• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Rosen3

Var på RUL precis och allt såg jättefint ut ❤️ Har bebis i bakvägg så troligtvis därför jag känt den så tydligt 🥰

• Anonym (Önskan97)

Grattis Rosen3! ❤️

Vi var också på RUL i morse, allt såg bra ut också och det var så mysigt att få ligga och titta😍 troligen en flicka, hon ville inte helt visa sig där nere men inget tydde på pojke 😂 moderkakan var i framvägg som jag tänkte!
    de hitta något 2x3 cm som de inte kunde säga om de var myom, liten biplacenta eller förtätning av moderkakan så det skulle skickas till doktor för konsultation. Men jag är inte orolig för det 😊

• Siripiri
    Rosen3 skrev 2025-10-03 08:43:47 följande:

Var på RUL precis och allt såg jättefint ut ❤️ Har bebis i bakvägg så troligtvis därför jag känt den så tydligt 🥰

Härligt 🥰♥️♥️
  • Rosen3
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-10-03 09:59:33 följande:

Grattis Rosen3! ❤️

Vi var också på RUL i morse, allt såg bra ut också och det var så mysigt att få ligga och titta😍 troligen en flicka, hon ville inte helt visa sig där nere men inget tydde på pojke 😂 moderkakan var i framvägg som jag tänkte!
    de hitta något 2x3 cm som de inte kunde säga om de var myom, liten biplacenta eller förtätning av moderkakan så det skulle skickas till doktor för konsultation. Men jag är inte orolig för det 😊

Åh så skönt att det gick bra för dig med! 🥰 Mysigt! Vår barnmorska pratade på en massa medans hon visade så det var bara att hänga med, men det var skönt för tystnad för mig har alltid inneburit att något varit fel tidigare 😘 Okej, det är säkert inget problem med det. Ska du på ytterligare ultraljud då? 
  • Hejåhoj

Hej!! Allt såg bra ut på nip-svaret fick jag veta idag !! Herregud vilken lättnad! 😅😍 är i 15+3 idag så nu får man väl försöka slappna av lite mer och börja berätta för folk?! Vet inte om jag kan dölja det fyra veckor till då vi ska på rul! har blivit rätt tjock om magen då jag äter ofta 😆 har läst allt ni skrivit sen jag va inne sist och härligt å höra att det verkar gå bra för alla och ni som väntat på egna provsvar och gjort jobbiga tester skönt att det visat sig bra!

• Anonym (Önskan97)
    Rosen3 skrev 2025-10-03 12:42:39 följande:
    Åh så skönt att det gick bra för dig med! 🥰 Mysigt! Vår barnmorska pratade på en massa medans hon visade så det var bara att hänga med, men det var skönt för tystnad för mig har alltid inneburit att något varit fel tidigare 😘 Okej, det är säkert inget problem med det. Ska du på ytterligare ultraljud då? 
    Haha ja samma här, tycker det är så häftigt att hänga med och se allt så mycket tydligare 🥰 

De skulle skicka det till läkare, så får se om det kommer undersökas på nytt eller inte. Tror jag skulle få höra det från barnmorskan isåfall😊 
  • Anonym (Önskan97)
    Hejåhoj skrev 2025-10-03 13:56:43 följande:

Hej!! Allt såg bra ut på nip-svaret fick jag veta idag !! Herregud vilken lättnad! 😅😍 är i 15+3 idag så nu får man väl försöka slappna av lite mer och börja berätta för folk?! Vet inte om jag kan dölja det fyra veckor till då vi ska på rul! har blivit rätt tjock om magen då jag äter ofta 😆 har läst allt ni skrivit sen jag va inne sist och härligt å höra att det verkar gå bra för alla och ni som väntat på egna provsvar och gjort jobbiga tester skönt att det visat sig bra!

Åh vad skönt! Grattis till dig med! 😍 ja det var så mysigt att berätta (vi började göra det efter KUB) och det blev mer verkligt efter det 😄
  • xnfsm

Halloj,

hoppar in och frågar när ni berättade för omgivningen? Jag har berättat för chefen och närmsta kollegor denna vecka (förutom näemsta familj och några vänner). skulle vilja berätta mer och har även mage som syns nu. Förra grav berättade jag i v 26?

har ett barn sen tidigare och två graviditeter innan dess, en som avslutades v 15 och en v 23. 

bf 25/3 men räknar med att det blir lite tidigare 

• Hejåhoj
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-10-03 14:31:07 följande:
    Åh vad skönt! Grattis till dig med! 😍 ja det var så mysigt att berätta (vi började göra det efter KUB) och det blev mer verkligt efter det 😄
    Tack☺️ jaa det kan jag tänka mig!! Både mysigt och läskigt tycker jag, men jag är så himla trött på att gömma mig å komma med undanflykter ibland när det krävs. Samtidigt är det skönt att folk inte glor på en heller 😆 äh det ä väl bara å berätta helt enkelt!

är det någon förresten som kan känna sig lite sjuk när ni ansträngt er lite för mkt , kanske jobbat länge och inte fått nån riktig paus? Det går över sen när jag kommit hem å värmt upp mig med mat å mjukiskläder å lägger mig att vila/sova.. 
  • Hejåhoj
    xnfsm skrev 2025-10-03 15:46:38 följande:

Halloj,

hoppar in och frågar när ni berättade för omgivningen? Jag har berättat för chefen och närmsta kollegor denna vecka (förutom näemsta familj och några vänner). skulle vilja berätta mer och har även mage som syns nu. Förra grav berättade jag i v 26?

har ett barn sen tidigare och två graviditeter innan dess, en som avslutades v 15 och en v 23. 

bf 25/3 men räknar med att det blir lite tidigare 

Jag har bara berättat för några få nära vänner då direkt när jag plussade, sedan min mamma å pappa i v10 för jag va tvungen hem å hälsa på å skulle inte kunnat dölja då för de! 

vad fruktansvärt med dina två som inte gick vägen, förstår det kanske ä ännu svårare då att veta när man ska berätta 🙂??️

Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸