Bf Mars 2026 🌸
Hej,
Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗
Hej,
Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗
Hej alla
Nu är det så att jag är orolig igen. Jag kör nämligen truck i mitt arbete, en sådan plocktruck. Är det farligt att köra truck dsom gravid ?
Har pratat med chefen och han gav mig lättare uppgifter med mindre lyft men visste inte att det var farligt att köra truck. Läste det senare
Vet inte om detta är jämförbart och jag har aldrig kört truck, men vi har mycket båtturer nu på sommaren fram och tillbaka från vårt landställe, och då är det i en liten ?vanlig? motorbåt, ingen färja eller så. Den slår och skumpar en del i vågorna och vad jag förstår ska det inte vara någon fara så länge man inte ramlar eller så. Så spontant känns det som att truck inte heller skulle vara någon fara, så länge du själv inte tycker det är obehagligt kanske. 🥰
Jag hoppar in här också! Jag plussade i fredags men vågade inte riktigt tro på det förrän jag tog ett till test i lördags och kunde vara säker på att jag hade gjort rätt. Är i v.4+6 nu!
Dagen efter skulle jag på semester med min familj i flera dagar och då brukar det alltid drickas mycket alkohol, så hade en del panik eftersom jag absolut inte vill berätta redan nu innan jag själv hunnit smälta det lite och den värsta oron för missfall lagt sig.
Har fejkdruckit ett par enheter två kvällar i rad nu genom att bara alltid ha något i glaset och låtsas smutta på det, och smugglat med någon burk alkoholfri öl som jag hällt upp diskret. Min man tycker det ser ut som att jag bara inte vill dricka så mycket och tror att jag kommit undan med det, men min ena syster råkade se ett tillfälle där jag funderade på om jag kunde hälla ut lite vin och är nog lite misstänksam. Ska ta mig igenom en kväll till, sedan kan jag slappna av.
Grattis till graviditeten! ❤️ Och bra kämpat hela veckan 😅 hoppas ni har en härlig semester trots smygandet och att du får må bra och njuta av den ändå! 🥰
Imorse var det min tur för VUL och allt såg bra ut och jag fick se ett hjärta som tickade på! ❤️ bönan (som jag kallar den 🤣) mätte till 7+4 fast jag bara är i 7+1 enligt app, vilket var positivt om jag förstår det rätt, att den växer så det knakar. Men att deras mätning också kan vara lite missvisande eftersom bönan är så liten, någon millimeter hit och dit kan tydligen diffa någon dag eller två (detta är min första graviditet, så många av er kanske har koll på detta redan 😁)
hon sa dock att missfallsrisken endast minskar med ca 10-20% när man ser ett hjärta i v. 8, och inte mer än så tydligen. Så vet inte om jag blev så lättad egentligen, fortfarande orolig att något ska hända 🥺 är det någon av er som fått annan info? när jag googlar riskprocent så får jag fram allt ifrån 1% upp till 10% när man har hjärtslag i v. 8. (Jag är manisk på detta, och vet att det är ett känsligt ämne så om någon vill att jag slutar älta detta i denna grupp så säg till ❤️)
Grattis till graviditeten! ❤️ Och bra kämpat hela veckan 😅 hoppas ni har en härlig semester trots smygandet och att du får må bra och njuta av den ändå! 🥰
Hej alla fina,
Jag läser att det är många som kämpar med oro just nu, vilket är helt normalt eftersom vi bär på hela livet.
Jag har en idé om att de som vill och orkar kanske kan dela sina bästa tips eller tankar som ni använder er utav för att minska oron. Något ni hört någon gång som hjälpt, eller en specifik metod ni hittat som funkat?
För mig är det här min andra graviditet och jag upplever att jag är mycket lugnare den här gången, även om oron såklart är där då och då. För mig har det hjälpt att skapa temaveckor, så att jag kan fira varje vecka av graviditeten och känna glädje. Försöker fylla på med all typ utav glädje nu, så att jag OM det skulle hända något, har fått uppleva den här graviditeten ur ett positivt ljus också, så får jag ta sorgen sen i sådant fall.
All värme till er alla som kämpar med tankarna. ❤️
Hej alla fina,
Jag läser att det är många som kämpar med oro just nu, vilket är helt normalt eftersom vi bär på hela livet.
Jag har en idé om att de som vill och orkar kanske kan dela sina bästa tips eller tankar som ni använder er utav för att minska oron. Något ni hört någon gång som hjälpt, eller en specifik metod ni hittat som funkat?
För mig är det här min andra graviditet och jag upplever att jag är mycket lugnare den här gången, även om oron såklart är där då och då. För mig har det hjälpt att skapa temaveckor, så att jag kan fira varje vecka av graviditeten och känna glädje. Försöker fylla på med all typ utav glädje nu, så att jag OM det skulle hända något, har fått uppleva den här graviditeten ur ett positivt ljus också, så får jag ta sorgen sen i sådant fall.
All värme till er alla som kämpar med tankarna. ❤️
Jag försöker påminna mig om att om jag får ett missfall kommer det ske alldeles oavsett om jag oroat mig för det eller inte. Oron skulle inte heller innebära ett skydd mot att bli ledsen om det sker. Jag försöker också påminna mig om att risken minskar för varje dag som går och att de absolut flesta graviditeter faktiskt leder till ett levande barn.
Om oron tar över för mycket finns också en KBT-övning som kallas för ?orosstund? som går ut på att man skjuter upp oron till en specifik avsatt tid och plats, så får man sitta i typ en halvtimme och noja loss ifred innan man därefter skjuter upp det till samma tid och plats dagen efter.
Åh då fattar jag, jag la in äl i en app som sa 8e men på alla andr ställen 9e så tänkte om man räknar olika typ!
Ja det finns receptfritt på apoteket, åksjuketabletter men som jag läst att många tar under graviditet också. 10 tabletter för 99kr på mitt apotek så inte billigt men varit så värt det! Tagit 1 tablett var tolfte timme i en vecka och gått från att vara fast i soffan till att kunna njuta av dagen☺️☀️
Vad härligt med en utomlandstripp!! Men förstår verkligen att det blir knepigt att dölja! Har du kommit på några idéer? 😅
Symtomen går fortfarande upp och ner på dagarna, men är det någon som upplever att man får lite mer illamående när man vilar och ligger ner? Om vi hittar på saker tycker jag det inte känns alls 😊
Har någon här inne upplevt grönvita gryniga flytningar? Jag har UVI men jag drack min sista kur igår natt och förstår inte varför jag har flytning än idag. Eller är det normalt att det håller i sig?