• Sarasi

BIM juli 2025

Drar igång tråden för den som redan nu vill starta en lista. Avvaktar dock med att lägga in mig själv tills mensen i juni kommit så jag vet när det kan vara beräknat. 

Hoppas på många härliga semesterplus!

• Svar på tråden BIM juli 2025
  • Lovve123
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-06-25 12:43:16 följande:
    Jag fick ägglossning 3 dagar efter att jag slutat blöda, brukar få ägglossning mellan dag 22-35 ungefär, så det är absolut möjligt❤️
    Siripiri skrev 2025-06-25 10:07:58 följande:
    Jag har hört att du kan få lite svung i ägglossningen efter ett missfall pga ditt östrogen har vart högre under den tiden du var gravid (kroppen har byggt upp fler receptorer). Det som får FSH att stiga är ju östrogen om jag inte minns fel så kan vara därför som ÄLen redan är här ☺️
    Anonym (Lily96) skrev 2025-06-25 08:23:09 följande:
    Oj vad svårt att säga, känns spontant som om det är väldigt tätt inpå men vem vet? 🤷🏼?♀️ Kroppen är ju magisk ibland ✨

Tack snälla för svar alla! Jag väljer att tro på att det blev ägglossning baserat på både testet och på mina kroppsliga symtom som jag får varje ÄL 😀🙏 
  • Lovve123

Eftersom jag tror att jag hade ägglossning idag så vågar jag lägga in mig på BIM-listan:

BIM-Lista
    1/7 - Jullan00
    1/7 Ebba921
    3/7 - majsipajsi
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96
    9/7 - Vallmo93
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123
    11/7 - Nanathalie
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Saras
    20/7 - Siripiri 
    22/7 - Loviisa92

• Siripiri
    Vallmo93 skrev 2025-06-25 17:43:01 följande:
    Kolla, testerna har ju verkligen ökat på fint! 😍 Ser ju riktigt starkt ut nu ❤️😄

Ah så typiskt nu under semestertider att allt tar lite längre tid 🙈 hoppas du får svar och tid för provtagning tidigare (och VUL när det är dags). Kan de inte under återbesöket för cellprovet ge dig en liten snabb VUL då hehe 😉 
    Ja nästan så man lägga sig nu så man kan vakna och få ta ett nytt test 😂♥️ 

Jaa visst är de! Jag fick svar nu i efm ang tidigt VUL, får inget under vecka 6-7 ☹️ får vänta tills jag ska göra den andra cellprovsundersökningen och då är jag i vecka 9 om jag fortfarande är gravid då.. så blir nog att casha upp och betala för privat VUL. Vill inte vänta 5v 😩♥️
  • Cececilia
    Siripiri skrev 2025-06-25 08:54:40 följande:

Hoppas din känsla stämmer 🥰 
    hehe ja risken finns Att du kommer vara lika nojig som mig 🥲 
    Japp♥️ 
    Jag skrev igår till sjukhuset, men har inte fått svar än ☹️ Fick däremot en tid för återbesök på cellprovförändringar (2 år sedan sist så jag hade såna förändringar som skulle läka ut av sig själv), för man har ju inte haft nog med problem där nere? 

Ja jag ska försöka ♥️ 

testet var starkare imorse iallafall ♥️ tempen hade stigit med men jag började med progesteron igår så tror det är pga de. 

Jämfört min nya test med dem jag hade under mitt X då jag tog Hcg-blodprov samtidigt så tror jag ligger på runt 400 nu. Bokade prov på testmottagningen men så hade dem inga tider på mottagning i min stad förens 16 juli och jag vill ju ta test snarast 😣  Måste åka en timma bort ifall jag ska kunna ta blodprovet.. 

Det är öppet köp på deras test så du vet, så har du ingen möjlighet att ta provet kan du maila så får du pengarna tillbaka. Ett enskilt prov hade inte heller sagt så mycket, hoppas du kan få en tid för ultraljud. lycka till ❤️
  • Vallmo93
    Siripiri skrev 2025-06-25 20:06:35 följande:
    Ja nästan så man lägga sig nu så man kan vakna och få ta ett nytt test 😂♥️ 

Jaa visst är de! Jag fick svar nu i efm ang tidigt VUL, får inget under vecka 6-7 ☹️ får vänta tills jag ska göra den andra cellprovsundersökningen och då är jag i vecka 9 om jag fortfarande är gravid då.. så blir nog att casha upp och betala för privat VUL. Vill inte vänta 5v 😩♥️

Meen vad dumt! Hela syftet med VULet är ju att utesluta nytt X, och vecka 9 är ju alldeles för sent. Bör ju verkligen ske i vecka 6-7. Nu har du ju inte alls samma symtom som vid Xet så tror verkligen inte det är det, men du har ju rätt till tidig uppföljning ❤️ Måste ju vara pga semestertider men så dåligt 😔 Kan du inte få blodprovstsgning genom dem då iom att de inte kan ge VUL förrän v 9? (för antar de bara hade skickat remiss till provtagningscentral i närheten, knappast som att det tar mycket tid för dem). 

Men jag förstår, hade nog antagligen också bokat privat om det hade blivit fördröjt ❤️

• Vallmo93
    Lovve123 skrev 2025-06-25 19:23:42 följande:

Eftersom jag tror att jag hade ägglossning idag så vågar jag lägga in mig på BIM-listan:

BIM-Lista
    1/7 - Jullan00
    1/7 Ebba921
    3/7 - majsipajsi
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96
    9/7 - Vallmo93
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123
    11/7 - Nanathalie
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Saras
    20/7 - Siripiri 
    22/7 - Loviisa92

Heja heja 🙌 Jag hade också ägglossning idag och ser att vi har samma bim-dag. Så vi får följas åt den långa väntan dit 😂
  • Siripiri
    Cececilia skrev 2025-06-25 20:35:35 följande:
    Det är öppet köp på deras test så du vet, så har du ingen möjlighet att ta provet kan du maila så får du pengarna tillbaka. Ett enskilt prov hade inte heller sagt så mycket, hoppas du kan få en tid för ultraljud. lycka till ❤️

Ja jag kommer nog dra tillbaka köpet! 
    Hade nog tänkt att göra två test förutsatt att jag fortsätter vara gravid♥️  Tack♥️ 

• Siripiri
    Vallmo93 skrev 2025-06-25 20:46:46 följande:

Meen vad dumt! Hela syftet med VULet är ju att utesluta nytt X, och vecka 9 är ju alldeles för sent. Bör ju verkligen ske i vecka 6-7. Nu har du ju inte alls samma symtom som vid Xet så tror verkligen inte det är det, men du har ju rätt till tidig uppföljning ❤️ Måste ju vara pga semestertider men så dåligt 😔 Kan du inte få blodprovstsgning genom dem då iom att de inte kan ge VUL förrän v 9? (för antar de bara hade skickat remiss till provtagningscentral i närheten, knappast som att det tar mycket tid för dem). 

Men jag förstår, hade nog antagligen också bokat privat om det hade blivit fördröjt ❤️

Precis! Min kompis som också haft ett X blev rätt arg när skrev att jag inte skulle få någon tid snart, jag blev direkt lite ledsen på jobbet innan idag faktiskt.. Nä har ju värk i hela livmodern, men ändå, vill väldigt gärna få göra det ändå♥️
    Ja smart idé! Det kanske jag kan skriva till dem om iallafall🙏🏼♥️ 

• Anonym (Lillrömpa)

Lägger till mig i listan men ändrar vid bekräftad ÄL! Lycka till alla & så hoppas vi på mycket plus denna månad. Vi går in på 4:e försöket nu så jag hoppas verkligen det vill sig denna månad, hade varit så mysigt med en april bebis 👶🏻????🏼

BIM-Lista
    1/7 - Jullan00
    1/7 Ebba921
    3/7 - majsipajsi
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96
    9/7 - Vallmo93
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123
    11/7 - Nanathalie
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Saras
    20/7 - Siripiri 
    22/7 - Loviisa92
    28/7 - Lillrömpa  

• Surrkusen1
    BIM-Lista
    1/7 - Jullan00
    1/7 Ebba921
    2/7 Surrkusen1
    3/7 - majsipajsi
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96
    9/7 - Vallmo93
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123
    11/7 - Nanathalie
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Saras
    20/7 - Siripiri 
    22/7 - Loviisa92
    28/7 - Lillrömpa

nu lägger jag in mig själv här! jag har bim 2/7, gifter mig imorgon och tänker ta ett test på söndag/måndag beroende på hur länge jag kan vänta! ☺️
    jag har varit lite fundersam kring alkohol nu under bröllopet men samtidigt så är det strax över en vecka efter äl så de borde väl gå bra med något glas? 
Svar på tråden BIM juli 2025