• Anonym (Grymt_besviken)

Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

• Svar på tråden Var finns de bra männen?
  • UngGubbeinorr
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-06-23 19:19:21 följande:
    Du har rätt i att jag inte skulle lämna min älskade för detta, skillnaden är dock att vi redan är i en långvarig relation.
    Han har ett sk "bra" jobb och tjänar bra, så den risken känns ändå som oerhört minimal.
    Vi är särbos, är mest tillsammans på helger och snart... på semestern. Det ser jag fram emot.

Till saken hör att vi bor en kvart med bil från varandra, hade det varit andra sidan landet så hade jag sannolikt inte inlett en relation med honom.
    Ja du ser. Jag skulle kunna vara hos henne varannan vecka må-sö. Det är mer än bara två dar i veckan. Skulle hon dessutom ha ett jobb med mer sammanhängande ledighet än bara lö-dö.. eller kunna göra en del av jobbet på distans. Då behöver inte vårt land kännas så hemskt långt, särskilt om det går att se ett slut på distansen.
  • Anonym (Mimmi)
    UngGubbeinorr skrev 2025-06-23 19:55:16 följande:
    Ja du ser. Jag skulle kunna vara hos henne varannan vecka må-sö. Det är mer än bara två dar i veckan. Skulle hon dessutom ha ett jobb med mer sammanhängande ledighet än bara lö-dö.. eller kunna göra en del av jobbet på distans. Då behöver inte vårt land kännas så hemskt långt, särskilt om det går att se ett slut på distansen.
    Nej, jag ser ingenting.

Hur roligt vore det att gå upp och jobba hela veckan medans du var ledig tror du?

Och vi ses inte bara två dagar, vi är tillsammans varje fredag till måndag och ibland någon dag i veckan.

Jag skulle inte gå in i en distansrelation, även om du försöker övertyga mig om det.
  • Anonym (m)
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-06-23 15:34:47 följande:
    För att jag själv inte har i närheten, hur roligt är det att jobba en massa medans partnern är ledig så mycket?
    Ja, en klar nackdel.
    Blir väl varken mer eller mindre roligt eftersom du nu frågar mig, spelar ingen roll
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (m) skrev 2025-06-23 20:16:06 följande:
    Blir väl varken mer eller mindre roligt eftersom du nu frågar mig, spelar ingen roll
    Jag svarade bara på din fråga.
  • Anonym (m)
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-06-23 20:22:58 följande:
    Jag svarade bara på din fråga.
    Nä du ställde istället en fråga så svaret var tydligen upp till mig. Eller vad du nu menar
  • UngGubbeinorr
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-06-23 20:06:12 följande:
    Nej, jag ser ingenting.

Hur roligt vore det att gå upp och jobba hela veckan medans du var ledig tror du?

Och vi ses inte bara två dagar, vi är tillsammans varje fredag till måndag och ibland någon dag i veckan.

Jag skulle inte gå in i en distansrelation, även om du försöker övertyga mig om det.
    Jag försöker inte övertyga. Var och en blir lycklig på sin fason. 

Men jag ser en avundsjuka, då du skulle behöva jobba medan jag är ledig. Så såg de flesta förhållanden ut gammalt tillbaks med hemmafruar och hårt arbetande män. Har en kollega i den situationen, hon har aldrig i hela sitt snart 60-åriga liv haft ett riktigt jobb, kommer att bli en fattigpensionär, hennes man kommer att behöva jobba jävligt länge för att de ska få en dräglig ålderdom. Å gudars så synd om henne om de skiljer sig.
  • Anonym (Mimmi)
    UngGubbeinorr skrev 2025-06-23 22:35:57 följande:
    Jag försöker inte övertyga. Var och en blir lycklig på sin fason. 

Men jag ser en avundsjuka, då du skulle behöva jobba medan jag är ledig. Så såg de flesta förhållanden ut gammalt tillbaks med hemmafruar och hårt arbetande män. Har en kollega i den situationen, hon har aldrig i hela sitt snart 60-åriga liv haft ett riktigt jobb, kommer att bli en fattigpensionär, hennes man kommer att behöva jobba jävligt länge för att de ska få en dräglig ålderdom. Å gudars så synd om henne om de skiljer sig.
    Du visar mer och mer av en personlighet som jag verkligen inte tycker om.

Varför skulle det vara avundsjuka???
    Jag tycker att det vore tråkigt, tyckte att det framgick tydligt.
    Men såklart, som så ofta här på FL, så handlar det om antingen avundsjuka eller svartsjuka så fort man har en annan åsikt...

Det skulle, helt ärligt, störa mig mer än att glädja mig att ha "dig" här när vi ändå inte kan umgås. Helt enkelt för att jag går upp tidigt (uppenbart när du ser när detta skrivs) och är borta hela dagen för att sedan måste i säng rimligt tidigt för att orka upp igen dagen efter.
    Skulle bara stressa mig att ha en ledig person i mitt hem då.

Vad har ditt exempel med din bekanta med detta att göra?
  • Anonym (Hubert)

Dom bra männen attraheras och dras till dom bra kvinnorna. Det gäller åt båda håll. Det är den krassa verkligheten. Många som går och väntar på en bra man eller kvinna har istället orimligt höga förväntningar i kombination med att man inte har lika mycket att erbjuda, men det vill man inte ta till sig.

Det är lite som att gå in i en bilaffär och fråga efter dom bra bilarna, har du pengarna så finns dom där. Sen är verkligheten mer komplex än så, men det är grunden till varför många, både män och kvinnor, inte hittar en i deras tycke en bra partner.

• Anonym (Grymt_besviken)
    Anonym (Hubert) skrev 2025-06-24 06:09:31 följande:

Dom bra männen attraheras och dras till dom bra kvinnorna. Det gäller åt båda håll. Det är den krassa verkligheten. Många som går och väntar på en bra man eller kvinna har istället orimligt höga förväntningar i kombination med att man inte har lika mycket att erbjuda, men det vill man inte ta till sig.

Det är lite som att gå in i en bilaffär och fråga efter dom bra bilarna, har du pengarna så finns dom där. Sen är verkligheten mer komplex än så, men det är grunden till varför många, både män och kvinnor, inte hittar en i deras tycke en bra partner.

Ganska billigt resonemang tycker jag. Man kan inte jämföra bilköp (eller köp av dyra varor öht) med att söka partner. Jag har varit tydlig med att mina förväntningar knappast är "orimliga" En snäll och omtänksam man, han får gärna vara låginkomsttagare och se någorlunda attraktiv ut, då jag själv ser bra ut, som jag själv tycker och som jag hört många säga.

Helst någon som är rökfri och djurvän, men man kan ju inte få "allt", det inser jag.
  • Anonym (Man)

Jag kan vända på frågan och säga var finns det bra kvinnor, dejting appar har jag också testat men jag upplever att även de som säger att de söker seriöst inte egentligen gör det, och jag blir ju ghostat så jag kommer inte vidare, jag är 37 år och söker någon yngre för att jag vill skaffa barn, är det för att kvinnor som söker oseriöst inte vågar säga det?

Svar på tråden Var finns de bra männen?