• Anonym (Grymt_besviken)

Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

• Svar på tråden Var finns de bra männen?
  • Anonym (Amanda)
    Core skrev 2025-06-21 13:42:37 följande:
    Det finns mängder av dom. Har ett par kvinnor i min krets som alltid varit ensamma. Oattraktiva, överviktiga etc. De blir bortvalda av samma män som paradoxalt nog beskyller mer åtråvärda kvinnor för att välja för mycket efter utseende, män som inte inser att dom gör exakt samma sak när de här osynliga kvinnorna faktiskt finns där i periferin.

Sluta vara såna jävla hycklare, en bra start om man vill hitta en livspartner 
    Det är för sig sant. Men jag vill inflika EN sak. Att det lr betydligt fler kvinnor än män, som faktiskt lever frivilligt ensamma. Många av dessa kvinnor har nog slutat bry sig om att alltid de bilder sköna ut. Lever livet, äter gott och har slutat på på auto pilot efter vad män vill ha och villkorar. En del kvinnor som är överviktiga tror jag inte ens är intresserade av dejta och har slutat bry sig om mäns uppmärksamhet. Så det bryr sig nog inte speciellt mycket att män inte intresserar sig för dom heller. En win win situation.
  • Jimmy75
    Anonym (Konstigt) skrev 2025-06-21 15:19:08 följande:
    Kvinnor är mer hycklare än många män, exempelvis det är ovanligt att män påstår till kvinnor att förhållande, sex och barn skulle inte vara en rättighet och inget behov. 

Tja, jag får iallafall ge dig att du valde ett bra nickname - konstigt - För det är vad jag kan säga om din kommentar. Varför ens jämföra till att börja med? Och om du nu SKA jämföra behöver det ju bygga på fakta för att över huvud taget vara relevant. Var finns den faktan i så fall? Men bara för sakens skull så låtsas vi för en sekund att det du påstår här stämmer. Vi köper antagandet att kvinnor skulle vara mer hycklare än många män. Och nu då? På vilket vis är den informationen på något vis över huvud taget meningsfull - ska vi ta fram något åtgärdsprogram då eller???

Denna eviga tävlan om vilka som är värst och vilka som har mest brister. Som av en OTROLIG slump är det också alltid alla andra det är fel på. Själv är personen bara ett offer för dessa grymma omständigheter. Vem vill ens ha det så? För om nu DET vore sant finns det ju absolut inte ett skit du kan göra åt saken. Dig själv kan du ändra på men inte andra. 

Blir det aldrig varmt under den där tjocka offerkoftan någon gång? Kliar den inte jäkligt obehagligt?

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Mats) skrev 2025-06-21 15:49:09 följande:
    Fast då är ju inte denna tråden aktuell för dig heller  Vad vill du själv ha sagt? Lol. Du är ju redan upptagen

Så då erkänner du att du alltså tränar för mäns skull som ett ex? Du vet att om du inte tränar och går på gym så kommer inga män vilja ha dig. Köper du massa hudvårdsprodukter med för flera tusen I månaden. Det finns en sorts kvinnor i samhället som är ganska svaga mentalt. Med andra ord så styr män ditt liv. Att vara hälsosam betyder inte automatiskt att man måste träna. Det har mer med kosten att göra faktiskt. 

Även jag som man kan de denna härskarteknik som män kör med. Tror du sköbhetsindustrin och tränings branschen skulle vara så stor hos kvinnor. Om det inte var män som  dikterade villkoren? Tänk lite på det. 
    Core är en man.
  • Anonym (Malin)
    Fast då är ju inte denna tråden aktuell för dig heller  Vad vill du själv ha sagt? Lol. Du är ju redan upptagen

Så då erkänner du att du alltså tränar för mäns skull som ett ex? Du vet att om du inte tränar och går på gym så kommer inga män vilja ha dig. Köper du massa hudvårdsprodukter med för flera tusen I månaden. Det finns en sorts kvinnor i samhället som är ganska svaga mentalt. Med andra ord så styr män ditt liv. Att vara hälsosam betyder inte automatiskt att man måste träna. Det har mer med kosten att göra faktiskt. 

Även jag som man kan de denna härskarteknik som män kör med. Tror du sköbhetsindustrin och tränings branschen skulle vara så stor hos kvinnor. Om det inte var män som  dikterade villkoren? Tänk lite på det. 
    Vilket dravel du skriver och är det någon som kör med härskarteknik är det du som påstår att "folk är lite dumma i huvudet".
    Du tror alltså att kvinnor är så dumma och passiva att de styrs av män som sedan lurar kvinnor att köpa skönhetsprodukter? Tro mig, det klarar vi kvinnor själva utan mäns "hjälp", vi jämför oss med andra kvinnor. Vilket är ett misstag men knappast männens fel. Män i allmänhet har en avvaktande syn på den typen av produkter och föredrar mer naturliga kvinnor. 
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-06-21 16:04:17 följande:
    Core är en man.
     Det förklarar överviktiga kommentaren. Kvinnor talar inte så om andra kvinnor. Det missade nog "Mats".
  • Core

Det är du, inte jag, som tror dig ha rätt att säga om andra lever rätt eller fel. Min poäng är att jag motsätter mig den här propagandan om andra vissa sprider på forum.

Alla länder lägger olika värderingar och har olika kulturellt  betingande referenser till vad gemene man tycker är attraktivt. Inte ens i Finland plockar man en ur högen bara för att vara snäll, utan jag misstänker att även finnar väljer partners man känner sig attraherad av. Eller? Delar kvinnor ut sympatiknull i Finland?

Även jag är man, och skriver ut ett maskulint perspektiv när jag säger att jag har vissa kriterier på en partner, annars är jag hellre utan.

Om du är frivilligt ensam, varför en sån dömande bitterhet över hur andra väljer sin partner? Du är betydligt mer fördomsfull än de du pekar ut som ytliga.

Bara för att vi gillar att ha ett fint hem och träna våra kroppar, betyder inte det att vi saknar djup. Det är ytliga värden, sen delar jag ett betydligt djupare liv med min hustru än det du ser när du bittert fördömer oss på avstånd.
  • evilin

Män som är bra på vad, och hur definieras i sammanhanget bra? De kan ha olika begåvningar och talanger. Ditt inlägg indikerar att sällskap för en kväll eller sex en natt är något annat än seriöst, kanske aseriöst eller rent av oseriöst. Enligt SAOB betyder seriös allvarsam, högtidligt, värdig och dylikt.

Varför det inte har lyckats kanske kan kartläggas delvis med att tillämpa dina egna resonemang på de män du träffat men inte lyckats med. Vad innebär det att någon matchar någon annan utseendemässigt?

• Anonym (Sara)
    Anonym (Malin) skrev 2025-06-21 16:05:22 följande:
    Vilket dravel du skriver och är det någon som kör med härskarteknik är det du som påstår att "folk är lite dumma i huvudet".
    Du tror alltså att kvinnor är så dumma och passiva att de styrs av män som sedan lurar kvinnor att köpa skönhetsprodukter? Tro mig, det klarar vi kvinnor själva utan mäns "hjälp", vi jämför oss med andra kvinnor. Vilket är ett misstag men knappast männens fel. Män i allmänhet har en avvaktande syn på den typen av produkter och föredrar mer naturliga kvinnor. 
     Det finns dock en poäng i det han skriver tyvärr. Eller tror du att kvinnor köper smink, skönhetsopererar sig, för att förbättra utseendet. Enbart för nöjes skull? Eller kan det vara så att dom faktiskt känner att dom inte duger för män? Och vill bli mer attraktiva, så att män ska vilja ha dom? Då borde det innebära att kvinnor gör detta för mäns skull eller hur? Majoriteten i alla fall.

Det är lite blandat att män föredrar naturliga kvinnor. Då skulle inte många byta ut sina åldrande fruar och börja dejta yngre. Du hittar tyvärr inte många män idag som vill ha Anna 41, med lite mage eller celluliter etc..

Hela industrin lever mycket på kvinnors dåliga självkänsla. Många kvinnor lever med bilden av att dom måste göra vissa saker för att annars vill män inte ha dom. Nu är inte alla män så. Men tyvärr väldigt många.

Sen finns det kvinnor som genomskådat detta och det tycker inte dessa män om.  Då heter det att dom är feminister, inte feminina. Kort och gott, män älskar att kontrollera kvinnor. Dom allra flesta.
  • Anonym (Sara)
    Core skrev 2025-06-21 16:28:08 följande:
    Det är du, inte jag, som tror dig ha rätt att säga om andra lever rätt eller fel. Min poäng är att jag motsätter mig den här propagandan om andra vissa sprider på forum.

Alla länder lägger olika värderingar och har olika kulturellt  betingande referenser till vad gemene man tycker är attraktivt. Inte ens i Finland plockar man en ur högen bara för att vara snäll, utan jag misstänker att även finnar väljer partners man känner sig attraherad av. Eller? Delar kvinnor ut sympatiknull i Finland?

Även jag är man, och skriver ut ett maskulint perspektiv när jag säger att jag har vissa kriterier på en partner, annars är jag hellre utan.

Om du är frivilligt ensam, varför en sån dömande bitterhet över hur andra väljer sin partner? Du är betydligt mer fördomsfull än de du pekar ut som ytliga.

Bara för att vi gillar att ha ett fint hem och träna våra kroppar, betyder inte det att vi saknar djup. Det är ytliga värden, sen delar jag ett betydligt djupare liv med min hustru än det du ser när du bittert fördömer oss på avstånd.
    Det blir lite dubbel sidigt. På ett sätt gör du ju det. Du talar om att kvinnor som inte ser ut på ett visst sätt. Inte attraherar män? Det bestämmer väl inte du heller? Smaken är högst individuell. Du gör ju exakt samma sak som honom.

Och det finns faktiskt viktigare saker i livet än utseende.  

Dessutom tror jag inte att personen är bitter. Han tycker det är ytligt att bara bry sig om sådant. Det talar ju mer för att du har en väldigt självgod syn på dig själv. Alla är liksom inte bittra som inte tycker utseendet är det allra viktigaste. Du har väl lite förstånd med utseendet förhoppningsvis.
  • evilin
    Anonym (Sara) skrev 2025-06-21 16:31:24 följande:
     Det finns dock en poäng i det han skriver tyvärr. Eller tror du att kvinnor köper smink, skönhetsopererar sig, för att förbättra utseendet. Enbart för nöjes skull? Eller kan det vara så att dom faktiskt känner att dom inte duger för män? Och vill bli mer attraktiva, så att män ska vilja ha dom? Då borde det innebära att kvinnor gör detta för mäns skull eller hur? Majoriteten i alla fall.
    Om vi för debattens skull antar den premissen, så skulle då kvinnor göra det för att män skulle vilja ha dem, för att de själva vill ha de männen, de gör det för sig själva.
Svar på tråden Var finns de bra männen?