• Anonym (Grymt_besviken)

Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

• Svar på tråden Var finns de bra männen?
  • FannyN

Jag dejtade så i några år och var väldigt selektiv. De skulle skriva bra och vara snygga och ha bra boende bra kontakt med ex och ha ett bra jobb. Men det sket sig varje gång. Inte minsta känsla kom upp.
    Jag flyttade och bytte jobb för att någonting skulle hända. Jag började 1 juli 2017 på mitt nya jobb. Var då 47. Sedan hände det. I mitten av juli kommer en man tillbaka från semester. Han var äckligt snygg och bra på sitt jobb. Otroligt glad lättsam och med härlig humor.
    Jag bestämde mig direkt och han med. Efter några veckor tog vi en skogspromenad och sedan drack vi kaffe och bestämde att det ska vara vi.
    Vi har det fantastiskt. Bra varenda dag. Bodde ihop från början.
    Denna man skulle hellre dö än finnas på nån app. Så han trodde han skulle vara singel och berika livet med resor träning och vännerna 

• bibbispippi

Jag kan säga att min erfarenhet av kvinnor är likadan. De vill ha sex ett tag men drar sig alltid undan med förklaringar som att de inte har tid för en relation, att de tycker om mig på fel sätt, att de inte har känslor, att vi inte passar ihop etc. Det känns som att det enda man duger till är sängunderhållning. Men jag förstår att man (både män och kvinnor) inte vet om man bara har sexuell attraktion eller om det finns något mera. Det svaret kommer med tiden.

Vilken respons får du när du själv kontaktar män som du attraheras av?

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Grymt_besviken) skrev 2025-06-20 15:31:39 följande:
    Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

Många av de bra männen är redan upptagna i vår ålder. Jag hade turen att haffa en guldklimp som nyligen separerat. 
  • Queen81

Jag tror definitivt inte att "de bra" redan är upptagna. Det hade ju varit jäkligt sorgligt om jag trodde det med tanke på att jag själv, sedan igår, är singel.
    Och vadå bra? Bra för vem? De som är bra och rätt för mig är kanske inte bra och rätt för ts t.ex.

Nä jag tror att det finns många bra (för mig) män där ute, kanske inte lika många som när jag var 20, men de finns absolut. 

• Anonym (Kvinna)
    Queen81 skrev 2025-06-22 10:14:16 följande:

Jag tror definitivt inte att "de bra" redan är upptagna. Det hade ju varit jäkligt sorgligt om jag trodde det med tanke på att jag själv, sedan igår, är singel.
    Och vadå bra? Bra för vem? De som är bra och rätt för mig är kanske inte bra och rätt för ts t.ex.

Nä jag tror att det finns många bra (för mig) män där ute, kanske inte lika många som när jag var 20, men de finns absolut. 

Bra kan ju betyda olika saker men jag tänkte på egenskaper som kvinnor generellt söker. T ex seriösa som vill leva i ett förhållande.

Många betyder inte alla. Men fler bra män är upptagna nu än när vi var yngre.
  • Jimmy75
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-06-22 10:20:22 följande:
    Bra kan ju betyda olika saker men jag tänkte på egenskaper som kvinnor generellt söker. T ex seriösa som vill leva i ett förhållande.

Många betyder inte alla. Men fler bra män är upptagna nu än när vi var yngre.
    Ja den är ju viktig att komma ihåg innan man blir bitter och tror att det är världen som har ändrats. Det är ju helt naturligt att utbudet är mindre, av en hel bunke olika orsaker. På ett vis trist, men samtidigt inte och bara fact of life. Det är inte så att varken kvinnor eller män har blivit sämre som grupp. Det är vi själva som utvecklas, får andra preferenser och mindre utrymme för flexibilitet vilket gör att vi ser annorlunda på gruppen när vi tittar på den nu. För en del ligger det då närmare till hands att alltid hitta orsaken eller "felet" om man vill, utanför sig själva - alltså tänker man att det är gruppen av de man söker som har förändrats.
  • Anonym (MIX)

Såna här trådar dyker ofta upp på forumet.

Sverige är det land i världen med flest ensamhushåll, det finns mängder med ensamstående män och kvinnor som är goda, skötsamma, ambitiösa och högst dugliga partners! Att påstå någonting annat är helt absurt. Förmodligen finns det inget annat land där det är så enkelt att i alla stadier av livet dejta och hitta en partner som det är i Sverige.

TS, Fråga dig själva, vad tror du är mest sannolikt, att det är något fel på alla män du dejtar eller att felet ligger i dig själv? 

Det är absolut inget ovanligt och inget att skämmas över, men väldigt många människor är ofrivilligt ensamstående pga en bristande självinsikt, ofta eldas det på av att ett mindrevärdeskomplex och dålig självkänlsa, för dessa människor ska den perfekta partnern vara beviset på att man duger, partnerna ska visas upp för alla som då ska se och förstå hur attraktiv och framgångsrik man är. 

Man söker helt enkelt ett förhållande på helt fel grunder, istället för att sträva efter en partner som fungerar med ens livssituation och värderingar så strävar man efter att hitta en ytligt attraktiv person som ska bevisa hur lyckad man är. 

Tyvärr är detta en väg som enbart leder till olycka och missnöje och desto snabbare man kan komma till sjävinsikt och bryta sitt beteende desto snabbre kan man komma in i en fungerande parrelation.  

För kvinnor är det extra svårt då det finns mängder med attraktiva män med hög sexlust som utnyttjar detta för sina egna begär, dom börjar då med ett seriöst och intresserat agerande för att locka kvinnan till sex, när dom fått det så ghostar dom och backar ut. Det är mycket mycket vanligt. Kvinnor tänkar då inte som män utan intalar sig ofta att "ja han ville ju ligga med mig då måste jag ju ha en chans till en relation". Men män är inte sånna, majoriteten av män har gladeligen sex med kvinnor dom absolut inte kan tänka sig att vara i en relation med. Tyvärr är det svårt för dessa män att spela med öppna kort och enbart säga att dom är ute efter sex, då är risken att dom får avslag, så dom tvingas luras och spela seriöst intresserade för att nå sina mål. Visst är det cyniskt men tyvärr är det den verkligheten vi lever it.

Det är initialt smärtsamt att se sig i spegeln med öppna ögon och se sig själv med alla sina brister, men man måste gå den hårda vägen och lära sig älska sig själv trots brister. När man gör det kan man starta en realtion på rätt grunder. 

• Anonym (Lina)
    Core skrev 2025-06-21 17:12:05 följande:
    Så är det absolut. Många väljer att vara ensamma, det respekterar jag. Jag vill bara belysa att det finns de kvinnor som inte är konventionellt attraktiva, som bittra män och incels väljer bort, kanske utan att ens veta att dom gör det själv. För att dom blickar ?uppåt?

Man föder det system man vill störta.

För övrigt kanske Sara och Mats är en perfect match, med sina oerhört liknande retorik, skrivsätt och till och med överanvändningen av den totaldöda förkortningen lol här och där

Det finns uppenbarligen någon för alla!
    Herregud vilket fruktansvärt omoget inlägg till börja med.
    Du har definitivt en mobbare mentalitet. Personerna talar i första hand om utseendet. Du börjar rabla om skitiga hem och annat. Blir lätt äcklade av människor med sådan mentalitet. Så dig kommer jag undvika på detta forum. Du är inte klok, på ren svenska.  Du verkar utse dig själv till någon gud som bestämmer hur en kvinna ska se ut eller inte. Sjukt är det i alla fall.

Något är ju uppenbarligen fel när mer än hälften av alla kvinnor numera har ätstörningar och allt fler mår psykiskt dåligt. Vissa saker kan verkligen gå till överdrivet höga nivåer.  Det vill säga att vi skapat orealistiska mål. Mycket tyvärr pga av sociala medier.

ONT: Som kvinna skulle jag heller aldrig lägga mig under kniven. Att säga att man själv vill göra det för att få mannen och bli attraktiv. Tyder ju indirekt på att man är medveten om att det är något man måste göra för att uppnå just den mannen. Det är ju indirekt att erkänna att man går efter något man tror är ett ideal, vare sig det är självvalt eller inte. Tack gode gud håller inte dom flesta kvinnorna på med sådant nej. För mig personligen andas det lite bimbo. Men det är min åsikt. Jag vet att även många män finner det groteskt. Så det handlar mer om en smak sak. Men som någon nämnde, majoritet av män föredra forfarande r naturliga kvinnor. 
  • Anonym (Mats)
    evilin skrev 2025-06-21 16:57:25 följande:
    Det indikerar att fri vilja inte finns, kan vara ett intressant ämne i och för sig. Du är mer inriktad på determinism kanske? Om man inte väljer en sådan sak, vad beror då orsaken eller orsakerna på att en del tar till de metoderna?
    Anonym (Sara) skrev 2025-06-21 16:48:54 följande:

Jag skäms som kvinna, att du som kvinna inte värderar dig själv och ditt kön bättre faktiskt. Du får gärna förtrycka dig på mäns bekostnad. Jag gör det inte 
    Okej.Spännande, kan du alltså rakt av så här motbevisa den fria viljan? Kan du också bevisa att de som tar till de metoderna inte gör det för att uppnå något? Du ska alltså med logik bevis att resonemanget inte håller? Sätt igång och visa.
    Ok om vi säger så här. Om du inte skulle behöva göra skönhetsoperationer, pumpa in nervgift i huden etc. Och fortfarande få män och dom män du vill ha?

Skulle du fortfarande göra allt detta?  Det är ett svar jag väntar på med stor spänning lol
  • Jimmy75
    Anonym (Mats) skrev 2025-06-22 12:17:33 följande:
    Ok om vi säger så här. Om du inte skulle behöva göra skönhetsoperationer, pumpa in nervgift i huden etc. Och fortfarande få män och dom män du vill ha?

Skulle du fortfarande göra allt detta?  Det är ett svar jag väntar på med stor spänning lol

snälla säg att du bara skojar nu Mats. Snälla säg att du inte på riktigt tänker som du gör och tror att det är så. När som helst nu hoppas jag att någon hoppar fram nu och talar om att allihop var en enda stor bluff och att jag är med i dolda kameran.

"om du inte skulle behöva göra skönhetsoperationer" Behöva!!??? Och ovanpå allt tänker du att den som gör det, gör det för att få män?

Jag häpnar över hur man kommer fram till sådana slutsatser.....inte bara att det skulle vara någon enskild person som gjorde så heller, nej nej, som om det är ett utbrett fenomen, en vedertagen sanning att det är såhär det ser ut.

Snälla kan någon släcka ner internet bums? Det är uppenbart att det inte är bra för mänskligheten med sån enorm informationstillgång för sållandes och slutsatserna som dras och sprids vidare lämnar en del övrigt att önska.

Svar på tråden Var finns de bra männen?