• Sarasi

BIM juli 2025

Drar igång tråden för den som redan nu vill starta en lista. Avvaktar dock med att lägga in mig själv tills mensen i juni kommit så jag vet när det kan vara beräknat. 

Hoppas på många härliga semesterplus!

• Svar på tråden BIM juli 2025
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym 8296 skrev 2025-06-28 14:14:51 följande:

vad tror ni om mina chanser. Hade samlag i måndags morse, började ta äl test i tisdags och fick ingen smiley vilket jag inte brukar få första dagen med cb advance innan den har något att jämföra med. I onsdags fick jag blinkade smiley, vilket jag brukar kunna ha i typ 4dagar..men denna cykel fick jag fast redan dagen efter (torsdag). min partner har bara känt stress igen denna gång så vi har inte fått till något mer förens imorse igen. Känns så segt!! Men om jag hade ÄL igår så finns det väl ändå en liten liten möjlighet att ägget fortfarande gick att befrukta imorse? annars hoppas jag på super simmare från i måndags 🙏🏻
    Det finns absolut en chans! Spermier kan överleva i 5 dygn och efter att ägget släppt kan det bli befruktat i 24h
  • Anonym 8296
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-06-28 14:30:59 följande:
    Det finns absolut en chans! Spermier kan överleva i 5 dygn och efter att ägget släppt kan det bli befruktat i 24h
    Tack, behövde höra från någon annan ❤️har ju koll men verkligen levt mellan hopp & förtvivlan det senaste året så man blir ju knäpp och tvivlar på sig själv. Kämpat i exakt ett år nu sen jag blev gravid i juni och fick mf i juli. Känner mig extra känslosam just nu för att det var denna tid allt hände senast. 
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym 8296 skrev 2025-06-28 14:44:50 följande:
    Tack, behövde höra från någon annan ❤️har ju koll men verkligen levt mellan hopp & förtvivlan det senaste året så man blir ju knäpp och tvivlar på sig själv. Kämpat i exakt ett år nu sen jag blev gravid i juni och fick mf i juli. Känner mig extra känslosam just nu för att det var denna tid allt hände senast. 
    Beklagar❤️????? Förstår verkligen det. Fick konstaterat MA på valborg och gjorde aborten på min födelsedag och har redan ångest inför 17e november när jag skulle haft bf. Känns som att jag aldrig kommer kunna fira Valborg eller min födelsedag igen, så du är absolut inte ensam❤️ Jag hoppas verkligen att det är din tur nu, hade kanske varit skönt att omvandla dom här jobbiga minnena till bra minnen istället❤️
  • Sarasi

Då börjar testningen för ägglossning denna månad. Hoppas det blir tydligare med cb än med rfsu. Sen blir det ju lite mer komplicerat eftersom jag misstänker att ägglossning kommer ske under tiden jag är borta denna vecka, men vi får försöka göra det bästa av situationen. 

Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-06-28 15:21:27 följande:
    Beklagar❤️????? Förstår verkligen det. Fick konstaterat MA på valborg och gjorde aborten på min födelsedag och har redan ångest inför 17e november när jag skulle haft bf. Känns som att jag aldrig kommer kunna fira Valborg eller min födelsedag igen, så du är absolut inte ensam❤️ Jag hoppas verkligen att det är din tur nu, hade kanske varit skönt att omvandla dom här jobbiga minnena till bra minnen istället❤️

Vad jobbigt att behöva göra det på sin egen födelsedag! Men du kommer komma över det såsmåningom. 

• Juliflicka

Jag har 10 dagar till BIM, 4 dagar sedan ÄL och har såååån pms. 

Blir lite rädd att pms-symptomen betyder att det inte blivit nåt :( Eller? Kan man ha pms ändå?

• Sarasi
    Juliflicka skrev 2025-06-29 10:01:58 följande:

Blir lite rädd att pms-symptomen betyder att det inte blivit nåt :( Eller? Kan man ha pms ändå?

Det kan betyda tvärtom, att du börjat producera graviditetshormoner. Symyomen är ju väldigt lika med humörsvängningar mm. Den gången jag varit gravid så reagerade jag på att jag haft ömma bröst mycket längre än jag brukade och att jag var trött trots att jag sov så mycket. Humöret kommer jag inte ihåg att jag reagerade på, men det brukar jag inte göra under pms heller mer än möjligtvis efteråt, när man får sin förklaring varför något fick en att bryta ihop 😂
  • Lovve123
    Juliflicka skrev 2025-06-29 10:01:58 följande:

Tidsmässigt samma för mig! ÄL i onsdags och BIM 9e juli! Håller tummarna för oss
    Har inga pms symtom men mina bröst ömmar fortfarande efter ÄL vilket aldrig sker annars och min hy har fått massa finnar, vilket jag inte heller brukar få 😂 men men kan ju betyda vad som helst haha men jag hoppas att kommer bli ett plus om 10 dagar
  • Juliflicka
    Lovve123 skrev 2025-06-29 11:29:36 följande:
    Tidsmässigt samma för mig! ÄL i onsdags och BIM 9e juli! Håller tummarna för oss
    Har inga pms symtom men mina bröst ömmar fortfarande efter ÄL vilket aldrig sker annars och min hy har fått massa finnar, vilket jag inte heller brukar få 😂 men men kan ju betyda vad som helst haha men jag hoppas att kommer bli ett plus om 10 dagar
    Spännande! 😃 jag har piss-dåligt humör och hatar hela världen
  • Juliflicka
    Sarasi skrev 2025-06-29 10:29:31 följande:
    Det kan betyda tvärtom, att du börjat producera graviditetshormoner. Symyomen är ju väldigt lika med humörsvängningar mm. Den gången jag varit gravid så reagerade jag på att jag haft ömma bröst mycket längre än jag brukade och att jag var trött trots att jag sov så mycket. Humöret kommer jag inte ihåg att jag reagerade på, men det brukar jag inte göra under pms heller mer än möjligtvis efteråt, när man får sin förklaring varför något fick en att bryta ihop 😂
    Jag är arg som ett bi, andas min sambo fel idag så kommer jag explodera! Haha, helt vansinnigt hur man kan känna sig som en tickande bomb? såhär brukar jag inte bli, jag brukar bli irriterad men idag vill jag slå nån i ansiktet 
  • Anonym (Hoppaspånr1)

Ser ni något streck här eller har jag linje ögon? Kanske svårt att se, förstår inte hur bilderna kan bli så suddiga när man laddar upp dom här😂 Bilden verkade hamna på sidan dessutom

Svar på tråden BIM juli 2025