännu men ?mensvärk? och sådär. Har ett barn som fyller 11 nästa vecka och trodde nästan inte jag skulle få fler men nu står jag här och ska bli mamma igen. Känns ju helt sjukt??? Kan inte riktigt ta in det. 

Stackars er med illamående, hade det hela förra graviditeten och det började v6. Fruktansvärt!! Lider med er. Håller tummarna att jag slipper denna gång 🤞

• Anonym (Bee)
    Krispaketet skrev 2025-06-02 22:27:36 följande:

Hej hej!
    Har BF 4/2. Inget illamående ännu men ?mensvärk? och sådär. Har ett barn som fyller 11 nästa vecka och trodde nästan inte jag skulle få fler men nu står jag här och ska bli mamma igen. Känns ju helt sjukt??? Kan inte riktigt ta in det. 

Stackars er med illamående, hade det hela förra graviditeten och det började v6. Fruktansvärt!! Lider med er. Håller tummarna att jag slipper denna gång 🤞

Välkommen till tråden. 

mitt illamående hänger i sig. Börjat ha lite kex med mig så man kan knapra på. Kanske placebo men tycker ändå det fungerar. Upplever mig något känslig för viss mat. Var på frukostbuffe Idag och det jag normalt tar med äggröra osv fick mig att vilja kräkas av lukten. 

• ananaspajas

Hej alla!
    25 år och första barnet.
    Plussade i söndags och beräknad BF är 7 februari!
    Har nyss haft ett tidigt missfall i v 7 (första graviditeten) men lyckades bli gravid efter en månad igen, så glad för det. Första tog 5 månader, även det rätt snabbt. 
    Nu håller jag tummarna att allt går som det ska! Symptom jag märkt är stickande bröst och lite extra trötthet. 

• Anonym (B)
    Krispaketet skrev 2025-06-02 22:27:36 följande:

Hej hej!

Hej vad roligt att du hittat hit! Välkommen 🤗 
    Visst är det spännande att få uppleva det här igen. Jag har också ett äldre barn sedan innan. Det känns som du säger, overkligt 🙈 Men så mysigt och roligt!! 

Låter fruktansvärt med illamående hela förra graviditeten, minns du om du fick någon medicin för det? Hoppas du slipper den här gången för det är ju verkligen inte kul. Trodde jag skulle kräkas igår morse på jobbet, känns svårt att förklara för kollegorna om man skulle behöva springa iväg för en sån sak? ????
Svar på tråden BF februari 2026 🌷