Anonym (Nja) skrev 2025-06-08 08:06:21 följande:
Det var väldigt autistiskt och fyrkantigt skrivet av dig. Du tycker att det handlar om ingenting medans jag tycker att det ger mig en större förståelse av människan jag pratar med.
Jag är intresserad av min omgivning och att veta att Gretas barnbarn tagit studenten betyder att jag vet lite mer om hur hennes tankar och liv sett ut närmaste veckan. Det är inte bara artighet även om det också skulle räcka, om Greta får berätta lite om sin vecka blir hon glad.
Autistiska människor vill gärna berätta om sina funderingar men är inte lika glada i att ge något tillbaka.
Haha, ja, och med ett mått av kärleksfull dum-humor. Normalstörda är konstiga, inte för att de är normalstörda, utan för att vi är konstiga lite till mans som homo sapiens.
Jag är också intresserad av min omgivning och vad andra människor har i huvudet, om jag känner Greta kan jag absolut engagera mig i hennes barnbars student en stund. Men ugans brorsas svärmors grannes tidigare adress och förlorade äktenskap är jag inte ett dugg intresserad av, eller har koll på, eller önskar mig att ha. Det är flera led utanför min intressesfär. Det skulle väl vara om jag pratar med sagda före detta granne, då.
Ungefär som att jag inbillar mig att du inte är ett dugg intresserad av att höra om min mormors systers mans brors flytt från Minnesota till Florida. Wait.... TMI? I'm guessing.... Å andra sidan kanske du hade varit intresserad om du träffade HONOM personligen.