• Sarasi

BIM juli 2025

Drar igång tråden för den som redan nu vill starta en lista. Avvaktar dock med att lägga in mig själv tills mensen i juni kommit så jag vet när det kan vara beräknat. 

Hoppas på många härliga semesterplus!

• Svar på tråden BIM juli 2025
  • Vallmo93

Grattis igen Siripiri 😍

Hur går/känns det för alla? 😄

Jag är på cd13 och brukar ha ÄL runt cd15-16. Så inne i mitt fertila fönster nu. Har rejält med sekret sedan några dagar tillbaka men ännu inget utslag på test, borde nog komma närsomhelst. Åh hoppas så mycket på denna månad!!! Nästa månad är vi bortresta 4 dagar och delar rum med en massa vänner (no privacy) och det ser ut som ÄL kommer hamna på den absolut sista dagen på resan 😩 menmen, borde egentligen inte tänka på nästa månad redan 🙈❤️

• Elisand
    Vallmo93 skrev 2025-06-23 18:42:46 följande:

Grattis igen Siripiri 😍

Jag är på cd13 och brukar ha ÄL runt cd15-16. Så inne i mitt fertila fönster nu. Har rejält med sekret sedan några dagar tillbaka men ännu inget utslag på test, borde nog komma närsomhelst. Åh hoppas så mycket på denna månad!!! Nästa månad är vi bortresta 4 dagar och delar rum med en massa vänner (no privacy) och det ser ut som ÄL kommer hamna på den absolut sista dagen på resan 😩 menmen, borde egentligen inte tänka på nästa månad redan 🙈❤️

Spännande, hoppas det här är sista månaden ni behöver tänka på det så ni slipper lösa no-privacy-grejen! <3 Håller alla tummar för er! 

Jag är på sista dagarna mens, troligtvis slut imorgon och går ju och hoppas på tidig ägglossning så vi hinner innan jag ska iväg på resa. Känner mig inte jättehoppfull än så länge för den saken när jag vet att förutsättningarna inte kommer vara tipptopp, men vem vet.. Det känns mest deppigt just nu i den här karusellen om jag ska vara ärlig. Försöker vara positiv men det är svårt! 
  • Syren93

Jag verkar ha försvunnit från BIM listan, så petar in mig igen.. 🙂

BIM-Lista
    1/7 - Jullan00
    1/7 Ebba921
    3/7 - majsipajsi
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96
    9/7 - Vallmo93
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 -syren93
    19/7 - Valkyrian
    20/7 Saras
    22/7 Loviisa92

• Syren93
    BIM-Lista
    1/7 - Jullan00
    1/7 Ebba921
    3/7 - majsipajsi
    5/7 - Lily96
    9/7 - Vallmo93
    9/7 Juliflicka
    11/7 - Nanathalie
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Saras
    20/7 - Siripiri 
    22/7 - Loviisa92

Här är nog uppdaterad med alla. Lägg till om någon mer fallit bort 
  • Nm25
    Elisand skrev 2025-06-23 22:24:29 följande:
    Spännande, hoppas det här är sista månaden ni behöver tänka på det så ni slipper lösa no-privacy-grejen! <3 Håller alla tummar för er! 

Jag är på sista dagarna mens, troligtvis slut imorgon och går ju och hoppas på tidig ägglossning så vi hinner innan jag ska iväg på resa. Känner mig inte jättehoppfull än så länge för den saken när jag vet att förutsättningarna inte kommer vara tipptopp, men vem vet.. Det känns mest deppigt just nu i den här karusellen om jag ska vara ärlig. Försöker vara positiv men det är svårt! 
    Förstår dig! Det tär på en att gå mellan förhoppningar och besvikelse hela tiden samtidigt som alla runt omkring blir gravida :(

Är det någon som vet om man behöver vänta på ultraljud efter Letrozolkur eller kan man ha sex innan ultraljudet?
  • Jullan00
    Vallmo93 skrev 2025-06-23 18:42:46 följande:

Grattis igen Siripiri 😍

Siripiri skrev 2025-06-22 18:14:04 följande:
    Ja alltså min har alltid vart kring 14-15 innan och så kom min också på CD10 eller 11 förra cykeln 😳 

Damn 12 ggr!😮?💨  imponerad 💪🏼♥️ 

Jag råkade faktiskt mot all min tro få ett plus idag, svagt men ändå🙈 Mensen skulle kommit men tempen höjdes imorse och brösten ömmar ännu mer än igår och så tog ett test när jag kom hem från midsommarhelgsfirandet. Blev glad men med min bakgrund så får jag glatt ta en dag i taget ♥️ 
    Inte haft några symptom alls, för brösten ömmar alltid innan mens i olika grad/dagar.

Åh hoppas ni löser det med no-privacy grejen!

Jag är inne på äl+8, enligt mina tester så fick jag ägglossning på cd12. Jag fick lite molvärk igår i nedre delen av magen, kanske implantation? Sedan så drömde jag i natt att jag var gravid haha..😁

Grattis siripiri!😍
  • Vallmo93
    Elisand skrev 2025-06-23 22:24:29 följande:

Håller tummarna för tidig ÄL för dig! Tiden kan kännas så långsam under ttc, och man (jag) vill ju så gärna få till en chans varje månad. Jag försöker nog hålla hoppet uppe och visualisera mig att det snart kommer bli vår tur, men det är tufft och inte lätt alltid. Speciellt när det känns som så många andra blir gravida lätt ❤️ 
    Jullan00 skrev 2025-06-24 12:08:15 följande:
    Siripiri skrev 2025-06-22 18:14:04 följande:
    Ja alltså min har alltid vart kring 14-15 innan och så kom min också på CD10 eller 11 förra cykeln 😳 

Damn 12 ggr!😮?💨  imponerad 💪🏼♥️ 

Jag råkade faktiskt mot all min tro få ett plus idag, svagt men ändå🙈 Mensen skulle kommit men tempen höjdes imorse och brösten ömmar ännu mer än igår och så tog ett test när jag kom hem från midsommarhelgsfirandet. Blev glad men med min bakgrund så får jag glatt ta en dag i taget ♥️ 
    Inte haft några symptom alls, för brösten ömmar alltid innan mens i olika grad/dagar.

Jag är inne på äl+8, enligt mina tester så fick jag ägglossning på cd12. Jag fick lite molvärk igår i nedre delen av magen, kanske implantation? Sedan så drömde jag i natt att jag var gravid haha..😁

Grattis siripiri!😍

Oh spännande dagar och med drömmen! Hoppas den slår in 😍 brukar du testa tidigt eller väntar du in mens och sen ev testar? Håller alla tummar 🤞

Imorse ökade mina ÄL-tester så kommer nog bli peak senare i eftermiddag och ÄL imorgon. 😍

Tyvärr känner jag lite stickningar på vänster sida (igen) och är rädd att jag ägglossar från vänster där jag har bortopererad äggledare från mitt utomkveds. Men kollar på mina anteckningar och ser att jag har sagt det varje cykel efter operationen (att jag känner stickningar på vänster sida), så det kanske inte är själva ägget utan snarare lite fantom-känningar efter operationen 😬

• Anonym (Hoppaspånr1)

Råkade försvinna från listan så lägger till mig själv igen😅

BIM-Lista
    1/7 - Jullan00
    1/7 Ebba921
    3/7 - majsipajsi
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96
    9/7 - Vallmo93
    9/7 Juliflicka
    11/7 - Nanathalie
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Saras
    20/7 - Siripiri 
    22/7 - Loviisa92

• Jullan00
    Vallmo93 skrev 2025-06-24 13:03:18 följande:
    Håller tummarna för tidig ÄL för dig! Tiden kan kännas så långsam under ttc, och man (jag) vill ju så gärna få till en chans varje månad. Jag försöker nog hålla hoppet uppe och visualisera mig att det snart kommer bli vår tur, men det är tufft och inte lätt alltid. Speciellt när det känns som så många andra blir gravida lätt ❤️ 
    Jullan00 skrev 2025-06-24 12:08:15 följande:

Grattis siripiri!😍

Oh spännande dagar och med drömmen! Hoppas den slår in 😍 brukar du testa tidigt eller väntar du in mens och sen ev testar? Håller alla tummar 🤞

Imorse ökade mina ÄL-tester så kommer nog bli peak senare i eftermiddag och ÄL imorgon. 😍

Tyvärr känner jag lite stickningar på vänster sida (igen) och är rädd att jag ägglossar från vänster där jag har bortopererad äggledare från mitt utomkveds. Men kollar på mina anteckningar och ser att jag har sagt det varje cykel efter operationen (att jag känner stickningar på vänster sida), så det kanske inte är själva ägget utan snarare lite fantom-känningar efter operationen 😬

Jag testade tidigt förra cykeln, fick spöklinjer på två stycken clear blue så jag tog slut på alla test..🥲 Jag har endast rfsu testa ofta kvar, som inte är ett ?testa tidigt-test?, men jag kommer nog börja testa äl+12 eller äl+13 om jag får symtom😊

Jag håller tummarna för dig att ägget lossar från rätt sida!

• Siripiri
    Vallmo93 skrev 2025-06-24 13:03:18 följande:

Jag kände jätte tydligt och hade väldigt ont på min högra sida där jag saknar Äggledare under senaste ÄL och nu är jag ju lite gravid ändå så tappa inte hoppet♥️ enligt chatgpt kan det göra ont i motsatt äggstock! ☺️
Svar på tråden BIM juli 2025