• Anonym (Tjej)

Män är efterblivna

Har på senaste börjat tänkt på hur killar kan vara så efter med vissa grejer. Har en sambo jag dagligen undrar hur det ser ut där uppe i huvet. Det är allt från hur killar städar, handlar, lagar mat, problemlösning eller bara vardagliga grejer. Är 22 år och när jag ser min sambo eller ser andra tjejer lägga upp om sina killar vad dom gjort konstigt blir jag helt paff. Hur kan dom eller ni killar som läser vara så efter liksom hur tänker ni eller är ni bara dumma? 
    Blir ju svårt att inte ha lite attityd när man dagligen får så dumma frågor. Dessutom måste man ju göra allt i hushållet för killen ser ju helt efterbliven ut i köket eller med tvätt osv. Tänker inte stå som en mamma och säga gör si gör så.

• Svar på tråden Män är efterblivna
  • Anonym (Ta en kik)

Du verkar ha smak för mammarollen. Var annars inte tillsammans med någon du inte tycker är mogen för ett förhållande. 

För kännedom har jag i mitt kompisgäng fem män som alla drar största lasset i hushållet - lagar mat, diskar, handlar, städar och så vidare. Tre av oss är föräldralediga just nu, inne på månad sju, fyra och två, medan våra partners velat bryta föräldraledigheten efter ett drygt halvår. 

Slutsats: människor är olika. 

• Anonym (Kl)

Ja man undrar ju hur de ens klarar av att ha jobb. Det sägs ju oftast att killar tänker mer logiskt, men har aldrig mött en logiskt tänkande man i hela mitt liv. De flesta är dumma som stenar. Sjukt att de får sitta vid makten, eller ens ha rösträtt

• Anonym (haha)
    Anonym (Kl) skrev 2025-07-18 23:29:12 följande:

Ja man undrar ju hur de ens klarar av att ha jobb. Det sägs ju oftast att killar tänker mer logiskt, men har aldrig mött en logiskt tänkande man i hela mitt liv. De flesta är dumma som stenar. Sjukt att de får sitta vid makten, eller ens ha rösträtt

Haha
  • Anonym (Ew)

Det handlar inte om begåvning utan om att deras föräldrar inte har lärt dem. 

• Anonym (haha)

Är ju mest synd om dig faktiskt att du kan ha blivit så bitter redan vid 22,
    Du kommer nog lära dig under resan i livet vad som är värt att bränna sin energi på , och vad som gör dig glad och levande, Huset lägheten står kvar men tiden går alltid.

• Anonym (K)

Måste vara en fredagstråd. Vilka kallar sin sambo för efterbliven? Man väljer själv vem man är tillsammans med så vad säger det om TS?

• Anonym (22)

Killar som är 22 är sällan helt mogna och välfungerande men det är samtidigt långt ifrån alla tjejer i den åldern också..

• Postman
    Tecum skrev 2025-07-18 21:03:53 följande:

Men... varför är ni tillsammans med efterblivna personer? Vad tillför han i era liv?

Haha precis, man undrar verkligen. 
Svar på tråden Män är efterblivna