• Sarasi

BIM juli 2025

Drar igång tråden för den som redan nu vill starta en lista. Avvaktar dock med att lägga in mig själv tills mensen i juni kommit så jag vet när det kan vara beräknat. 

Hoppas på många härliga semesterplus!

• Svar på tråden BIM juli 2025
  • Lillablommanivinden
    majsipajsi skrev 2025-07-22 10:28:45 följande:

Oklaraste cykeln i mitt liv. Jag har inget perfekt mätverktyg men troligtvis 6dpo idag. Kände inget inför äl, måste ha missat peaken. Har dock aldrig haft en utebliven äl så tror ändå det har skett. Totalhaveri av kroppen 2dpo med illamående och magkatarr. Inga symtom efter förutom illamående som jag kopplat till magkatarren. Idag ömma bröst och molande som kommer och går. 
    Har aldrig plussat och försöker koppla det till andra saker hela tiden för att inte bli besviken. 

Applåder till alla ni som är med i och står ut med ovissheten. Den är en killer. 🦆🎉

Håller tummarna! Min första graviditet var också väldigt oklar, kände varken ÄL eller särskilt mycket symptom, men plötsligt var ett streck där på bim-2. Andra hade man lika gärna kunnat skriva gravid i pannan (ganska tätt fån första). Nu har det gått 5 år så känns mer som första gången, mycket mer diffust och svårt att veta. 
  • Anonym (Lily96)
    mothertotwo skrev 2025-07-22 01:12:43 följande:
    Jag var hos gyn den 2 april, fick framkallad mens den 21 april efter provera. Strax därefter började g-tester visa positivt men det var i slutändan inget. Har inte börjat blöda än så testerna visade väl falskt positivt. Jag tog blodprov för att mäta men den låg på 5. Jag hörde i samma veva av mig till gyn igen för att få en ny kur av provera, men då fick jag bara som svar att dem lägger det som ett ärende att hen skulle skriva ut. Det är över en månad sedan och har inte fått något utskrivet ännu på apoteket. Skickade egenremiss till gynekologimottagningen här i sjukhus området och fick brev hem om att dem skickar den vidare till en annan vårdenhet då dem inte kan garantera 90 dagars vårdgarantin. Så jag väntar fortfarande på min efterlängtade tid till gyn. 

Men du måste väl få ett återbesök? Så tänker jag iallafall. Påbörjar man en behandling eller kur så följer väl man upp det efter en viss tid? Oavsett receptförnyelse eller ej. Är det något som inte fungerar behöver det åtgärdas - oavsett om det är kroppen eller läkarkontakten. Håller iallafall tummarna att du får någon typ av åtgärd snarast!  Vårdgarantin gäller. 😊

• majsipajsi
    Vallmo93 skrev 2025-07-22 11:40:54 följande:
    Håller tummarna det är något 🤞 men ja ovissheten dagarna innan bim är värst. Ser att vi har bim samma dag, kommer du vänta in eller testa tidigt?
    Vad spännande 🤩 jag tänker ALLTID att jag ska vänta ut det, däremot aldrig lyckats hittills. Har dock bestämt att jag testar bara någon dag innan i sådana fall. Vad har du tänkt? 
  • Nanathalie
    Granen123 skrev 2025-07-22 07:27:51 följande:

Jag känner mig också lurad. Av min kropp. Har haft en sådan stark känsla av att jag skulle vara gravid. Plus molande värk i magen 1 vecka innan mens vilket jag aldrig har vanligtvis plus lite andra symtom. Förväntad mens på fredag men testerna visade negativt nu på morgonen 😔 börjar mentalt ställa in mig helt nu på att mensen kommer komma. Men känner mig så lurad. 

Hur kan det vara så?! Jag är helt chockad.

Brukar inte känna såhär. Brukar känna att jag troligtvis inte är gravid och att jag kommer bli överraskad om testet är positivt. Just nu känner jag snarare att jag ska testa tills testen visar rätt - för nu har dem fel!

Hur dum kan man bli? Klart testen visat positivt om det varit positivt liksom. Känner mig psyksjuk. Suck..

Tror nog det är kört för mig denna cykel när jag inte plussat än på 9dpo. Tyvärr.

Skickade dock en begäran om fertilitetsutredning till Sahlgrenskas reproduktionsmottagning. Försöken börjar bli många ocg psyket börjar ta stryk. Ibland funderar jag på om det ens är någon mening att fortsätta när det inte går. Jag är så splittrad. Hinner troligtvis samla mod och ork till ännu en cykel när denna besvikelse passerat.

Håller tummarna för oss ❤️❤️
  • Vallmo93
    majsipajsi skrev 2025-07-22 12:55:57 följande:
    Vad spännande 🤩 jag tänker ALLTID att jag ska vänta ut det, däremot aldrig lyckats hittills. Har dock bestämt att jag testar bara någon dag innan i sådana fall. Vad har du tänkt? 
    Haha samma här 😂 men min lutealfas är ca 10-11 dagar så jag kan inte testa hur tidigt som helst heller. En dag innan försöker jag hålla mig till också! 
  • majsipajsi
    Lillablommanivinden skrev 2025-07-22 12:19:32 följande:
    Håller tummarna! Min första graviditet var också väldigt oklar, kände varken ÄL eller särskilt mycket symptom, men plötsligt var ett streck där på bim-2. Andra hade man lika gärna kunnat skriva gravid i pannan (ganska tätt fån första). Nu har det gått 5 år så känns mer som första gången, mycket mer diffust och svårt att veta. 
    Jag tycker att jag varit gravid varje månad sen januari, så tror minst på denna cykel. Fattar verkligen vad du menar, så många symtom andra månader som bara var inbillning typ. Hemskt! Hur går det för dej annars?
  • Anonym (Gro)
    Nanathalie skrev 2025-07-21 22:05:50 följande:

Jag fattar verkligen 0.

8 dpo idag. Jag har tagit test, då jag vid båda mina graviditeter (som blev missfall) har plussat på 8dpo. Blir riktigt förvånad över att testet är negativt. Jag tog ett till nu ikväll - fortfarande negativt.

Jag har en så märklig känsla. Känns rent ut sagt som om testen har fel. Brukar inte känna såhär. Blir så extremt frustrerad. Känslan är att jag är gravid. Helt bisarrt. 

Vi får se om känslan stämmer, än sålänge vekar Den ju ha fel snarare än testen..

Är det någon som plussat på olika dpo vid olika graviditeter? Känslan är att jag borde plussat idag om det var positivt eftersom jag vanligtvis plussar så tidigt..

Jag skulle ha hoppet kvar till åtminstone 12 dpo. Det finns inget som säger att man skulle plussa lika tidigt mellan olika graviditeter. Hoppas känslan stämmer 🤞 Men kanske kan du ha högre eller lägre progesteron än vad du brukar ha efter äl och det är därflr det känns annorlunda tidigt? 🙃
  • Lillablommanivinden
    majsipajsi skrev 2025-07-22 15:36:32 följande:
    Jag tycker att jag varit gravid varje månad sen januari, så tror minst på denna cykel. Fattar verkligen vad du menar, så många symtom andra månader som bara var inbillning typ. Hemskt! Hur går det för dej annars?
    Ja, samma för mig! Tog ut spiralen i Januari och har försökt sen dess, var helt säker någon månad men det var bara hormonpåslag för mensen, sedan gett upp någon månad och nu känner jag hopp igen! Det här är också första månaden som mina sköldkörtelprover varit normala. Fick en klassisk illamåendeattack här på em och har inte haft någon matlust. Jag vågar mig nog på ett tidigt test imorgon bitti Hjärta håller tummarna för oss som kämpar ändå in o slutet av juli
  • Syren93

Fick hem mina test nu på morgonen, har varit så nervös för att testa! Är ni på bim+7, 4+5 enligt appen.
    Här är testet efter 1 minut och efter 10 minuter! 

• Anonym (Lily96)
    Syren93 skrev 2025-07-23 06:53:36 följande:

Fick hem mina test nu på morgonen, har varit så nervös för att testa! Är ni på bim+7, 4+5 enligt appen.
    Här är testet efter 1 minut och efter 10 minuter! 

Vad skönt då kan du stilla sinnet lite, syns ju tydligt! Stort grattis! 🎉 
Svar på tråden BIM juli 2025