• Sarasi

BIM juli 2025

Drar igång tråden för den som redan nu vill starta en lista. Avvaktar dock med att lägga in mig själv tills mensen i juni kommit så jag vet när det kan vara beräknat. 

Hoppas på många härliga semesterplus!

• Svar på tråden BIM juli 2025
  • Siripiri
    Lovve123 skrev 2025-07-03 15:51:37 följande:

ÄL +8-9 idag. Fick nyss så otroligt mycket kramp i magen och bak mot rumpan att jag inte kan gå. Fick lägga mig ner och det krampar fortfarande. Någon som varit med om något liknande? Vad kan det tänkas va??

Fick det när jag hade mitt X, mycket nerver som sitter ihop där nere så kanske är någon form implantationsmärta?♥️ 
    Vallmo93 skrev 2025-07-03 10:50:55 följande:

ÄL+8 idag och det känns ganska hopplöst här.. Har generellt haft väldigt låg temp under denna lutealfas så känns ju knappast som det är en graviditet på g 😔

😢♥️♥️ Håller alltid en tumme ändå! Det vet du♥️
  • Anonym (Tredje)

Får ni lika på dessa test? Linjen blir inte lika bred utan en mörk och sedan en ljusare bredvid. Varför? Kissar jag på de fel? 🤣
  • Vallmo93
    Siripiri skrev 2025-07-03 19:53:30 följande:
    😢♥️♥️ Håller alltid en tumme ändå! Det vet du♥️

Tack ❤️

Åh alltså jag är så förvirrad just nu. ÄL+8 somsagt och nu på seneftermiddagen så kände jag på tappen och märkte att det var lite rosa/brunt. Sen började molande i magen som nu känns tydligt. Kollade igen på tappen nu och det är tydligt rött blod, men ännu inget i trosan. Känns dock som tidsfråga för det var ganska mycket.

Känslan med både spottingen och molandet är exakt som dagen innan mens, och inte som någon nidis eller så, men det är alldeles för tidigt! Mensen ska komma först på måndag (ev tidigt på söndag).

Är mest rädd för att jag har fått rubbning i min lutealfas med lågt progesteron eller annat. Hade ju spottings även förra månaden som började på ÄL+6/7?(vilket jag även då hoppades på nidis).

Någon som har liten solskenshistoria med nidis och hur det var? 🌼 Känns inte bra denna cykel men vill ännu inte ge upp 💛

• Vallmo93
    Anonym (Tredje) skrev 2025-07-03 20:31:28 följande:

Får ni lika på dessa test? Linjen blir inte lika bred utan en mörk och sedan en ljusare bredvid. Varför? Kissar jag på de fel? 🤣
    Jag använder e@h och tycker de är absolut bäst på ÄL-tester. Kan ibland få så som du (framförallt när de torkat) men inte alls lika mycket. Jag doppar dock i en kissekopp (köpt en från babyplan i silikon som man kan liksom göra platt så den passar i necessär - är toppen). Så kanske det är lättare att doppa med att räkna sekunder än att kissa på de direkt 🤗
  • Anonym (Tredje)
    Vallmo93 skrev 2025-07-03 21:23:37 följande:
    Jag använder e@h och tycker de är absolut bäst på ÄL-tester. Kan ibland få så som du (framförallt när de torkat) men inte alls lika mycket. Jag doppar dock i en kissekopp (köpt en från babyplan i silikon som man kan liksom göra platt så den passar i necessär - är toppen). Så kanske det är lättare att doppa med att räkna sekunder än att kissa på de direkt 🤗
    Ska prova detta. Men om det blir lika om jag doppar, kan det ha att göra ngt med hormonerna? Kanske inte spelar roll om tempen ändå går upp
  • Vallmo93
    Anonym (Tredje) skrev 2025-07-03 21:29:33 följande:
    Ska prova detta. Men om det blir lika om jag doppar, kan det ha att göra ngt med hormonerna? Kanske inte spelar roll om tempen ändå går upp
    Testa! Och doppa bara tills du ser färgen kommer upp till >resultatsrutan< (brukar vara ca 5 sekunder för mig).

Har svårt att tänka mig att det beror på hormoner, tänker att det snarare är tekniken. Men vet verkligen inte 🤗
  • Anonym (Tredje)
    Vallmo93 skrev 2025-07-03 21:42:14 följande:
    Testa! Och doppa bara tills du ser färgen kommer upp till >resultatsrutan< (brukar vara ca 5 sekunder för mig).

Har svårt att tänka mig att det beror på hormoner, tänker att det snarare är tekniken. Men vet verkligen inte 🤗
    Provade men det blev likadant. För några månader sedan blev det en tjock linje.. 
  • Vallmo93
    Anonym (Tredje) skrev 2025-07-03 21:51:34 följande:
    Provade men det blev likadant. För några månader sedan blev det en tjock linje.. 
    Ajdå, ja då vet jag inte vad det kan bero på :/ ❤️
  • Lovve123
    Vallmo93 skrev 2025-07-03 19:11:46 följande:
    Jag har inte varit med om det själv men har verkligen för mig att jag läst andra som haft så. Minns dock inte om det resulterade i plus eller inte för dem 🙈 Hoppas du får något svar 🤗 ❤️

Tänker du testa tidigt eller vänta in bim? 🤗
    Har också för mig att jag läst om det men minns inte vad det stod. Tänkte testa imorgon mest för jag har massa test hemma men har bim på onsdag så är för tidigt 😂 men gör det ändå 😀
    Siripiri skrev 2025-07-03 19:53:30 följande:
    Fick det när jag hade mitt X, mycket nerver som sitter ihop där nere så kanske är någon form implantationsmärta?♥️ 
    Åh hoppas det inte är X 🙏❤️
  • mothertotwo

Är jag den enda här som sitter på CD75 och längtar efter mensen? 😅 Jag lovar, när den väl kommer ska jag fira och ännu mer när jag får mitt efterlängtade plus. 😂 Det kändes bara lite ironiskt och komiskt i en BIM-grupp som denna, att jag längtar efter mens medan andra väntar på plus. Men nu vill jag bara kunna starta om och börja försöka på nytt. 

Svar på tråden BIM juli 2025