• Sarasi

BIM juli 2025

Drar igång tråden för den som redan nu vill starta en lista. Avvaktar dock med att lägga in mig själv tills mensen i juni kommit så jag vet när det kan vara beräknat. 

Hoppas på många härliga semesterplus!

• Svar på tråden BIM juli 2025
  • Siripiri
    Ebba921 skrev 2025-06-26 22:50:03 följande:

Det här med sköldkörteln verkar vara omdiskuterat! Jag har nu hört om så många som kämpat med att bli gravida i år och även de med många missfall som direkt lyckats bli gravida och behålla barn med Levaxin. Kanske en slump/placebo - eller så fungerar det för de som ligger lite för högt - vem vet? 

Jag har haft över 4 tidigare och nu fått Levaxin för ett värde på 3,6. De ville att jag skulle komma snäppet närmre 2.5 för de påstod att värdet kan påverka möjlighet att bli och behålla graviditet. Jag landade på 2,6 av lägsta dosen levaxin och nu är de nöjda. För sänker de mer så finns risken istället för hjärtflimmer och problem med andra delar av kroppen med andra ?skador?. Första månaden med Levaxin (maj) blev plus men som tyvärr inte stannade och nu återstår det att se denna månad. Lycka till med provtagning! Skönt att veta 🙏

skador?!! Jag hade 0,88 nu senast 😮 men det är kanske skillnad på naturligt och tillsatt 
  • Ebba921
    Siripiri skrev 2025-06-26 22:57:00 följande:
    skador?!! Jag hade 0,88 nu senast 😮 men det är kanske skillnad på naturligt och tillsatt 
    Jag är ganska säker på att hon menade att det lätt kan bli för lågt värde vid ökning av Levaxin och då ge biverkningar på hjärtat. Det naturliga hormonet brukar ju som alltid, vara skonsamt. Det var inte min mening att skapa oro! Jag är ingen läkare 😅
  • Elisand

Känner mig lite besviken.. Vi har ju knappa chanser den här cykeln, eftersom jag ska resa bort ikväll och ägglossning kommer ske någon gång när jag är bortrest. Jag är på cd10 idag och brukar få äl runt cd14-16. Igår hade vi sex och planen var att vi skulle ha det idag innan mannen for till jobbet också (sista chansen med andra ord denna cykel) och för första gången någonsin så gick det inte för honom, han kände sig för pressad och stressad. Snopet.. Så nu blir det verkligen ett hopp för mirakelbebis eller att min ägglossning är flera dagar tidig haha. Har haft fertilt sekret 3 dagar, så förhoppningsvis hjälper det i alla fall. Är ju inte omöjligt för spermierna att överleva i 5 dagar men det känns lite osannolikt med tanke på hur bra vi prickat in alla övriga 10 försök och det ändå inte blivit något. 

• Siripiri
    Elisand skrev 2025-06-27 08:33:09 följande:

Känner mig lite besviken.. Vi har ju knappa chanser den här cykeln, eftersom jag ska resa bort ikväll och ägglossning kommer ske någon gång när jag är bortrest. Jag är på cd10 idag och brukar få äl runt cd14-16. Igår hade vi sex och planen var att vi skulle ha det idag innan mannen for till jobbet också (sista chansen med andra ord denna cykel) och för första gången någonsin så gick det inte för honom, han kände sig för pressad och stressad. Snopet.. Så nu blir det verkligen ett hopp för mirakelbebis eller att min ägglossning är flera dagar tidig haha. Har haft fertilt sekret 3 dagar, så förhoppningsvis hjälper det i alla fall. Är ju inte omöjligt för spermierna att överleva i 5 dagar men det känns lite osannolikt med tanke på hur bra vi prickat in alla övriga 10 försök och det ändå inte blivit något. 

Nej va typiskt :( vet känslan.. 💔 Hoppas ÄLen kommer tidigt! 🙏🏼
  • Siripiri

Är så ledsen på vården just nu, får ingen tidigare tid på någon av sjukhusen i närheten, samt har luskollat varenda gyn längs hela västkusten och i Skåne. Hittade en tid v29 i Lund, men inte säkert jag kan komma iväg Från jobbet pga nu har kollegan som kunde ha täckt upp för mig sjukskrivit sig igen.. så som det ser ut nu så kommer jag göra VUL i Sthlm. Bara 50 mil enkel väg 🥲 som tur är jag uppe i Karlskoga-krokarna i början på vecka 28 så kommer köra därifrån till Sthlm. Men ändå 😣 Så tråkigt när jag trodde man med säkerhet skulle få ett tidigt VUL pga man haft ett X.. 

• Cececilia
    Siripiri skrev 2025-06-27 10:37:56 följande:

Är så ledsen på vården just nu, får ingen tidigare tid på någon av sjukhusen i närheten, samt har luskollat varenda gyn längs hela västkusten och i Skåne. Hittade en tid v29 i Lund, men inte säkert jag kan komma iväg Från jobbet pga nu har kollegan som kunde ha täckt upp för mig sjukskrivit sig igen.. så som det ser ut nu så kommer jag göra VUL i Sthlm. Bara 50 mil enkel väg 🥲 som tur är jag uppe i Karlskoga-krokarna i början på vecka 28 så kommer köra därifrån till Sthlm. Men ändå 😣 Så tråkigt när jag trodde man med säkerhet skulle få ett tidigt VUL pga man haft ett X.. 

Har du kollat Emmakliniken i Lund/malmö?
  • Cececilia

Amnionkliniken i Lund har tider ❤️
  • Vallmo93
    Elisand skrev 2025-06-27 08:33:09 följande:

Åh, jag vet känslan - hände oss också för första gången någonsin 2 cykler sen. Jag vill inte lägga på press på min partner men herregud vad ledsen och besviken jag blev 😔 Vilket såklart inte hjälpte?

Hoppas det släpper lite tidigare ❤️ vet att det var någon bim-tråd i våras där en tjej hade räknat ut sig helt för de inte fick till det mindre än 5 dagar innan ÄL - och det var den cykeln hon också plussade sen. Så hoppet finns såklart!
  • Vallmo93

Så tråkigt att läsa och att det ska vara så 😢❤️
  • Siripiri
    Cececilia skrev 2025-06-27 12:41:56 följande:
    Har du kollat Emmakliniken i Lund/malmö?
    Cececilia skrev 2025-06-27 12:48:33 följande:
    Amnionkliniken i Lund har tider ❤️

Bara från vecka 29.. ville ju passa under vecka 28 när jag hade semester, men jag bokade faktiskt på måndagen där på Emmakliniken, så ska jag se om jag kan komma iväg från jobbet. Ska kolla med chefen på måndagen samt pratat med min andra kollega som är på semester om han kan hoppa sista timmarna på jobbet och det verkade gå bra ♥️så slipper jag åka till Sthlm iallafall 🙏🏼

Svar på tråden BIM juli 2025