• Anonym (Grymt_besviken)

Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

• Svar på tråden Var finns de bra männen?
  • Anonym (Tine)
    Queen81 skrev 2025-06-23 06:23:05 följande:
    Betvivlar jag. 
    Det gör inte jag. Finns en anledning till att vissa män är singlar långt upp i åldern och knappast en positiv sådan.
  • Queen81
    Anonym (Tine) skrev 2025-06-23 12:34:44 följande:
    Det gör inte jag. Finns en anledning till att vissa män är singlar långt upp i åldern och knappast en positiv sådan.
    Men lägg av. Man har kanske varit i ett långt förhållande som inte höll så blev man singel i 40-årsåldern. 
    De som alltid varit singlar skrämmer mig lite, där känner jag spontant att nåt "måste vara". Men nån som har långt/långa förhållande bakom sig - inga problem!

Jag har långa relationer bakom mig men är nu väldigt nybliven singel och givetvis har jag mina  brister men att det skulle vara nåt fel på mig för att jag är 43 och singel hoppas jag verkligen inte. 
  • Anonym (Tine)
    Queen81 skrev 2025-06-23 12:44:11 följande:
    Men lägg av. Man har kanske varit i ett långt förhållande som inte höll så blev man singel i 40-årsåldern. 
    De som alltid varit singlar skrämmer mig lite, där känner jag spontant att nåt "måste vara". Men nån som har långt/långa förhållande bakom sig - inga problem!

Jag har långa relationer bakom mig men är nu väldigt nybliven singel och givetvis har jag mina  brister men att det skulle vara nåt fel på mig för att jag är 43 och singel hoppas jag verkligen inte. 
    Håller inte med som sagt. Och jag ser det som ett varningstecken även där. Det är ofta kvinnor som lämnar en relation och det beror sällan på att mannen var en så fin person.

Kvinnliga singlar är nåt annat och ofta självvalt. Går inte riktigt att jämföra med alla kufar till singelmän.
  • Queen81
    Anonym (Tine) skrev 2025-06-23 12:52:38 följande:
    Håller inte med som sagt. Och jag ser det som ett varningstecken även där. Det är ofta kvinnor som lämnar en relation och det beror sällan på att mannen var en så fin person.

Kvinnliga singlar är nåt annat och ofta självvalt. Går inte riktigt att jämföra med alla kufar till singelmän.
    Bådar gott för min framtid 😅
  • Anonym (Tine)
    Queen81 skrev 2025-06-23 13:02:15 följande:
    Bådar gott för min framtid 😅
    Kvinnor är starkare än män på det sättet. De måste inte ha en partner för att klara vardagen.
  • Queen81
    Anonym (Tine) skrev 2025-06-23 13:18:33 följande:
    Kvinnor är starkare än män på det sättet. De måste inte ha en partner för att klara vardagen.
    Nej, jag måste inte ha en partner. Jag har ett gott liv. Underbara små döttrar, fina vänner och familj. Har saker att hitta på. Men, jag gillar att vara i en relation. Jag gillar att ha en man jag tycker om vars famn jag kan krypa ihop i och släppa omvärlden för en stund. Ömsesidig kärlek och respekt.
    Jag har som sagt mina brister, precis som alla andra, och får väl hoppas på att hitta en man som kan leva med mina brister och uppskatta resten av den jag är. Men jag skulle aldrig nöja mig bara för att "inte vara ensam". En man ska berika mitt liv, annars är jag hellre utan.
  • Anonym (Mimmi)
    UngGubbeinorr skrev 2025-06-22 17:52:40 följande:
    Skulle inte tro det, mitt "fel" är var jag bor, långt i norr där bättre bemedlade betalar flera miljoner för en kåk att nyttja några veckor om året. Kommer gratis i mitt fall då jag mycket väl kan tänka mig en plats söderut och även om jag måste jobba två år till, med inkomst över 750.000 så är jag ledig sådär 30 veckor om året. Tyvärr så tror väl de festa att jag ljuger, folk söderut fattar inte hur stora skillnaderna är i arbetskraftsbristens norr och arbetslöshetens söder.
    Vilken ålder innebär att jobba två år till?

Jag, personligen, skulle inte se det som en fördel att ha en partner som kan vara ledig 30 veckor per år kan jag ju definitivt säga.
  • Anonym (Tine)
    Queen81 skrev 2025-06-23 13:35:41 följande:
    Nej, jag måste inte ha en partner. Jag har ett gott liv. Underbara små döttrar, fina vänner och familj. Har saker att hitta på. Men, jag gillar att vara i en relation. Jag gillar att ha en man jag tycker om vars famn jag kan krypa ihop i och släppa omvärlden för en stund. Ömsesidig kärlek och respekt.
    Jag har som sagt mina brister, precis som alla andra, och får väl hoppas på att hitta en man som kan leva med mina brister och uppskatta resten av den jag är. Men jag skulle aldrig nöja mig bara för att "inte vara ensam". En man ska berika mitt liv, annars är jag hellre utan.
    Precis och där har du skillnaden mellan män och kvinnor. Män kan välja nåt halvdant för att slippa singellivet medan kvinnor inte vill nöja sig utan har högre aspirationer än så för en relation.
  • Queen81
    Anonym (Tine) skrev 2025-06-23 13:41:19 följande:
    Precis och där har du skillnaden mellan män och kvinnor. Män kan välja nåt halvdant för att slippa singellivet medan kvinnor inte vill nöja sig utan har högre aspirationer än så för en relation.
    Jag hoppas ändå att det finns några "bra för mig" män där ute. Åtminstone en 😁
  • Anonym (Tine)
    Queen81 skrev 2025-06-23 13:45:44 följande:
    Jag hoppas ändå att det finns några "bra för mig" män där ute. Åtminstone en 😁
    Kanske. 
Svar på tråden Var finns de bra männen?