• Sarasi

BIM juli 2025

Drar igång tråden för den som redan nu vill starta en lista. Avvaktar dock med att lägga in mig själv tills mensen i juni kommit så jag vet när det kan vara beräknat. 

Hoppas på många härliga semesterplus!

• Svar på tråden BIM juli 2025
  • Syren93
    Ebba921 skrev 2025-07-23 12:09:42 följande:

Spännande! Kroppen jobbar på ❤️ 

Okej, är det några speciella riktlinjer? Jag har fått höra tidigast 6 + 0. Jag är idag i 6 + 4 och gör ultraljud 7 + 3, om inget händer innan dess vill säga 😊 Jag uppdaterar!

Nä det är bara det som erbjuds här 😁
    Spännande! Vad har du för symtom? 
  • Ebba921
    Syren93 skrev 2025-07-23 18:30:42 följande:
    Okej jag förstår! 😊 

Känns som jag har klassiska symptom som ofta kkissnödig, svagt molande värk (känner främst på nätterna eller när jag är stilla), öm i brösten, svullen i magen, humörsvängningar. Senaste veckan har jag varit väldigt känslig för lukter, kaffe och tandkräm har blivit äckligt och är riktig illamående då och då. Är konstigt nog glad för symptom och trots att jag nu passerat tiden för när jag fick mitt förra missfall så är jag fortsatt orolig varje dag och tar det inte för givet. En dag i taget ❤️ 
  • Ebba921
    Lillablommanivinden skrev 2025-07-23 13:27:23 följande:

Grattis!!

Jag tror jag också har fått mitt efterlängtade plus idag! HjärtaHjärta

Jag ska vänta någon dag och testa med RFSU och se att det ger ordentligt utslag innan jag känner mig helt säker, men oj vad det pirrar i kroppen nu! 

Hur har det gått?? 🙏

• Ebba921
    Syren93 skrev 2025-07-23 18:30:42 följande:
    Har för mig att du skrev att du tidigare fått MA. Har du barn sedan tidigare? 
  • Vallmo93
    Lillablommanivinden skrev 2025-07-23 13:27:23 följande:

Grattis!!

Jag tror jag också har fått mitt efterlängtade plus idag! HjärtaHjärta

Jag ska vänta någon dag och testa med RFSU och se att det ger ordentligt utslag innan jag känner mig helt säker, men oj vad det pirrar i kroppen nu! 

Åh stort grattis! Förstår att det pirrar, jag ser strecket 😍💛 hur många dagar efter ÄL är du?
  • Vallmo93

Idag är jag på ÄL+4/5. Har släppt tempningen denna cykel pga semester så lite osäker ändå på exakt vilken dag ÄL var på. Väldigt skönt nu i lutealfasen dock att inte överanalysera temp varje dag? 

Nu kommer de jobbiga dagarna med väntan innan man kan börja testa 😅 Men är iväg på solsemester så försöker ändå njuta av livet lite och inte övertänka för mycket 💛

• Lillablommanivinden
    Vallmo93 skrev 2025-07-24 12:01:22 följande:
    Åh stort grattis! Förstår att det pirrar, jag ser strecket 😍💛 hur många dagar efter ÄL är du?
    Tog ett RFSU idag men inget utslag ännu, kanske att jag kunde ana en skugga, tror jag är 11-12 DPO idag, så testar igen imorgon bitti. Har haft illamåendeattacker som kommit och gått hela dan och livmodern känns som en svullen tjockkorv :D
  • Syren93
    Ebba921 skrev 2025-07-24 09:40:32 följande:
    Okej jag förstår! 😊 

Känns som jag har klassiska symptom som ofta kkissnödig, svagt molande värk (känner främst på nätterna eller när jag är stilla), öm i brösten, svullen i magen, humörsvängningar. Senaste veckan har jag varit väldigt känslig för lukter, kaffe och tandkräm har blivit äckligt och är riktig illamående då och då. Är konstigt nog glad för symptom och trots att jag nu passerat tiden för när jag fick mitt förra missfall så är jag fortsatt orolig varje dag och tar det inte för givet. En dag i taget ❤️ 
    Härligt! 
    Jag hade inte så mycket symtom i min förra graviditet, men man blir ju lite nojjig! Hade önskat att få ta hcg hos barnmorskan , men vet inte hur generösa dom är med sånt! Kostar typ 500 kr om man vill göra det privat.
    Det låter ju som du har massa "härliga" symtom 😁 
    Idag går jag in i v.5+0 och hoppas jag ska få lite mer symtom snart! 
  • Siripiri
    Vallmo93 skrev 2025-07-24 12:05:56 följande:

Idag är jag på ÄL+4/5. Har släppt tempningen denna cykel pga semester så lite osäker ändå på exakt vilken dag ÄL var på. Väldigt skönt nu i lutealfasen dock att inte överanalysera temp varje dag? 

Nu kommer de jobbiga dagarna med väntan innan man kan börja testa 😅 Men är iväg på solsemester så försöker ändå njuta av livet lite och inte övertänka för mycket 💛

Skönt och bra med solsemester 😍🧡
  • Ebba921
    Syren93 skrev 2025-07-25 06:59:20 följande:
    Härligt! 
    Jag hade inte så mycket symtom i min förra graviditet, men man blir ju lite nojjig! Hade önskat att få ta hcg hos barnmorskan , men vet inte hur generösa dom är med sånt! Kostar typ 500 kr om man vill göra det privat.
    Det låter ju som du har massa "härliga" symtom 😁 
    Idag går jag in i v.5+0 och hoppas jag ska få lite mer symtom snart! 

Det kommer nog lite mer symptom men det är ju också supernormalt att inte få alla symptom. Jag har vissa dagar där jag tycker att jag inte känner så mycket men sen så kan de komma tillbaka i full kraft en dag, för att tillfälligt bli mildare igen. 

Spännande att följa 😍

Svar på tråden BIM juli 2025