• Anonym (Grymt_besviken)

Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

• Svar på tråden Var finns de bra männen?
  • Anonym (Grymt_besviken)
    Anonym (Men) skrev 2025-06-20 16:04:12 följande:

Varför skulle några inte kunna välja en frånskild 47 årig mamma? Det finns väl för bövelen frånskilda 47-55 åriga män med barn också? 

Nä, hon ska självklart kunna ställa vissa krav på män, annars finns ingen mening med att skaffa en ny öht!

Sen får man kanske sänka kraven på hur attraktiva män man vill ha, om man vill lyckas få de bra och seriösa. Samma gäller för båda läger. Män kan inte tro att de ska få unga fertila kvinnor om de är sig till åldern med flint och kulmage. 

Eller så får de männen också vara utan.

Tack! Är också trött på äldre män som suktar efter "lammkött". De allra flesta av oss kvinnor har iallafall vett att söka partners i vår egen ålder och därikring.
  • Anonym (Snart 50 år)

Något jag märkt med åldern är att man måste ha specifika krav och kunna stå för dom också och inte göra bort sig med att tänka "nöja sig" eller se män med "potential " . 

Att vilja ha en bra man är för diffust. Vad exakt definierar en bra man?  Vill du att han tex ska ha jobb och ordning på ekonomin så måste du vara tydlig med det och kommunerna det redan i din profil , Eller Om du vill ha andra egenskaper så måste du skriva det du söker rent specifikt att han ska gilla en viss humor, vara utbildad , prioritera sina barn, avstå alkohol eller vad du nu tycker är en bra man. 

Du måste förklara vad du menar med bra man så du har något att jämföra med så du kan välja bort fel man från början. 

• Anonym (Mats)
    Studentpappa skrev 2025-06-20 15:49:18 följande:

Dom bra är väl i regel upptagna 

Nja, det där är en myt. Titta bara på den där småbarnspappan som våldtog kvinnor till höger och vänster. I den där sekten. Men sådana där religiösa är väl värst. Har sett dig i andra trådar. Och du verkar väldigt självgod. Vilket inte är en speciellt attraktiv egenskap hos många kvinnor. Det är ju tur för er att det finns kvinnor som "nöjer sig" 

Och om upptagna män var så bra. Hur kommer det sig att så många kvinnor blir sönderstressade och utbrända som undersökningar och forskning visar. Finns nog mycket män som lever i relationer som inte är bra. Men där har nog även kvinnor ett större ansvar att kräva en förbättring eller att lämna.  En del kvinnor nöjer sig för lätt. 

Till TS, inga dejting appar. Träffa folk i verkligen istället.
    Don fungerar nämnligen enbart för det syftet du klagar på. Folk som vill ligga och inte ha något seriöst.
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (Mats) skrev 2025-06-20 17:25:12 följande:
    Nja, det där är en myt. Titta bara på den där småbarnspappan som våldtog kvinnor till höger och vänster. I den där sekten. Men sådana där religiösa är väl värst. Har sett dig i andra trådar. Och du verkar väldigt självgod. Vilket inte är en speciellt attraktiv egenskap hos många kvinnor. Det är ju tur för er att det finns kvinnor som "nöjer sig" 

Och om upptagna män var så bra. Hur kommer det sig att så många kvinnor blir sönderstressade och utbrända som undersökningar och forskning visar. Finns nog mycket män som lever i relationer som inte är bra. Men där har nog även kvinnor ett större ansvar att kräva en förbättring eller att lämna.  En del kvinnor nöjer sig för lätt. 

Don fungerar nämnligen enbart för det syftet du klagar på. Folk som vill ligga och inte ha något seriöst.
    Han är väldigt jobbigt ja, i trådarna han skriver i. Har noll intresse av män med barn och han verkar väldigt oattraktiv. Han har inte ens suck hos många kvinnor. Men verkar tro att han är någon Guds gåva till kvinnor. Hans fru har det nog inte så lätt med honom lol. Upptagna män är inte per automatik som bästa. Vet inte hur många kvinnor jag hör son klagar på det du nämner.  Själv har jag bara en älskare som jag träffar när jag vill. Helt underbart:) 

Skippa apparna, det är bara oseriöst folk som driver omkring på dessa.  Och för oss som bara just vill ligga och slippa diskbänks realismen.
  • Studentpappa
    Anonym (Mats) skrev 2025-06-20 17:25:12 följande:

Eller? Länge sen du fick ligga antar jag? 
    Ride it like you stole it
  • Studentpappa
    Anonym (Amanda) skrev 2025-06-20 17:31:33 följande:
    Han är väldigt jobbigt ja, i trådarna han skriver i. Har noll intresse av män med barn och han verkar väldigt oattraktiv. Han har inte ens suck hos många kvinnor. Men verkar tro att han är någon Guds gåva till kvinnor. Hans fru har det nog inte så lätt med honom lol. Upptagna män är inte per automatik som bästa. Vet inte hur många kvinnor jag hör son klagar på det du nämner.  Själv har jag bara en älskare som jag träffar när jag vill. Helt underbart:) 

Skippa apparna, det är bara oseriöst folk som driver omkring på dessa.  Och för oss som bara just vill ligga och slippa diskbänks realismen.
    Hon är inlåst i källaren och får bara gå till kyrkan på söndagar, sen ska hon tillbaka till spisen.
    Ride it like you stole it
  • AlterEgon
    Anonym (Snart 50 år) skrev 2025-06-20 17:00:37 följande:

Något jag märkt med åldern är att man måste ha specifika krav och kunna stå för dom också och inte göra bort sig med att tänka "nöja sig" eller se män med "potential " . 

Att vilja ha en bra man är för diffust. Vad exakt definierar en bra man?  Vill du att han tex ska ha jobb och ordning på ekonomin så måste du vara tydlig med det och kommunerna det redan i din profil , Eller Om du vill ha andra egenskaper så måste du skriva det du söker rent specifikt att han ska gilla en viss humor, vara utbildad , prioritera sina barn, avstå alkohol eller vad du nu tycker är en bra man. 

Du måste förklara vad du menar med bra man så du har något att jämföra med så du kan välja bort fel man från början. 

Håller med! Förklara ordentligt vad du söker, var överens om målen du har i livet.

Förklara vad du INTE vill, och var ärlig med det.

Försök inte ens med att drömma att du kan anpassa dej med det du inte gillar och var ärlig med dej själv.

Men jag tror ochså att alla bra, så att säja, män o kvinnor är övervägande upptagna faktiskt.
  • Anonym (Snart 50 år)
    AlterEgon skrev 2025-06-21 09:07:24 följande:
    Håller med! Förklara ordentligt vad du söker, var överens om målen du har i livet.

Försök inte ens med att drömma att du kan anpassa dej med det du inte gillar och var ärlig med dej själv.

Men jag tror ochså att alla bra, så att säja, män o kvinnor är övervägande upptagna faktiskt.
    Detta är kvalificerat skitsnack och exakt det som triggar att sänka standarden och tumma på sina krav och så är man där och nöjer sig istället med nån slusk ... detta trams måste sluta spridas. Det är ungefär samma skitprat som att vi äldre skulle dissa alla yngre val med att "äsch inte kommer ni hålla ihop länge, nöj dig så länge det varar"..  

Alla.är vi olika och alla vill vi ha olika egenskaper och alla har vi olika förutsättningar.  Min bild av en bra man jag attraheras av är definitivt inte samma som du tänker dig och ytterligare en person har en helt annan syn....och tvärtom...det en kvinna kallar för hopplös som bara vill ha sex kan vara en perfekt match för nästa han dejtar... 
  • Anonym (R)
    AlterEgon skrev 2025-06-21 09:07:24 följande:

Tror kvinnor på allvar att män attraheras av en kravlista? Det är som om en främmande person skulle komma fram till dig och säga att hon vill ha 100 000 kr. Jaha, vad har det med mig att göra och varför i all världen skulle jag ge dig det?

Istället borde kvinnor fokusera på att visa fram vad de har att erbjuda och hur dessa kvalitéer kan göra en mans liv roligare och bättre.

En kvinna som förstår detta kommer alltid att finna intresserade män.
Svar på tråden Var finns de bra männen?