• Sarasi

BIM juli 2025

Drar igång tråden för den som redan nu vill starta en lista. Avvaktar dock med att lägga in mig själv tills mensen i juni kommit så jag vet när det kan vara beräknat. 

Hoppas på många härliga semesterplus!

• Svar på tråden BIM juli 2025
  • Anonym (Gro)

Tips till alla som försöker att gå med i plussa tillsammans på Facebook. Just nu har de också rabattkod på babyplan 🤗

• Lillablommanivinden

Fortfarande inget utslag på RFSU, men om jag antar att ÄL skedde senare än jag först trott så är jag 12 DPO idag, jag har så mycket symtom och fick kämpa för att behålla lunchen. Det känns verkligen som en tidsfråga men man blir ju tveksam när man inte får positivt, tidigt test visade ju för 3 dagar sen. Har 3 test kvar och 3 dagar fram till BIM så testar varje dag och hoppas att det där sträcket dyker upp!

• Syren93

Idag är jag SÅ trött! Tröttheten har verkligen slagit till med full kraft.. vill bara sova sova sova 😅😅

• Vallmo93
    Lillablommanivinden skrev 2025-07-26 22:22:22 följande:

Fortfarande inget utslag på RFSU, men om jag antar att ÄL skedde senare än jag först trott så är jag 12 DPO idag, jag har så mycket symtom och fick kämpa för att behålla lunchen. Det känns verkligen som en tidsfråga men man blir ju tveksam när man inte får positivt, tidigt test visade ju för 3 dagar sen. Har 3 test kvar och 3 dagar fram till BIM så testar varje dag och hoppas att det där sträcket dyker upp!

Hur har det gått idag? 🤗
  • Ebba921

De senaste dagarna upptäckte jag att min vilopuls börjat återgå till min normala (innan grav) och detsamma hände när jag fick mitt missfall för några månader sedan. Mina symptom har även känts annorlunda, från att ha varit jätteöm i brösten till att det börjat försvinna så jag blev superorolig och åkte in för ultraljud. 

På ultraljudet såg allt bra ut och att det var en pågående graviditet. Inget som kunde visa på att jag är på väg att få missfall utifrån vad de kan se. De hittade även ett hjärta som tickade på stark vilket känns superskönt! Hoppas allt fortsätter växa som det ska ❤️

Ändå är jag väldigt orolig, för jag har inte fått barn innan och är inte alls bekant med varierade grav. symptom. Jag har fortsatt många symptom som molande värk, kaffe och viss mat äcklar mig, illamående, trötthet etc. Bara brösten som slutat ömma. 

Ni som har barn sedan tidigare? Upplevde ni att det svängde en del dag till dag eller vecka till vecka?

Hoppas ni andra mår bra 🤗

• Ebba921
    Syren93 skrev 2025-07-27 13:20:09 följande:

Idag är jag SÅ trött! Tröttheten har verkligen slagit till med full kraft.. vill bara sova sova sova 😅😅

Positivt men jobbigt såhär mitt i sommaren 😅 Det tar energi att skapa ett barn 😅
  • Tjej90sve

Här blinkar det på med glad smiley på ÄL-testerna. Har ännu inte lyckats få en fast smiley som ska indikera ÄLdagen. Är på cykeldag 8 och har börjat testa tidigare än förut, började först då på dag 12 kanske och testa ÄL.

• Lillablommanivinden

Suck, idag fick jag en blödning, inget positivt test idag heller. Nu får jag avvakta natten och se om det är
    mensen eller någon annan slags blödning, den är ljusrosa och ganska sparsam. Men suck så förvånad och less jag blev när såg det :( jag resonerar med chat gpt och loggar alla symptom och den tror ändå att jag fortfarande har 60 % chans att det är graviditet. Den kanske bara vill vara snäll haha men man får ju ändå hoppas. 

• Vallmo93
    Ebba921 skrev 2025-07-27 18:25:28 följande:

De senaste dagarna upptäckte jag att min vilopuls börjat återgå till min normala (innan grav) och detsamma hände när jag fick mitt missfall för några månader sedan. Mina symptom har även känts annorlunda, från att ha varit jätteöm i brösten till att det börjat försvinna så jag blev superorolig och åkte in för ultraljud. 

På ultraljudet såg allt bra ut och att det var en pågående graviditet. Inget som kunde visa på att jag är på väg att få missfall utifrån vad de kan se. De hittade även ett hjärta som tickade på stark vilket känns superskönt! Hoppas allt fortsätter växa som det ska ❤️

Ändå är jag väldigt orolig, för jag har inte fått barn innan och är inte alls bekant med varierade grav. symptom. Jag har fortsatt många symptom som molande värk, kaffe och viss mat äcklar mig, illamående, trötthet etc. Bara brösten som slutat ömma. 

Ni som har barn sedan tidigare? Upplevde ni att det svängde en del dag till dag eller vecka till vecka?

Hoppas ni andra mår bra 🤗

Åh men vad skönt att du fick ett ultraljud och kunde se ett starkt tickande hjärta! ❤️ förstår oro, men tror det är vanligt med att symtom kan variera från dag till dag. Försök landa i att just nu är du gravid! 🤗
  • Vallmo93

ÄL +8/9 idag för mig. Igår fick jag ljusrosa spotting på pappret och blev sjukt ledsen - förra cykeln var ju rekordkort och vill inte att det ska bli så igen.

Men spottingen slutade på kvällen och jag har nu molande känsla. Antagligen är det mensvärk och mensen börjar med brak senare idag (tidig igen?) men ja hoppet är väl det sista som lämnar en 💛

Testet i morse var negativt iaf.

Svar på tråden BIM juli 2025