• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Anonym (Tingeling)
    ElsaCross skrev 2025-07-18 19:45:18 följande:

Fått en svag blödning nu på eftermiddagen. Mina symptom har också varit som bortblåsta idag, istället har jag haft ont nere i ryggslutet. Vet att man kan blöda under graviditet, det här är min femte och den enda gången jag fått behålla bebis blödde jag aldrig, de andra fyra dock. 💔

Hoppas jag kan återkomma med goda nyheter, men just nu känns allt bara så hopplöst. 

Förstår din oro. Hoppas att det ger med sig och att det går bra ❤️
  • Jassan123
    Kattis1234567 skrev 2025-07-18 22:45:59 följande:
    Plussade idag ser det ut som🙈 äl +12. 
    Tycker att man kan se ett svagt streck där ! Grattis 🤗🤗
  • Kattis1234567

Tack!! vågar inte hoppas på nått än om det är spöksträck. Visade lika otydligt idag med morgonurin😬 

• mimbyn

Hej alla 🌸 har läst ikapp tråden och hoppar med, är äntligen gravid efter många års kämpande 😊 jag och min sambo har genomgått IVF-utredning där vi fick ett konkret besked om vad som ?felar?. Innan midsommar blev vi tillslut beviljade IVF-behandling som skulle starta i aug eftersom de har sommarstängt. En vecka senare var mensen sen och jag testade positivt. Det trodde jag aldrig! ❤️

idag är 7+0 enl sista mens men 6+5 enl NC. På tisdag har jag bokat in privat VUL för jag kan helt enkelt inte tro på detta! 😊 BF är 8 mars. 

jag har inga symptom förutom att jag de senaste två veckorna har mått illa som en jag vet inte vad 🤢 inte spytt men strax där innan, varje dag, varje minut. all mat äcklar mig och jag får då och då i mig små små saker, som yoghurt, frukt, ett kokt ägg eller en knäckemacka. Allt luktar illa också 😷 Får dåligt samvete som längtat så länge efter en graviditet och nu istället tycker synd om mig själv dagarna i ända 😅 tacksam över att jag gick på 5 veckors semester precis när illamåendet kom, så jag kan kvida ifred ett tag 😂 förhoppningsvis går det över! 😊

ska bli kul att hänga med här med er alla! ☀️

• Anonym (Hej123)

Brukar alltid ha väldigt ömma bröst innan mens. skulle haft mens idag och haft svagt positivt test, mina bröst är lite spända typ men inte alls så ömma som innan mens. vad jag läst så är ett tydligt symtom ömma bröst, någon mer som upplevt att brösten blir mindre ömma vid graviditet än innan mens?

• Liljekonvalj93
    mimbyn skrev 2025-07-19 16:25:06 följande:

Hej alla 🌸 har läst ikapp tråden och hoppar med, är äntligen gravid efter många års kämpande 😊 jag och min sambo har genomgått IVF-utredning där vi fick ett konkret besked om vad som ?felar?. Innan midsommar blev vi tillslut beviljade IVF-behandling som skulle starta i aug eftersom de har sommarstängt. En vecka senare var mensen sen och jag testade positivt. Det trodde jag aldrig! ❤️

idag är 7+0 enl sista mens men 6+5 enl NC. På tisdag har jag bokat in privat VUL för jag kan helt enkelt inte tro på detta! 😊 BF är 8 mars. 

jag har inga symptom förutom att jag de senaste två veckorna har mått illa som en jag vet inte vad 🤢 inte spytt men strax där innan, varje dag, varje minut. all mat äcklar mig och jag får då och då i mig små små saker, som yoghurt, frukt, ett kokt ägg eller en knäckemacka. Allt luktar illa också 😷 Får dåligt samvete som längtat så länge efter en graviditet och nu istället tycker synd om mig själv dagarna i ända 😅 tacksam över att jag gick på 5 veckors semester precis när illamåendet kom, så jag kan kvida ifred ett tag 😂 förhoppningsvis går det över! 😊

ska bli kul att hänga med här med er alla! ☀️

Hej, välkommen och grattis till graviditeten ❤️ Vad häftigt att det gick vägen trots det besked ni fått! 

Jag själv upplever knappt några symptom alls mer än ont i brösten.. längtar efter illamående men kommer också 100% att både kvida och tycka synd om mig själv när/om det kommer, haha! 

Vi är några här i tråden som har VUL nu under kommande vecka, så vi får hålla tummarna och uppdatera här allt eftersom. Jag har en tid på måndag förmiddag och den här helgen är en evighet lång! 

Ta hand om dig! 

• Liljekonvalj93
    Anonym (Hej123) skrev 2025-07-19 17:30:30 följande:

Brukar alltid ha väldigt ömma bröst innan mens. skulle haft mens idag och haft svagt positivt test, mina bröst är lite spända typ men inte alls så ömma som innan mens. vad jag läst så är ett tydligt symtom ömma bröst, någon mer som upplevt att brösten blir mindre ömma vid graviditet än innan mens?

Grattis till positivt graviditetstest 💛 
    Jag hade ungefär likvärdigt ont i brösten som jag brukar ha innan mens som nu i tidig graviditet, men däremot lite olika slags smärta. Nu sedan jag plussade kommer smärtan och går lite.. väldigt ont vissa stunder, typ som att det kryper/sticker på insidan av bröstvårtorna. Det kan hålla i sig i ca 10-15-20 minuter och sedan lättar det och då gör det bara ont om jag trycker på brösten (eller går i trappor utan att hålla i dem, haha).  

Jag tänker att det säkert kan variera och att det inte behöver betyda något att du upplever mindre ont i brösten nu än innan mens. 

• Anonym (Marsbebis)
    ElsaCross skrev 2025-07-18 19:45:18 följande:

Fått en svag blödning nu på eftermiddagen. Mina symptom har också varit som bortblåsta idag, istället har jag haft ont nere i ryggslutet. Vet att man kan blöda under graviditet, det här är min femte och den enda gången jag fått behålla bebis blödde jag aldrig, de andra fyra dock. 💔

Hoppas jag kan återkomma med goda nyheter, men just nu känns allt bara så hopplöst. 

Förstår att du blir orolig -speciellt så här tidigt i graviditeten ❤️ Håller tummarna att allt går bra iaf 🥰 Som du skriver så kan man ha blödningar så oroa dig inte allt för mkt bara ❤️
  • Anonym (Marsbebis)
    Anonym (Hej123) skrev 2025-07-19 17:30:30 följande:

Jag är i vecka 6+2 och har inte alls nå ömma bröst som symtom ;) Brukar också få det vid äL och vid mens, men det kan vara olika, har 3 barn sen innan och vid nån av mina graviditeter så var det ett starkt symtom och vid dom andra inte alls 🥰 -  mina sympom nu är mest illamåendet,  samt blodsmak i munnen, yrsel och blodsockerfall.. 
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸