• Sarasi

BIM juli 2025

Drar igång tråden för den som redan nu vill starta en lista. Avvaktar dock med att lägga in mig själv tills mensen i juni kommit så jag vet när det kan vara beräknat. 

Hoppas på många härliga semesterplus!

• Svar på tråden BIM juli 2025
  • Vallmo93
    Annpor skrev 2025-06-30 11:41:12 följande:

Hej på er. 
    Har varit kluven om jag ska lägga in mig i ännu en tråd eller inte. Känts tudelat eftersom månaderna går och det är samma visa varje gång, besvikelse över att inte bli gravid samtidigt glad över andras plus och i det också såklart känslor av avundsjuka och tankar - varför blir det aldrig vår tur? 

Men. Nu är jag här igen. Hoppet är det sista som lämnar sägs det, kanske är det så? Har tagit min första omgång av Letrozol denna cykel, vi får se om det kan hjälpa eller inte. Hoppas att det är vår tur i sommar 🌈

BIM-Lista
    1/7 - Jullan00
    1/7 Ebba921
    3/7 - majsipajsi
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96
    9/7 - Vallmo93
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123
    11/7 - Nanathalie
    12/7 - Annpor
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Saras
    20/7 - Siripiri 
    22/7 - Loviisa92

Hoppas Letrozolen hjälper till och det är er tur i sommar! 🤞🥰
  • Vallmo93
    Anonym (Hoj) skrev 2025-06-30 13:41:16 följande:

Nån med symptom ännu?

ÄL+5 här så väldigt tidigt fortfarande för mig, men tempen störtdök ner till coverline imorse. Hoppas såklart att det är en implantationsdipp 🤞😄 Annars inga känningar öht.

Meeen tror jag hade en dipp på ÄL+7 förra månaden och det blev ju inget. Så svårt att tolka haha.

Förra månaden började jag testa på ÄL+8 och kände mig nästan galen (och ledsen) med att jag hade så mycket symptom samt mensen blev 1 dag sen. Så denna cykel ska jag verkligen hålla mig till söndag som är ÄL+11 (och dagen innan beräknad mens).
  • Lovve123
    Vallmo93 skrev 2025-06-30 14:17:50 följande:
    ÄL+5 här så väldigt tidigt fortfarande för mig, men tempen störtdök ner till coverline imorse. Hoppas såklart att det är en implantationsdipp 🤞😄 Annars inga känningar öht.

Meeen tror jag hade en dipp på ÄL+7 förra månaden och det blev ju inget. Så svårt att tolka haha.

Förra månaden började jag testa på ÄL+8 och kände mig nästan galen (och ledsen) med att jag hade så mycket symptom samt mensen blev 1 dag sen. Så denna cykel ska jag verkligen hålla mig till söndag som är ÄL+11 (och dagen innan beräknad mens).
    Också ÄL+5. Hur lång cykel har du? Jag har BIM (vad jag tror, första cykeln efter missfall) nästa onsdag 😊
    Hoppas det är vår tur den här månaden!
  • Vallmo93
    Lovve123 skrev 2025-06-30 15:20:23 följande:
    Också ÄL+5. Hur lång cykel har du? Jag har BIM (vad jag tror, första cykeln efter missfall) nästa onsdag 😊
    Hoppas det är vår tur den här månaden!
    Spännande 😄 känner du av något särskilt just nu? Hur lång cykel brukar du ha? Och beklagar missfallet ❤️

Jag har medel-kort lutealfas på 11 dagar. Brukar ha cykel på ca 27 dagar med ÄL runt cd 16. Såklart med lite skillnader varje månad, men ändå hyfsat regelbundet.

Men beräknad mens måndag och bim på tisdag. Men inser nu att jag kanske totalt missförstått vad bim står för, så ni som vet får rätta mig gärna om jag har fel 😂 tänker bim som dagen efter beräknad mens, men det kanske är dagen för mens? Haha
  • Siripiri
    Vallmo93 skrev 2025-06-30 16:30:57 följande:
    Spännande 😄 känner du av något särskilt just nu? Hur lång cykel brukar du ha? Och beklagar missfallet ❤️

Jag har medel-kort lutealfas på 11 dagar. Brukar ha cykel på ca 27 dagar med ÄL runt cd 16. Såklart med lite skillnader varje månad, men ändå hyfsat regelbundet.

Men beräknad mens måndag och bim på tisdag. Men inser nu att jag kanske totalt missförstått vad bim står för, så ni som vet får rätta mig gärna om jag har fel 😂 tänker bim som dagen efter beräknad mens, men det kanske är dagen för mens? Haha
    Beräknad icke-mens, så på dagen mensen skulle kommit om man inte håller på att försöker tänker jag 😁♥️ 
  • Lovve123
    Vallmo93 skrev 2025-06-30 16:30:57 följande:

Tack snälla!
    BIM är första dagen på nya cykeln kan man säga 😃 beräknad icke mens!
    Jag har oftast ÄL runt dag 14 och en cykel på 28 dagar (snitt för det är någon dag längre och kortare ibland) 
    Det jag känner av är ömma bröstvårtor och känningar i magen till och från, även minskad aptit men allt detta passar ju bra in på ÄL symtom så vet inte vad jag ska tänka 😅 men brukar inte ha ömma bröstvårtor såhär länge efter ÄL! Känner du något?
  • Juliflicka

Nån med symptom ännu?

Jag känner liiiiite ömma bröst och lite mensvärk till och från, men det tillhör även min vanliga pms så inget nytt.. Därför känner jag att jag inte tror det tagit sig denna gången heller.. testat i 14 månader nu.
  • Ebba921

Nån med symptom ännu?

Symptom finns men så oklart om det är vanliga symptom inför mens eller något annat 😅 Började få mensvärk idag ÄL + 8 men tvärblanka grav.test. Låga förhoppningar men är glad över småsaker så som tydlig ägglossning denna månad med både bra utslag på ÄL test och sen temp.ökning. Försöker vara glad för det lilla och jag längtar nästan tillbaka till ÄL test-perioden då jag blir så glad för två sträck 😂

Hur går det för dig? ❤️

månadens temp.kurva: 

• Ebba921
    Annpor skrev 2025-06-30 11:41:12 följande:

Hej på er. 
    Har varit kluven om jag ska lägga in mig i ännu en tråd eller inte. Känts tudelat eftersom månaderna går och det är samma visa varje gång, besvikelse över att inte bli gravid samtidigt glad över andras plus och i det också såklart känslor av avundsjuka och tankar - varför blir det aldrig vår tur? 

Men. Nu är jag här igen. Hoppet är det sista som lämnar sägs det, kanske är det så? Har tagit min första omgång av Letrozol denna cykel, vi får se om det kan hjälpa eller inte. Hoppas att det är vår tur i sommar 🌈

BIM-Lista
    1/7 - Jullan00
    1/7 Ebba921
    3/7 - majsipajsi
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96
    9/7 - Vallmo93
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123
    11/7 - Nanathalie
    12/7 - Annpor
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Saras
    20/7 - Siripiri 
    22/7 - Loviisa92

Känner SÅÅ igen mig ❤️ Månaderna bara rusar framåt och årstiderna blir detsamma men utan plus 😔

Hoppas Letrozol hjälper ❤️ Har tagit det ett par omgångar och de har fått fart på mina cykler 🙏 Även om biverkningarna är jobbiga tycker jag det är jobbigt att gå hela sommaren utan Letrozol! 

Svar på tråden BIM juli 2025