• Anonym (Grymt_besviken)

Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

• Svar på tråden Var finns de bra männen?
  • Fjäril kär
    Anonym (R) skrev 2025-06-21 09:38:45 följande:
    Tror kvinnor på allvar att män attraheras av en kravlista? Det är som om en främmande person skulle komma fram till dig och säga att hon vill ha 100 000 kr. Jaha, vad har det med mig att göra och varför i all världen skulle jag ge dig det?

Istället borde kvinnor fokusera på att visa fram vad de har att erbjuda och hur dessa kvalitéer kan göra en mans liv roligare och bättre.

En kvinna som förstår detta kommer alltid att finna intresserade män.
    Så kvinnan är bara till att behaga mannen? 
    Hon får inte ha egna åsikter och krav på hur hon vill leva sitt liv? 
  • Anonym (Fred)
    Fjäril kär skrev 2025-06-21 10:16:05 följande:
    Om man inte hittar en bra partner ska man alltid förbättra sig själv. För de som finner en attraktiv är de som lever sitt liv på liknande sätt.

Så om man inte är nöjd med de som finns till för fotande ska man egentligen bara vara besviken på sig själv.

Om en kvinna väl är bra kommer hon att ha mängder av bra män efter sig.
  • Anonym (Sara)
    Studentpappa skrev 2025-06-20 20:20:01 följande:
    Hon är inlåst i källaren och får bara gå till kyrkan på söndagar, sen ska hon tillbaka till spisen.
    Du bevisar  bara vad personen säger. Även om du försöker vara rolig, så är du det inte. Tur att din fru inte har så stora krav som sagt. Du pratar rätt nedvärderande kvinnor med i dom trådar jag sett.

Så nej, alla upptagna är uppenbarligen inte dom bästa. Det där är något som folk i relationer oftast försöker övertala sig. För vem egentligen? Sig själva kanske? Jag tycker det om något blir ännu mer påklistrat och forcerat. Kanske att det inte är så bra då lol. 

Vad är då motsatsen att  alla människor som inte är i relationer är dåliga människor? Haha. Det om något är skitsnack. 

Till personen som startat tråden. Dejting appar är i princip ute numera.
  • Anonym (R)
    Fjäril kär skrev 2025-06-21 10:16:05 följande:
    Folk kan ha vilka preferenser som helst men om en kvinna vill inleda en relation med en attraktiv och resursstark man duger det inte att konfrontera honom med allt hon vill ha och önskar sig av honom. 

En man med valmöjligheter kommer med stor sannolikhet att välja bort en sådan kvinna om hon inte är extremt attraktiv vilket få kvinnor är.
  • Anonym (De är redan gifta)

Jag upplever att de bra männen är gifra och enda chansen att få en är att vara väldigt "på" när (om det ens händer) de skiljer sig.

Det är då.en har chansen och det gäller att vara väldigt snabb för annars tar någon annsn honom.

• Anonym (Malin)
    Anonym (Sara) skrev 2025-06-21 10:24:31 följande:
    Du bevisar  bara vad personen säger. Även om du försöker vara rolig, så är du det inte. Tur att din fru inte har så stora krav som sagt. Du pratar rätt nedvärderande kvinnor med i dom trådar jag sett.

Så nej, alla upptagna är uppenbarligen inte dom bästa. Det där är något som folk i relationer oftast försöker övertala sig. För vem egentligen? Sig själva kanske? Jag tycker det om något blir ännu mer påklistrat och forcerat. Kanske att det inte är så bra då lol. 

Vad är då motsatsen att  alla människor som inte är i relationer är dåliga människor? Haha. Det om något är skitsnack. 

Till personen som startat tråden. Dejting appar är i princip ute numera.
    Säger vem? Varför skulle de vara ute? Jag är visserligen i en relation men har fått intrycket att de flesta singlar provar där. Inte minst för att alla program som handlar om dejting är så populära och inspirerar till att träffa okända.
  • Anonym (Malin)

Jag tror att de bästa männen är upptagna och de i den gruppen som är singlar vet sitt värde. De har råd att välja och vraka, precis som motsvarande kvinnor men till skillnad från de flesta män.
    Så var tydlig med vad du vill ha men leta inte bagatellfel. Vissa småfel hos män går att få bukt med, jag talar av egen erfarenhet... 

• Anonym (Amanda)
    Anonym (De är redan gifta) skrev 2025-06-21 11:25:29 följande:

Jag upplever att de bra männen är gifra och enda chansen att få en är att vara väldigt "på" när (om det ens händer) de skiljer sig.

Det är då.en har chansen och det gäller att vara väldigt snabb för annars tar någon annsn honom.

Så männen är mer värda än kvinnorna. Nej du inga män som varit gifta eller har barn. Dom har lika dåligt marknadsvärde som kvinnorna.  Vill inte ha andrahands kvarlevor.
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (Malin) skrev 2025-06-21 11:53:29 följande:
    Säger vem? Varför skulle de vara ute? Jag är visserligen i en relation men har fått intrycket att de flesta singlar provar där. Inte minst för att alla program som handlar om dejting är så populära och inspirerar till att träffa okända.
    Därför att det blivit mer på tapeten igen, att faktiskt träffa folk i verkligen istället. Det har blivit en nästintill mättad marknad.

Ironiskt nog mycket tack vare dessa dejting program. Vem orkar med alla dessa, går 3-4 st samtidigt. Tycker det är oerhört tjatigt.
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (R) skrev 2025-06-21 11:02:31 följande:
    Folk kan ha vilka preferenser som helst men om en kvinna vill inleda en relation med en attraktiv och resursstark man duger det inte att konfrontera honom med allt hon vill ha och önskar sig av honom. 

En man med valmöjligheter kommer med stor sannolikhet att välja bort en sådan kvinna om hon inte är extremt attraktiv vilket få kvinnor är.
    Uppfriskande med en man som faktiskt erkänner att män bara går enbart på utseende. Om relationen kommer hålla i längden är dock högst tveksamt. Man behöver fler komponenter för en bra relation.  Jag skulle inte vilja bli värderad enbart som ett köttstycke.
Svar på tråden Var finns de bra männen?