• Sarasi

BIM juli 2025

Drar igång tråden för den som redan nu vill starta en lista. Avvaktar dock med att lägga in mig själv tills mensen i juni kommit så jag vet när det kan vara beräknat. 

Hoppas på många härliga semesterplus!

• Svar på tråden BIM juli 2025
  • Anonym (Lily96)

Min mens kom imorse. Trots många och ihärdiga symptom tog jag inget gravtest. Var på bröllop i lördags och drack både bubbel och 1 glas vin. Sambon frågade om jag tror det hänger ihop. Vill inte ens tänka den tanken. Ska tillägga att han bad mig avstå ifall att och jag kände äsch något glas kan man väl ta, har inte druckit på evigheter. Nu hade det nästan känts bättre om jag tagit ett neg gravtest före så det varit en ickefråga. 

Uppdaterar listan då jag också hinner med en till omgång i juli. 

BIM-Lista
    1/7 - Jullan00 ➖
    1/7 Ebba921
    3/7 - majsipajsi
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96 ➖
    9/7 - Vallmo93
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123
    11/7 - Nanathalie
    12/7 - Annpor
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Saras
    20/7 - Siripiri 
    22/7 - Loviisa92
    26/7 - Jullan00
    30/7 - Lily96

• Anonym (Lily96)

Oj såg inte att den hunnit uppdaterats, lägger upp på nytt 😊

BIM-Lista
    1/7 - Jullan00 ➖
    1/7 Ebba921
    3/7 - majsipajsi
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96➖
    7/7 - Vallmo93
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123
    11/7 - Nanathalie
    12/7 - Annpor
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Saras
    20/7 - Siripiri 
    22/7 - Loviisa92
    26/7 - Jullan00
    30/7 - Lily96

• Juliflicka
    Vallmo93 skrev 2025-06-30 23:30:05 följande:
    Tog ut spiral i oktober förra året. På andra försöket fick jag plus i januari men det visade sig vara utomkvedshavandeskap. Blev en lång vår med behandling och sen operation (där min äggledare opererades bort), och fick börja försöka igen i maj månad. ☺️ 32 år och första barnet.

Hur är det för dig? Är det första barnet eller har du fler sedan innan? ❤️

Å, vilken tuff resa men skönt att du är på banan igen! Hejja dig! 

Jag blir 37 om några veckor och önskar mitt andra barn ☺️ Har testat i 14 månader nu.

• Sarasi
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-06-30 22:34:08 följande:
    Ja det är nog bäst så du inte missar. Testade du på morgonen med rfsu också? Jag använder dom men får bara positivt på sen eftermiddag eller kvällen. Kan vara värt att testa om du inte gjort det, de är ju lite billigare😅

Med rfsu tog jag på eftermiddagen/kvällen. Men det var svårare att få till samma tid samt att jag kan kissa ganska ofta dagtid så det hann inte alltid gå tillräckligt många timmar emellan. Så morgonen är lättare för mig. Även om det just idag ställde till sig. 

Anonym (Lily96) skrev 2025-06-30 23:34:05 följande:

Min mens kom imorse. Trots många och ihärdiga symptom tog jag inget gravtest. Var på bröllop i lördags och drack både bubbel och 1 glas vin. Sambon frågade om jag tror det hänger ihop. Vill inte ens tänka den tanken. Ska tillägga att han bad mig avstå ifall att och jag kände äsch något glas kan man väl ta, har inte druckit på evigheter. Nu hade det nästan känts bättre om jag tagit ett neg gravtest före så det varit en ickefråga. 

BIM-Lista
    1/7 - Jullan00 ➖
    1/7 Ebba921
    3/7 - majsipajsi
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96 ➖
    9/7 - Vallmo93
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123
    11/7 - Nanathalie
    12/7 - Annpor
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Saras
    20/7 - Siripiri 
    22/7 - Loviisa92
    26/7 - Jullan00
    30/7 - Lily96

Du kan vara lugn. 1-2 glas vid ett tillfälle ställer inte till det för kroppen. Du hade fått din mens oavsett denna månad. Regelbundet drickande är inte bra, eller stora mängder, men det var du inte i närheten av. 
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Sarasi skrev 2025-07-01 06:38:31 följande:

Med rfsu tog jag på eftermiddagen/kvällen. Men det var svårare att få till samma tid samt att jag kan kissa ganska ofta dagtid så det hann inte alltid gå tillräckligt många timmar emellan. Så morgonen är lättare för mig. Även om det just idag ställde till sig. 

Anonym (Lily96) skrev 2025-06-30 23:34:05 följande:

BIM-Lista
    1/7 - Jullan00 ➖
    1/7 Ebba921
    3/7 - majsipajsi
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96 ➖
    9/7 - Vallmo93
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123
    11/7 - Nanathalie
    12/7 - Annpor
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Saras
    20/7 - Siripiri 
    22/7 - Loviisa92
    26/7 - Jullan00
    30/7 - Lily96

Du kan vara lugn. 1-2 glas vid ett tillfälle ställer inte till det för kroppen. Du hade fått din mens oavsett denna månad. Regelbundet drickande är inte bra, eller stora mängder, men det var du inte i närheten av. 
    Bra att du hittat något som funkar. Det är jobbigt att hålla sig så länge så förstår dig helt😅
  • Anonym (Hoppaspånr1)

Är det någon här som kan mycket om tempning? Har läst att tempen sjunker en eller flera dagar innan mensen kommer men min är fortfarande hög och ska ha mens imorgon tror jag. Kan det betyda att jag är gravid eller kan tempen sjunka på mensdagen också? Den är dock inte lika hög som när jag var gravid

• Cececilia
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-07-01 09:10:22 följande:

Är det någon här som kan mycket om tempning? Har läst att tempen sjunker en eller flera dagar innan mensen kommer men min är fortfarande hög och ska ha mens imorgon tror jag. Kan det betyda att jag är gravid eller kan tempen sjunka på mensdagen också? Den är dock inte lika hög som när jag var gravid

Den kan sjunka några dagar innan till några dagar efter, det är inviduellt och kan variera mellan cykler. Även när man är gravid kan den gå upp och ned (men ändå hålla sig ovanför follikulärnivåer) för kroppen försöker ändå reglera för det ökade progesteronet och även östrogen ökar som kan trycka ned tempen en aning. Men är man gravid går den sällan under coverline. 

Tempen behöver inte se lika ut mellan olika graviditeter. 

• Anonym (Gro)
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-07-01 09:10:22 följande:

Men ditt var väl positivt ? 🤗
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Cececilia skrev 2025-07-01 09:22:13 följande:

Den kan sjunka några dagar innan till några dagar efter, det är inviduellt och kan variera mellan cykler. Även när man är gravid kan den gå upp och ned (men ändå hålla sig ovanför follikulärnivåer) för kroppen försöker ändå reglera för det ökade progesteronet och även östrogen ökar som kan trycka ned tempen en aning. Men är man gravid går den sällan under coverline. 

Tempen behöver inte se lika ut mellan olika graviditeter. 

Tack för svar!
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym (Gro) skrev 2025-07-01 09:40:37 följande:
    Men ditt var väl positivt ? 🤗
    Var ett väldigt väldigt svagt streck så vet inte om det var positivt eller spökstreck. Hade även ett missfall i maj så kan vara hormoner kvar från det. Fått negativt på andra test men inte på det jag använde nu ifall det är olika känslighet på dom. Så vågar inte tro något förens det är ett starkare streck och min mens är sen🤗
Svar på tråden BIM juli 2025